Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 februari 2015, 20:51
kane kane is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2015
Berichten: 1
kane is on a distinguished road
Standaard Werkgever geld overgemaakt, Geld niet aangekomen...En nu zijn we al een maand verder.

Hallo allemaal,

per 5 jan ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever en krijg ik mijn salaris wekelijks uitbetaald. nou zal ik eerst even vertellen wat mijn situatie was ;

Ik heb een lange tijd in het buitenland gewoond. een korte tijd geleden ben ik weer gaan wonen in Nederland. ik had nog een rekening bij de ING bank die ik al heel lang niet had gebruikt. deze bleek geblokkeerd te zijn doordat ik deze heel lang niet gebruikt had.

Ik heb echter nog wel een bankrekening en creditcard van de Turkse bank die ik heb gebruikt toen ik nog daar woonde.

Ik heb mijn werkgever in het begin al hierover geďnformeerd en gevraagd of mijn wekelijks salaris naar mijn buitenlandse bank overgemaakt kon worden, dit was geen probleem en heb ik dus mijn complete bankgegevens doorgegeven. ( dit was voor mij handig omdat mijn creditcard van mijn rekening geďncasseerd kon worden )

Nou was de eerste week voorbij en na 5 dagen na het overmaken van mijn loon had ik deze nog steeds niet ontvangen. ( 14 jan overgemaakt )
Na een aantal keren heen en weer gebeld te hebben kreeg ik te horen dat het lang kon duren omdat het geen EU land was etc.

ondertussen ben ik wel weer na de ING gegaan om mijn bankrekening weer te activeren en had ik mijn werkgever doorgegeven om mijn bankgegevens weer aan te passen naar de ING. dus na mijn eerste loon heb ik ieder volgende wel gewoon ontvangen op mijn rekening bij de ING in Nederland.

Ik heb ondertussen contact gehad met mijn Turkse bank waar het geld blijft, die geven aan dat hun deze transactie niet hebben geaccepteerd omdat enkel mijn voorletter en achternaam was ingevoerd, en blijkbaar hebben ze dus mijn complete naam nodig ( Ik heb wel mijn complete naam doorgegeven aan mijn werkgever ) ik heb hiervan ook een transactie code gekregen, ze gaven mij aan dat alle banken met bepaalde transactie codes werken en dat ik dus deze code aan mijn werkgever kon doorgeven zodat hun dit weer via hun eigen bank kon achterhalen.

Nou beweerd mijn werkgever het bedrag niet terug te hebben ontvangen en doen ze geen moeite om contact op te nemen met hun eigen bank om de transactie code door te geven. ik krijg te horen dat ze het mij wel laten weten wanneer het bedrag terug gestort wordt.

nou wil ik weten wat mijn rechten zijn en welke actie ik hierover kan ondernemen.

Ik hoor graag jullie adviezen!

groetjes, Kane
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract nog niet getekend Shane Je rechten en plichten als werknemer 3 9 oktober 2014 09:44
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Werkgever stelt dat werk niet mag lijden onder nevenwerkzaamheden j_vanvliet82 Je rechten en plichten als werknemer 4 23 januari 2013 08:58
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19
weet het even niet meer.. Aylin Loopbaanvragen 1 27 april 2007 12:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon