Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2014, 17:09
Zilverhert Zilverhert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2014
Berichten: 4
Zilverhert is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief dierverzorger

Hoi iedereen,

Ik vraag me af of mijn sollicitatiebrief er goed uitziet en of er nog verbeteringen zijn. Zou het fijn vinden als jullie de e-mailbrief voor mij willen verbeteren waar nodig.


Geachte ***,

Graag maak ik mijn interesse kenbaar door middel van deze open sollicitatiebrief voor een functie als medewerker dierverzorging bij ***.

Vorig jaar heb ik van *** tot *** bij *** stage gelopen. Het werken met de vogels is voor mij erg interessant en uitdagend geweest. Dankzij deze stage heb ik veel inzicht in het werk verkregen en veel over verschillende vogelsoorten geleerd. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad en zou het daarom ontzettend leuk vinden om te komen werken bij ***.

Het werken bij uw bedrijf vereist kwaliteiten waar die van mij goed op aansluiten. Voor het werken in het vogelpark is teamwork belangrijk. Naast een teamwerker ben ik ook een goede zelfstandige werker met veel doorzettingsvermogen. Een voorbeeld waar ik veel van heb leren samenwerken is het assisteren bij het toedienen van medicatie en de onderlinge communicatie die nodig is om de werkzaamheden en de zorg voor de dieren goed te laten verlopen. Mijn leergierigheid, enthousiasme en passie voor hard doorwerken maken mij een geschikte vogelverzorger. Daarnaast houd ik van de interactie met bezoekers en lijkt het mij ontzettend leuk om voederpresentaties te geven.

Het lijkt mij daarom erg interessant om aan de slag te gaan bij *** en de verantwoordelijkheid van de dierverzorger op mij te nemen.

Ik zou mijn motivatie en bijgevoegd cv graag komen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

***

Bijlage: cv
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2014, 09:44
Hetty106 Hetty106 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2014
Berichten: 1
Hetty106 is on a distinguished road
Standaard

Beste silverhert,

Je bent al een heel eind op weg met het schrijven van een goede sollicitatie brief
Ik heb de opmerkingen die ik heb in de brief verwerkt.

Succes met het solliciteren!
Geachte ***,

Graag maak ik mijn interesse kenbaar door middel van deze open sollicitatiebrief voor een functie als medewerker dierverzorging bij *** Ik zou de zin anders formuleren zoals 'Graag maak ik mijn interesse kenbaar voor een functie als medewerker dierverzorging door middel van deze open sollicitatie brief'

Vorig jaar heb ik van *** tot *** bij *** stage gelopen[B] (waar was dat, was dat in de dierenverzorging??). Het werken met de vogels is voor mij erg interessant en uitdagend geweest. (misschien zeggen dat je bij je stage er achter gekomen bent dat je hart ligt bij het verzorgen van vogels?) (daarnaast heb ik door mijn stage)Dankzij deze stage heb ik veel inzicht in het werk verkregen en veel over verschillende vogelsoorten geleerd. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad en zou het daarom ontzettend leuk vinden om te komen werken bij ***.

Het werken bij uw bedrijf vereist kwaliteiten waar die van mij goed op aansluiten. Voor het werken in het vogelpark is teamwork belangrijk. (je geeft niet aan dat je een teamworker bent) Naast een teamwerker ben ik ook een goede zelfstandige werker met veel doorzettingsvermogen. Een voorbeeld waar ik veel van heb leren samenwerken is het assisteren bij het toedienen van medicatie en de onderlinge communicatie die nodig is om de werkzaamheden en de zorg voor de dieren goed te laten verlopen (hier begin je met een voorbeeld maar je noemt vervolgens twee voorbeelden). Mijn leergierigheid, enthousiasme en passie voor hard doorwerken maken mij een geschikte vogelverzorger. Daarnaast houd ik van de interactie met bezoekers en lijkt het mij ontzettend leuk om voederpresentaties te geven.

Het lijkt mij daarom erg interessant om aan de slag te gaan bij *** en de verantwoordelijkheid van de dierverzorger op mij te nemen.

Ik zou mijn motivatie en bijgevoegd cv graag komen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 januari 2014, 10:30
Zilverhert Zilverhert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2014
Berichten: 4
Zilverhert is on a distinguished road
Standaard

Hoi Hetty,

Bedankt voor de goeie tips! Dit ga ik zeker aanpassen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 januari 2014, 15:54
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard

Eigenlijk vooral een opmerking over je openingszin.
Deze is vrij droog.
Aangezien je een open sollicitatiebrief schrijft zou ik proberen deze pakkender te schrijven. Je wil de lezer verleiden om verder te lezen en in jou geďnteresseerd te raken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
dierverzorging

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 19:04
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 15:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 14:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 09:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 16:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon