Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2008, 15:50
carretje carretje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 4
carretje is on a distinguished road
Standaard De metaal uit en de grafische sector in?

Ik ben nu al jaren bezig met mijn vriend. Hij werkt nu al 7 jaar in de metaal sectoor maar moet en wil er uit.
De grote vraag blijft wat hij nu precies wil. Ik heb ondenkt dat hij grafissche werkzaamheden wel leuk vind.
Maar wat voor banen hangen daar aan?
Eerste instatie leek autocad tekenen een optie, omdat hij natuurlijk alleen maar een metaal opleiding heeft. Maar dit was niet wat hij zocht. Hij wil echt totaal de draad omgooien. (denken aan reclamen ed)

Nu kan hij natuurlijk een mbo opleiding gaan doen maar met een eigenhuis en hoop vaste lasten is daar geen optie.
Hoe moeten we dit nu aan pakken? Hij wilt echt graag weg. Hij werkt nu bij een detachiring die hem wel kon helpen maar hij staat nu zowat te huilen als hij naar zijn werk moet.

De grootste reden dat hij uit de metaal moet is zijn huidaandoening. Daarnaast wil hij gewoon iets waar hij zich tuis in voelt. Vast werkplekje en vaaste mensen om hem heen.

WHELP IK WEET GEEN UITWEG HIER MEER
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2008, 16:04
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Benader een loopbaanadviseur, decanen/voorlichters van grafische opleidingen, grafische ondernemingen enzovoorts om een goed beeld te krijgen. Ik kan me voorstellen dat dit een lastige omschakeling is. Zo ver ik het weet, mijn schoonzus heeft een opleiding in de grafische wereld gevolgd, is het verkrijgen van een baan, het houden van een baan, ZZP-en of zelf iets opzetten erg moeilijk. En dat is beslist zo in recessie. Maar misschien zijn er wel semi-technische banen in de grafische wereld waar een technische achtergrond een pré is. Denk aan drukkerijen, zetterijen, boekbinderijen enzovoorts. Kortom: neem de tijd om de zaak te verkennen. Hoe dan ook zal het naar alle waarschijnlijkheid een flinke financiële en emotionele investering vergen om het roer om te gooien.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 december 2008, 16:15
carretje carretje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 4
carretje is on a distinguished road
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Ja daar was ik al beetje bang voor. Emotioneel is nu al een rotzooi dus zo heel veel erger kan het niet worden. We lopen nu zamen bij de psygoloog.
Ik zal ook vragen wat hij hem adviseerd.

En hoe kom ik inconact zoon begeleider in grafische sector? Wist trouwens niet dat ze per sectoor werkte.


ik sta open voor mensen die andere tips hebben kwa functies. Bedoel hij weet niet wat hij precies wil maar heeft paar grote dingen.
- Werk moet vaste werkplek hebben. (eigen plaats, geen rond geren)
- Werk moet schoonzijn. (das een lastige, geen stof, agresieve middelen, noem het maar op)
- Pc's vind hij leuk
- Game vind hij leuk (Wie niet)
- fotos bewerken vind hij leuk
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 december 2008, 16:21
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

1: Eerst psychisch op de rails zitten is een voorwaarde om in het bedrijfsleven aangenomen te worden. Geen enkel bedrijf zit op een burnoutkandidaat te wachten en beslist niet in een recessie.
2: Er zijn geen begeleiders voor de grafische sector. Ik bedoel met mijn advies dat je eens zo'n bedrijf kunt benaderen voor een voorlichting of eens op een open dag binnenloopt (die zijn er wel eens binnen bedrijfssectoren met personeelstekorten).
3: Leer fatsoenlijk Nederlands te schrijven. Je kunt op z'n minst je bijdragen aan een forum in Word controleren voor je deze post.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 december 2008, 16:24
carretje carretje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 4
carretje is on a distinguished road
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Mijn excuses voor me dislectie. Het gaat hier niet om mij maar om mijn vriend.
Ik ga dus niet moeite nemen om al me post te checken.

Ok, dus opendagen. Das wel goeie, misschien dat ik hem beetje zo ver krijg.
De psygoloog traject kan nog wel poos duren. En zijn werk is deel de reden dat we daar zitten dus wachten word wat lastig.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 december 2008, 16:31
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

1: Dyslextie is geen excuus om geen Word te gebruiken.
2: Een nieuwe loopbaan in een nieuw werkveld kun je niet versnellen en zeker niet forceren. En bedrijven hebben geen enkele boodschap aan je persoonlijke omstandigheden. Die zijn op zoek naar iemand om een vacature in te vullen.
3: Ik zou de WW ingaan met dergelijke klachten. Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand iets toevoegt bij zijn werk. Ook kan er wellicht via het CWI een omscholingstraject in gang worden gezet. Kijk maar eens op de websites van de rijksoverheid met betrekking tot deze problematiek.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 december 2008, 16:37
carretje carretje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 4
carretje is on a distinguished road
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Ik gebruik het niet als excus, Word haalt niet al mijn fouten er uit helaas. Maar dat even ter zijde.

Ik zal de sites gaan checken. Maar je kunt toch niet zomaar de ww in?
Zolang hij nog rondloopt en geld verdient zal het cwi hem toch geen uitkering geven? Kan het mis hebben natuurlijk. Bij zijn werkgever hebben wel al voor de 100ste keer aangekaart dat werk wat hij nu doet niet de oplossing is.

Maar ook dit zullen we voorleggen aan de psygoloog. En misschien ook via de dermatoloog.

Bedoeling is het ook niet om te forseren natuurlijk maar na zolang er mee bezig te zijn word je een beetje radeloos.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 december 2008, 17:39
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Misschien wil zijn werkgever hem wel ontslaan op grond van slecht functioneren. Vervolgens kom je dus wel in de WW.

Verder kun je in het geheel niets forceren en lost radeloosheid niet op. Kalmte en beschouwen wel.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 4 december 2008, 23:15
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
1: Dyslextie is geen excuus om geen Word te gebruiken.
Dyslextie, Henk? Moeilijk woord he, dyslexie.....
Slordig en vooral heel onaardig
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 5 december 2008, 00:28
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: De metaal uit en de grafische sector in?

Dag Carretje,

Gelijk heb je, dat je gewoon schrijft zoals het bij jou hoort en anderen niet voor de gek houdt door perfect te lijken via de spellingscontrole van Word. Geen probleem, het is prima te lezen en te begrijpen.

Als er een bedrijfsarts verbonden is aan het bedrijf waar je vriend werkt, dan zou hij die kunnen raadplegen. Mogelijk kan er via outplacement passend werk gezocht worden.

Jullie zouden de psycholoog kunnen vragen of hij/zij daar iets in kan betekenen of misschien kan deze je vriend in contact brengen met iemand die hem daarin op weg kan helpen of begeleiden.

Sterkte!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp nodig bij een zin, moet vandaag de deur uit Tricia Sollicitatiebrief en cv 2 7 november 2008 12:20
Ik kom niet uit de openingszin....... bloem30 Sollicitatiebrief en cv 2 8 april 2008 13:26
Hoe kom ik uit het cirkeltje waar ik nu in zit? totziens Loopbaanvragen 2 7 juni 2007 10:14
Sollicitatie, reactie blijft uit.... dreeken Sollicitatiebrief en cv 3 30 mei 2006 16:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon