Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 augustus 2016, 11:40
slinnie slinnie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2016
Berichten: 1
slinnie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Schuldhulpverlening

Hoi, ik wil solliciteren op een vacature met de volgende inhoud:

De functie
De front-office-medewerker is in staat een eigen actief klantenbestand van een tevoren vastgesteld aantal klanten te beheren. Het aantal is gerelateerd aan de omvang van het dienstverband. Daarbij is de medewerker verantwoordelijk voor de intake, de begeleiding en het casemanagement. Hiervoor moet de medewerker contacten met andere instanties onderhouden en op de hoogte zijn van de sociale kaart van de gemeente Tilburg.
De medewerker is verantwoordelijk voor het opstellen van hulpplan en volgt met betrekking tot de schuldregeling de Gedragscode van de NVVK.

Taakinhoud:•Het voeren van intakegesprekken met de klanten
•Het stellen van een heldere diagnose van de financiële en achterliggende problematiek d.m.v. probleemverheldering en -definiëring. Indien noodzakelijk de klant doorverwijzen naar een andere (hulpverlenende) instanties
•Het plaatsen van de problemen van de klant tegen de veelheid van achtergronden, die bij deze klanten voorkomen
•Het functioneren als aanspreekpunt voor de klant indien deze in een noodsituatie verkeert. Hierbij is b.v. te denken aan een dreigende uithuis zetting, afsluiting van energie etc
•Het geven van budgetbegeleiding met als doel inzicht creëren in de inkomsten en uitgaven en komen tot een overzichtelijke administratie
•Het optreden als intermediair tussen de diverse hulpverlenende instanties. Daarbij hoort het afstemmen van de verschillende vormen van hulpverlening op elkaar op klantniveau met de verschillende ketenpartners
•Het actief bewaken van de processen die conform het hulpplan in gang zijn gezet en het toetsen van de verkregen informatie aan het hulpplan.


Wij vragen
Werk en denkniveau: HBO
Afgeronde opleiding: HBO (methodische agogische HBO-opleiding)
Kennis van:•Relevante wet- en regelgeving
•Affiniteit met financiën en schuldhulpverlening
•Aantoonbare ervaring in de schuldhulpverlening

Competenties:•Resultaatgericht
•Samenwerken
•Klantgerichtheid
•Probleemanalyse
•Energie
•Interpersoonlijke sensitiviteit
•Voortgangscontrole
•Stressbestendigheid

Willen iemand svp feedback geven op mijn motivatiebrief.....? Alvast bedankt!


Via Gemeente XXX werd ik gewezen op uw vacature Schuldhulpverlener en ik dacht: Ik heb mijn droombaan gevonden.

Ik ben er zeker van dat ik de juiste kandidaat ben voor deze baan. In deze brief wil ik u graag overtuigen dat ik de Schuldhulpverlener bent die u zoekt.

De afgelopen jaren heb ik bij XXX Bank gewerkt in verschillende functies. Steeds op zoek naar de manier om het verschil te kunnen maken voor de klant. Zowel door problemen te analyseren en op te lossen als door het goed bewaken van de processen heb ik de klant geadviseerd op verschillende vlakken.

Na 12 jaar vond ik het tijd om mijn horizon verder te verbreden en ben ik de opleiding Schuldhulpverlener bij XXX gaan volgen. Hierdoor heb ik ontdekt waar ik echt energie van krijg. Ingewikkelde vraagstukken oplossen, gesprekken voeren, iemand echt kunnen helpen.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste gesprekken gehad met deelnemers van Thuisadministratie en weet ik zeker dat mijn keuze de juiste is. In een baan als Schuldhulpverlener kan ik mijn ervaring in de financiële dienstverlening en mijn affiniteit met schuldhulpverlening helemaal kwijt.

Ik hoop dat ik u met deze sollicitatiebrief heb overtuigd van mijn kwaliteiten als Schuldhulpverlener. Uiteraard kom ik mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief Klantmanager Schuldhulpverlening lala Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 01:11
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon