Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2009, 15:01
Laurier Laurier is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 september 2009
Berichten: 2
Laurier is on a distinguished road
Standaard Gesprek naar aanleiding van open sollicitatiebrief: wat heeft dit te betekenen?

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het volgende:

Ik ben naar aanleiding van een open sollicitatiebrief (dank voor de goede tips op dit forum, overigens!) uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Dit gesprek zal zijn met het hoofd van de afdeling waar ik graag zou willen werken.

Nu vraag ik mij alleen af wat deze uitnodiging te betekenen kan hebben (hebben zij / verwachten zij een vacante functie waarvoor ik wellicht geschikt ben? willen ze mijn sollicitatie alleen in portefeuille houden? of (bij wijze van spreken) de koffiepauze vullen met een interessant gesprek?). Ik wil het gesprek niet ingaan met te veel verwachtingen, maar ook weer niet te weinig... Ik vind het dus erg lastig om te bepalen hoe ik me voor moet bereiden.

Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met open sollicitaties, en op deze manier misschien ook aan een baan gekomen zijn? En wat kan zo'n uitnodiging n.a.v. een open sollicitatiebrief allemaal te betekenen hebben?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 september 2009, 15:59
jvs jvs is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2009
Berichten: 19
jvs is on a distinguished road
Standaard Re: Gesprek naar aanleiding van open sollicitatiebrief: wat heeft dit te betekenen?

Je hebt een brief geschreven waarin je jezelf verkocht hebt. Je zal aangegeven hebben wat je opleiding is en welke skills je hebt.

Deze brief is goed bevallen want anders zouden ze geen tijd vrijmaken om met je te praten. Daar zit het dus al goed.

Verder denk ik dat je zelf moet uitmaken welke functie jou wat lijkt binnen het bedrijf (commerciel, administratief, it support,...). Je weet zelf ook wel een beetje wat je kan verwachten binnen dat bedrijf want anders had je geen brief gestuurd.

Als je weet wat je wil zal je soieso meer indruk maken dan dat je daar aankomt en enkel kan zeggen:

'Ik wil bij jullie komen werken, neem me aub aan, het maakt niet uit welke functie!'.

Groeten,
__________________
Johan Van Steen
www.zen-op-kantoor.net

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 14 september 2009 om 00:34
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 september 2009, 21:19
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Gesprek naar aanleiding van open sollicitatiebrief: wat heeft dit te betekenen?

Hoi,

Je krijgt een serieuze reactie op jouw serieuze brief. Benader het gesprek dan ook zo serieus en professioneel. Ik ga ervan uit dat je echt voor die job wil gaan, dus doe je best.

Succes met het gesprek en bereidt jezelf goed voor.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief coördinator onderwijsorganisatie, feedback gevraagd Pinkie Sollicitatiebrief en cv 6 16 februari 2009 21:39
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Sollicitatie-bijstand Financial Controller berbo Sollicitatiebrief en cv 8 25 februari 2007 00:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon