Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2007, 00:35
Monique2 Monique2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 4
Monique2 is on a distinguished road
Standaard 2 vacatures secretaresse bij 1 stichting

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op de site maar ik heb een vraagje. Misschien dat jullie
mij kunnen helpen. Het gaat om hetvolgende: Bij een werkgever is er op 2 verschillende afdelingen een vacature voor een parttime secretaresse. Ik wil graag op beide vacatures reageren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. In ieder geval niet 2 x dezelfde sollicitatiebrief dacht ik zelf. De brieven moeten namelijk wel naar de afdeling PO&O van de Stichting. Hebben jullie nog tips voor mij.

Bedankt

Monique

Ps. Ik voeg mijn sollicitatiebrief toe die ik gemaakt heb voor een van de vacatures. Willen jullie die ook doornemen en kijken of hij voldoet.


Monique ****
******
******

Bedrijf
t.a.v.
******


Plaats, 18 februari 2007



Betreft: sollicitatie secretaresse (referentienummer *****).



Geachte heer ******,

Op de site van Brabantzorg.net werd mijn aandacht getrokken door uw vacature, secretaresse voor manager ******. De functie spreekt mij zeer aan en het gesprek met mevrouw ****** heeft zeker bijgedragen aan mijn enthousiasme. Ik wil dan ook graag solliciteren naar deze functie.

Binnen ******, waar ik op dit moment werkzaam ben, heb ik als secretaresse paramedische dienst mijn persoonlijke kwaliteiten ontwikkeld. Alhoewel deze functie aantrekkelijke aspecten bevat, ben ik toch toe aan een nieuwe uitdaging. Ik verwacht namelijk dat mijn kwaliteiten in de door u aangeboden functie nog beter tot zijn recht kunnen komen.

De functie van secretaresse binnen uw bedrijf spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste sluit de functie goed aan bij mijn opleiding en werkverleden. Verder ben ik representatief, nauwkeurig en in staat om zelfstandig te werken. Doorzettingsvermogen, initiatieven nemen en goede contactuele eigenschappen zijn tevens capaciteiten waarover ik beschik. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om cliënt- en kwaliteitsgericht te werken en enthousiasme uit te stralen, zowel verbaal als non-verbaal Kortom, ik ben iemand die er voor gaat!

Tenslotte heb ik kennis van geautomatiseerde systemen en kan ik goed overweg met het Office pakket. Uiteraard ben ik bereid tot het volgen van cursussen en sta ik open voor bijscholing.

Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn motivatie tot deze sollicitatie middels een gesprek nader toe te lichten.

Hoogachtend,


Monique *******



Bijlage: Curriculum Vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2007, 13:12
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: 2 vacatures secretaresse bij 1 stichting

Beste Monique,

Je kunt het beste eerst even bellen om uit te zoeken wat het verschil is tussen de verschillende jobs en aan de hand van het gesprek een keuze maken op welke vacature je wilt solliciteren. Je kunt dan in je brief vermelden dat je gebeld hebt en je keuze motiveren.

Ik hoop dat je wat met deze info kunt.

Je brief kan ik niet lezen, omdat ik de bijlage niet kan openen.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2007, 20:43
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: 2 vacatures secretaresse bij 1 stichting

Hoi Monique,

Op zich een goede brief.

(voor Hetty, eerst de brief even op je computer opslaan en dan openen. bij mij werkt dat op deze manier wel)

Monique, ik zou één ding wel wijzigen, Hoogachtend mag "Met vriendelijke groet" worden.
Een ander iets, ik zou zelf voor dit soort openbare sites je naw-gegevens even uit de brief halen. (voor je eigen privacy)

Zeker bellen met de vraag wat de vacatures inhouden. Als je denkt voor beide in aanmerking te komen kun je dit verduidelijken in je brief.

Succes ermee.
Rens.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2007, 20:49
Monique2 Monique2 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 februari 2007
Berichten: 4
Monique2 is on a distinguished road
Smile Re: 2 vacatures secretaresse bij 1 stichting

Bedankt voor je snelle reaktie,
Ik heb inderdaad geïnformeerd naar beide funkties maar feitelijk zijn ze gelijk.
Het betreft alleen 2 verschillende afdelingen. Op dit moment heb ik nog een baan maar hier heb ik het niet meer naar mijn zin. En daarom dacht ik bij deze 2 vacatures wanneer ik niet de ene vacature wordt aangenomen dan maak ik misschien wel kans bij de andere vacature. Ook heb ik geïnformeerd bij PO&O en de contactpersonen voor beide vacatures zijn ook verschillend, dus zou ik dan toch gewoon proberen?

groetjes

Monique

P.s. Mijn sollicitatiebrief is een word (2000) bestand. Jammer dat je hem niet geopend kreeg.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 februari 2007, 20:46
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: 2 vacatures secretaresse bij 1 stichting

Monique,
Dan zou ik open kaart spelen. Het lijkt me dan verstandig om in beide brieven te melden dat je erg geïnteresseerd bent in deze organisatie en dat je daarom op beide functies solliciteert.
Geef alsjeblieft niet aan dat je bij je huidige baan geen uitdaging ziet. Vertaal dat naar dat je op zoek bent naar iets nieuws om nieuwe/andere ervaringen op te doen.

Kun je eriets mee?

(ik heb je brief wel gelezen)
groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meerdere interessante vacatures bij een bedrijf drs. M Sollicitatiebrief en cv 2 23 mei 2007 15:53
Wéér 2 vacatures bij 1 bedrijf die me aanspreken! Help! Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 27 januari 2007 10:54
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26
sollicitatiebrief secretaresse ziekenhuis noekkie Sollicitatiebrief en cv 2 12 oktober 2006 20:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon