Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 januari 2016, 13:42
Dianne.92 Dianne.92 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2016
Berichten: 1
Dianne.92 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief kinderthuiszorg

Beste lezer,

Hieronder mijn sollicitatiebrief geschreven aan de organisatie Kids2care.
Ik benieuwd wat jullie in zijn geheel van de brief vinden. Als er taalfouten in zitten hoor ik dat ook graag.
Tevens twijfel is over de lengte van de zinnen in deze brief.

Met vriendelijke groet,
Dianne

Sollicitatiebrief

Geachte Mevrouw ........

Tijdens mijn zoektocht naar kinderthuiszorgorganisaties in de regio kwam ik terecht op uw website. Op de website zag ik dat jullie opzoek zijn naar meerdere enthousiaste verpleegkundige voor in de kinderthuiszorg. Mijn interesse voor het werken als verpleegkundige in de kinderthuiszorg was de afgelopen maanden al gewekt. Via deze weg wil ik graag solliciteren naar deze functie.

Mijn interesse gaat al van jongs af aan uit naar de zorg voor het kind en zijn ouders of verzorgers. Wat ik tot nu toe erg mooi vind aan het vak van kinderverpleegkundige is om met ouders een vertrouwensrelatie en samenwerkingsrelatie op te bouwen. De zorg voor hun kindje plannen door middel van heldere communicatie, luisteren en coaching waar nodig. Continuďteit van zorg bieden aan een gezin en hierdoor samen met een netwerk van mensen een stabiele thuissituatie creëren lijkt me een leuke uitdaging. De afgelopen maanden in het ziekenhuis heb ik kunnen zien hoe belangrijk continuďteit van zorg voor een kind en het gezin kan zijn. In die periode heb ik ook meer contact gehad met oudere kinderen. Hierdoor heb ik gemerkt dat ik als verpleegkundige ook met het kind een vertrouwensrelatie kan opbouwen. Wat ik zo mooi vind in het contact met kinderen is dat ze vaak zo puur en eerlijk in hun doen en laten en communicatie. Het lijkt mij een uitdaging om als verpleegkundige een manier te zoeken om die relatie tot stand te brengen.

Tijdens mijn opleiding heb ik het uitstroomprofiel ‘Kind en jeugdigen’ gevolgd. Hierdoor heb ik mij kunnen verdiepen in de zorg voor kinderen en hun ouders. Vorig jaar heb ik in het Emma Kinderziekenhuis AMC (EKZ) ervaring opgedaan met het verzorgen van kinderen tussen de nul en twee jaar. In deze periode heb ik geleerd om ouders als ervaringsdeskundige te zien. Aan de andere kant hebben ouders soms advies en ondersteuning nodig om de beste zorg aan hun kind te geven. Zo heb ik ouders ondersteuning en advies gegeven bij sondevoeding, wondzorg, stomazorg en tracheacanule zorg. Het lijkt mij een leuke uitdaging om elk kind zorg op maat te geven rekening houdend met leeftijd, sociale omstandigheden en lichamelijke en geestelijke groei van het kind. Samenwerken is iets wat ik erg belangrijk vind.

Met enige regelmaat hoor ik dat ik communicatief vaardig ben en dat ouderbegeleiding een van mijn kwaliteiten is. Hierbij straal ik rust uit en communiceer ik duidelijk, ook in stressvolle situaties. Coachen van patiënten, ouders, leerlingen en collega’s is iets wat mij veel voldoening geeft. Ik ben een verpleegkundige met positief kritische houding en vind zelfreflectie hierin een belangrijk onderdeel.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaringen en opleidingen verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae (CV). Graag zou ik bovenstaande willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 januari 2016, 10:00
Thazia Thazia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2016
Berichten: 4
Thazia is on a distinguished road
Standaard

Zou de brief inderdaad wat korter maken. Heb wat aangepast. Denk dat hij nog korter kan, maar weet niet waar. Misschien is er iemand die je daarbij kan helpen. Geef in ieder geval de informatie die relevant is. Hopelijk kan je er iets mee en wordt je uitgenodigd voor een gesprek.

Tijdens mijn zoektocht naar kinderthuiszorgorganisaties in de regio kwam ik terecht op uw website. Mijn interesse voor het werken als verpleegkundige in de kinderthuiszorg was de afgelopen maanden al gewekt en na het lezen van uw vacature ben ik alleen maar enthousiaster geworden. Vol enthousiasme solliciteer ik op uw vacature.

Van jongs af aan gaat mijn interesse al uit naar de zorg voor het kind en zijn ouders of verzorgers. Het opbouwen van een vertrouwensrelatie en samenwerkingsrelatie met de ouders vind ik erg mooi. Evenals de zorg voor hun kindje plannen door middel van heldere communicatie, luisteren en coaching waar nodig. Continuďteit van zorg bieden aan een gezin en hierdoor samen met een netwerk van mensen een stabiele thuissituatie creëren lijkt me een leuke uitdaging. De afgelopen maanden in het ziekenhuis heb ik kunnen zien hoe belangrijk continuďteit van zorg voor een jong kind, Evenals een ouder kind en het gezin kan zijn. Hierdoor heb ik gemerkt dat ik als verpleegkundige ook met het kind een vertrouwensrelatie kan opbouwen. Wat ik zo mooi vind in het contact met kinderen is dat ze vaak zo puur en eerlijk in hun doen en laten en de manier waarop zij communiceren. Het lijkt mij een uitdaging om als verpleegkundige een manier te zoeken om die relatie tot stand te brengen.

Tijdens mijn opleiding heb ik het uitstroomprofiel ‘Kind en jeugdigen’ gevolgd. Hierdoor heb ik mij kunnen verdiepen in de zorg voor kinderen en hun ouders. Vorig jaar heb ik in het Emma Kinderziekenhuis AMC (EKZ) ervaring opgedaan met het verzorgen van kinderen tussen de nul en twee jaar. In deze periode heb ik geleerd om ouders als ervaringsdeskundige te zien. Aan de andere kant hebben ouders soms advies en ondersteuning nodig om de beste zorg aan hun kind te geven. Zo heb ik ouders ondersteuning en advies gegeven bij sondevoeding, wondzorg, stomazorg en tracheacanule zorg. Het lijkt mij een leuke uitdaging om elk kind zorg op maat te geven. Hierbij rekening houdend met leeftijd, sociale omstandigheden en lichamelijke en geestelijke groei van het kind. Samenwerken is iets wat ik erg belangrijk vind.

Met enige regelmaat hoor ik dat ik communicatief vaardig ben en dat ouderbegeleiding een van mijn kwaliteiten is. Hierbij straal ik rust uit en communiceer ik duidelijk, ook in stressvolle situaties. Coachen van patiënten, ouders, leerlingen en collega’s is iets wat mij veel voldoening geeft. Ik ben een verpleegkundige met positieve en kritische houding en vind zelfreflectie hierin een belangrijk onderdeel.

Voor een volledig overzicht van mijn ervaringen en opleidingen verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae (CV). Graag zou ik bovenstaande willen toelichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon