Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2007, 19:06
ocar ocar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 6
ocar is on a distinguished road
Standaard sollicitatie docent chemie

Wat een leuke site. Hier een brief van mij. Het gaat om een functie aan een hogeschool. Hartelijk dank voor jullie op- en aanmerkingen.


Geachte mevrouw xxx,

Hierbij solliciteer ik naar de functie van docent chemie.

Ik ben gepromoveerd biofysicus. Van oorsprong ben ik natuurkundige maar door mijn onderzoek heb ik ook ervaring op het gebied van scheikunde en biologie. Mijn onderzoekservaring gaat vooral over fotosynthese en het gedrag van DNA als molekuul. Daarnaast heb ik les gegeven op HAVO, VWO en universiteit en heb ik een eerstegraads bevoegdheid natuurkunde. Ervaring met begeleiding heb ik met onderwijs aan kleine groepen, afstudeerstages en externe stagaires.

Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheid om jonge mensen op te leiden tot deskundige professionals en maak dan ook graag een afspraak voor een nadere kennismaking.

Vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2007, 19:49
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie docent chemie

Beste Ocar,

Hierbij nog wat tips in het rood.



Geachte mevrouw xxx,

Hierbij solliciteer ik naar de functie van docent chemie, omdat (hier vertellen waarom je specifiek naar deze school solliciteert).

Dan je werkervaring als docent vertellen. Zie het stukje over les gegeven aan Havo, ..... en wat je van deze ervaring vond. Je kunt hier ook vertellen waarom je nu voor HBO studenten kiest. Door de andere indeling van de brief zal de hele brief veranderen, maar je kunt alles wat in de "oude" brief stond wel gebruiken.

Ik ben gepromoveerd biofysicus. Van oorsprong ben ik natuurkundige maar door mijn onderzoek heb ik ook ervaring op het gebied van scheikunde en biologie. Mijn onderzoekservaring gaat vooral over fotosynthese en het gedrag van DNA als molekuul. Daarnaast heb ik les gegeven op HAVO, VWO en universiteit en heb ik een eerstegraads bevoegdheid natuurkunde. Ervaring met begeleiding heb ik met onderwijs aan kleine groepen, afstudeerstages en externe stagaires.

Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheid om jonge mensen op te leiden tot deskundige professionals en maak dan ook graag een afspraak voor een nadere kennismaking.

Vriendelijke groeten,[/QUOTE]
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 11:40
ocar ocar is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 6
ocar is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie docent chemie

Ik heb 'm aangepast. Wil er nog iemand een tip/reactie geven? Dank je.

Geachte mevrouw xxx,

Hierbij solliciteer ik naar de functie van docent chemie, omdat ik met mijn ervaring als biofysisch onderzoeker en docent op uw opleiding goed kan inzetten.

Het afgelopen jaar heb ik gewerkt als docent natuurkunde op HAVO en VWO. Daarvoor heb ik een eerstegraads bevoegdheid. Het is mij zeer bevallen om mijn kennis te kunnen delen en te zien hoe leerlingen zich ontwikkelen. Maar het is mij duidelijk geworden dat ik toch liever bezig ben met een wat oudere leeftijdsgroep die intensiever met een beta-opleiding bezig wil zijn.

Ik ben gepromoveerd biofysicus. Van oorsprong ben ik natuurkundige maar door mijn onderzoek heb ik ook ervaring op het gebied van scheikunde en biologie. Mijn onderzoekservaring gaat vooral over fotosynthese en het gedrag van DNA als molekuul. Ook als onderzoeker heb ik onderwijs verzorgd. O.a. het college natuur- en scheikunde voor eerstejaars biologen. Ervaring met begeleiding heb ik met onderwijs aan kleine groepen, afstudeerstages en externe stagaires

Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheid om jonge mensen op te leiden tot deskundige professionals en maak dan ook graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juni 2007, 17:36
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie docent chemie

Hey,
ik probeer zelf een goeie brief te schrijven, maar wou je toch helpen met enkele kleine details die me als taalkundige opvielen (beroepsmisvorming...):

is in de eerste zin 'met' niet overbodig?

ipv "het is me zeer bevallen" zou ik schrijven "mijn kennis kunnen delen..., beviel me echt".

op de i van "geďnteresseerd" hoort een deelteken (¨).

'van oorsprong' vind ik wat raar klinken, omdat je die titel toch verwerft door je studie en niet zomaar... Persoonlijk zou ik zeggen dat je een diploma in richting X behaald hebt, maar door onderzoek bent gepromoveerd tot Y.

zet je nog een puntje na stagiairs?

groetjes, en nog veel succes!
Ines
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
sollicitatie enthousiaste docent voor trainingscentrum, graag commentaar. jekkie Sollicitatiebrief en cv 6 11 oktober 2006 22:14
Sollicitatiebrief docent ANW Les Sollicitatiebrief en cv 5 23 juni 2006 16:01
open sollicitatie docent Docent Sollicitatiebrief en cv 2 25 januari 2006 18:14
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon