Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2012, 20:53
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard Engelse termen in cv

Hallo,

Met het oog op een toekomstige sollicitatie ben ik mijn cv een beetje aan het opfrissen.

Bij het omschrijven van mijn huidig takenpakket (mijn functie momenteel is Salesforce.com CRM Administrator) merk ik dat ik automatisch overschakel naar het Engels omdat ik dit gewend ben en omdat dit gewoon beter klinkt volgens mij.

Enkele vbn:
- Setup & customization
- Analysis of current company processes and implementation in sfdc
- User involvement improvement
- End-user training

Is het done of not-done om Engelstalige termen op te nemen in een voor de rest volledig Nederlands cv?

Alvast bedankt voor de feedback!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 januari 2012, 21:14
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wanneer je solliciteerd naar een baan waar deze termen gebruikt worden, zal het niet storend zijn om dit te gebruiken.

Stel je voor dat je nu in de horeca wilt gaan werken, dan zal ik de termen wel gebruiken maar dan kort in "Jip en Janneke taal" verduidelijken wat het als werk inhoudt.

Kun je hier wat mee?

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 januari 2012, 22:02
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou het zelf vertalen naar NL termen of een Engels CV opstellen.

Setup & customization is immers niet meer dan installeren en aanpassen naar gebruikerswensen enzovoorts.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 januari 2012, 21:45
Greeny22 Greeny22 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2007
Berichten: 26
Greeny22 is on a distinguished road
Standaard

Ok, ik denk dat ik bij nader inzien toch maar voor een Nederlandse vertaling ga gaan, al is dit zeker niet zo vanzelfsprekend als Hassan misschien mag beweren.

"Setup & customization" mag dan letterlijk misschien wel "installeren en aanpassen naar gebruikerswensen" betekenen, maar in de context van mijn functie klopt deze vertaling allesbehalve.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 januari 2012, 10:29
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Mijn advies is om jargon en Engelse termen zo veel als mogelijk te vermijden. Ook mensen die bij een ander bedrijf werken en die een andere terminologie hanteren, moeten je cv kunnen begrijpen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 januari 2012, 15:47
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greeny22 Bekijk bericht
Ok, ik denk dat ik bij nader inzien toch maar voor een Nederlandse vertaling ga gaan, al is dit zeker niet zo vanzelfsprekend als Hassan misschien mag beweren.

"Setup & customization" mag dan letterlijk misschien wel "installeren en aanpassen naar gebruikerswensen" betekenen, maar in de context van mijn functie klopt deze vertaling allesbehalve.
Aan jou de taak om dit dan wel scherp te omschrijven. Aangezien wij geen idee hebben hoe je functie in elkaar steekt kun je niet verwachten dat wij voorbeelden van vertalingen kunnen verzorgen. En bij een sollicitatiegesprek zul je het ook in gewoon NL uit moeten leggen (tenzij je een Engelstalig gesprek hebt maar dat lijkt me eerder de uitzondering op de regel in NL).

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Gezocht: hulp bij vertalen cv naar het Engels RRVDM Sollicitatiebrief en cv 0 18 september 2009 08:22
Engelse sollicitatiebrief en cv appie Sollicitatiebrief en cv 10 15 juni 2009 01:10
Graag respons op CV (Is haast bij) Fred Sollicitatiebrief en cv 3 15 oktober 2008 12:55
Wil iemand mijn Engelse CV nakijken? Graag commentaar helbannani Sollicitatiebrief en cv 1 6 mei 2008 14:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon