Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2010, 20:34
Thomas5 Thomas5 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 4
Thomas5 is on a distinguished road
Standaard Passief gedrag

Ik ben vaak passief. Ik zeg heel weinig tot niets als ik met twee of meer mensen moet spreken. Meestal blijf ik maar knikken of ja zeggen als er in de groep wordt gesproken. Het gekke is dat er ook gewoon echt niets in mijn hoofd op komt. Ik denk gewoon niets. Bij familie en vrienden gedraag ik me dan weer wel normaal. Wat kan ik hieraan doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 oktober 2010, 20:51
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard

Beste Thomas5,

Wat zou je eraan willen doen? Wat is de reden voor jezelf dat je deze vraag stelt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 oktober 2010, 23:37
Thomas5 Thomas5 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 4
Thomas5 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Lady,

Ik wil graag dat ik zelf wat relaxer wordt. Zodat ik in gesprekken kan meepraten en minder rekening houdt met wat ik zeg door bijv de verschillen tussen jong en oud, docent en student, etc. Bijv kan ik dit en dat wel zeggen of beledig ik misschien persoon X indirect?

Ik merk nu op school dat mijn passiviteit toch behoorlijk wat impact heeft doordat studenten het werk dat IK heb gemaakt aan de docent presenteren door er zelf over te gaan praten en vragen te stellen van : Dit en dat is zus en zo opgelost, vind u het misschien beter als ik het op een andere manier oplos namelijk...? (bij voorbaat wetende dat het fout is maar aantonen dat er over nagedacht is). terwijl ik mijn mond dicht houdt denkt de docent dat het allemaal van mijn anderen teamgenoten komt. Andersom houden ze netjes hun mond als ze horen dat het werk niet goed is en dan wordt 't weer op mij afgeschoven..

Dit beperkt me niet alleen op school want ik merk ook dat ik gewoon sociaal wat minder communiceer met anderen dan ik zou willen. Via MSN en met vrienden enzo gaat het wel goed, maar daar buiten niet als ik mensen minder goed ken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2010, 17:47
Klaus Klaus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2010
Berichten: 7
Klaus is on a distinguished road
Standaard

Herkenbaar...
Ik denk dat je je proces moet laten zien en voor jezelf en je team de taken moet omkaderen... Hij dit dit deel, zij dat deel en jij jouw deel, samen gevoegd zal dat het project zijn, kijk wel uit dat je niet op je eigen eiland gaat werken en jullie delen per persoon onsamenhangende projecten worden. Beleg vergaderingen om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en vooral te houden. Misschien is het bij wijze van oefening wel een goed plan om het voorzitterschap eens op je nemen, dan heb je ietsje meer grip op wie er zijn of haar mond opentrekt, maar waak er wel voor dat je die positie nooit misbruikt om je eigen mening neer te leggen, dat neemt je team je zeker niet in dank af. Maar als je zelf ziet dat je je team in een vergadering kan voorzitten krijg je wellicht iets meer vertrouwen in je kunnen qua communiceren en dan zal je tijdes elk gesprek iets beter uit de verf kunnen komen...

Groet,

Klaas
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief onderzoeker aapje Sollicitatiebrief en cv 4 15 oktober 2006 17:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon