Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 mei 2008, 21:52
boschje boschje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 mei 2008
Berichten: 1
boschje is on a distinguished road
Standaard brief HR adviseur": advies gevraagd

Hallo,

voor mijn eerste carričreswitch heb ik onderstaande brief opgesteld. Graag hoor ik of deze goed overkomt. Ik heb een academische opleiding en reageer op functies voor hr adviseur.

Alvast bedankt,

groeten


Betreft: vacature adviseur HRM
xx, 2 mei 2008

Geachte heer, mevrouw,

Na twee jaar werken aan projecten gerelateerd aan HR en organisatieverandering tijdens mijn traineeship, ben ik onlangs gestart in een functie buiten mijn vakgebied. Hoewel ik deze functie zag als een uitdaging, mis ik de binding met mijn achtergrond. Ik heb een HR achtergrond en kan deze kennis in mijn huidige functie als beleidsmedewerker niet toepassen. Daarom bezocht ik de Nationale Vacaturebank waar de vacature van adviseur HRM mij onmiddellijk aansprak.

Wat mij in de functie aanspreekt zijn drie aspecten. Allereerst het feit dat de adviseur een brede verantwoordelijkheid heeft waarin ruimte is voor eigen inbreng. Deze afwisseling is wat ik zoek in een functie. Ook sluit dit takenpakket aan bij mijn opleiding Personeel-wetenschappen en mijn ervaring. Zo ben ik eerder verantwoordelijk geweest voor het ontwikkelen van een beoordelingsbeleid dat past bij het reeds bestaande competentie-management. Ook heb ik advies gegeven over het vernieuwen van arbeidsvoorwaarden.

Daarnaast spreekt de coachende rol mij erg aan. Door de intensieve begeleiding in het traineeship weet ik dat mijn sterke punten goed tot zijn recht komen in deze rol. Mijn analytische vaardigheden zijn sterk ontwikkeld, waardoor ik snel informatie in me opneem. Daarnaast weet ik hoofd- van bijzaken te scheiden en zo te komen tot praktische, bruikbare oplossingen. In de rol van projectleider leerde ik bij een cultuurverandering om op de realisatie van concrete zaken aan te sturen en de voortgang van activiteiten te bewaken. Ik wist medewerkers van allerlei niveaus te betrekken bij het verandertraject, mede door het toepassen van (gespreks) technieken uit het traineeship. Dit komt echter niet alleen door deze trainingen, maar ook doordat ik het erg leuk vind om met mensen in gesprek te gaan.

Als derde aspect lijkt xxx mij een interessante organisatie om voor te werken. Omdat ik recentelijk voor een dienstverlenende eenheid heb gewerkt weet ik dat klantgericht werken en continu met verbetering bezig zijn, van nature in mij zit. Het is voor mij niet alleen van belang dat de functie inhoud en de rol die ik heb uitdagend zijn. Ik merk dat ik ook waarde hecht aan een ambitieuze, vooruitstrevende omgeving waar men gedreven is om continu kansen op te zoeken en met een frisse blik naar de omgeving te kijken.

De combinatie van deze drie aspecten geven mij het gevoel dat deze functie mij op het lijf geschreven is. Graag zou ik deze gedrevenheid binnenkort inzetten om de HRM afdeling te versterken. Ik hoop dat deze brief mijn enthousiasme weet over te brengen.

Met vriendelijke groet,

xxx

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke management opleiding/cursus? labella Opleiding kiezen en volgen 9 24 oktober 2008 22:37
Jullie advies gevraagd parvione Loopbaanvragen 11 13 mei 2008 13:12
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09
Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief Nathaley Sollicitatiebrief en cv 3 18 april 2006 16:40
advies gevraagd gaby Sollicitatiebrief en cv 5 31 maart 2006 18:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon