Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 december 2010, 17:26
Cat
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Hoe kan ik me het beste voorbereiden op een sollicitatiegesprek?

Hallo allemaal,

Zojuist een telefoontje ontvangen dat ik volgende week maandag een sollicitatie gesprek heb en waarschijnlijk met 3 mensen.
Het is al weer een tijdje geleden voor me dat ik een sollicitatie gesprek heb gedaan dus heb eigelijk een opfris cursus nodig

De vragen waar ik het meeste moeite mee heb zijn:
- wat zijn je sterke eigenschappen
- wat zijn je slechte eigenschappen
- waarom moeten we jou kiezen en niet iemand anders

Deze vragen vind ik toch altijd wel lastig om te beantwoorden.
Ik heb op de functie gesolliciteerd omdat het lijkt op me huidige baan.
In me huidige baan zijn/ is er geen doorgroei mogelijkheid en ik werk nu ook voor een uitzendburo waar ik ook van af wil.
Ik mag voor dit uitzendburo dan ook maar 3,5 werken dan zal eigenlijk het bedrijf me in dienst moeten nemen maar ik weet dat dit bedrijf dat nooit zou gaan doen dus ben ik daarom op voorhand ook aan het zoeken naar een andere baan zonder tussenkomst van een uitzendburo en wat ook nog eens dichter in de buurt is van waar ik woon.

Maar hoe kan ik me nou het beste voorbereiden op een sollicitatie gesprek?
Je kan op internet lezen over het bedrijf en wat ze doen dat je zo ie zo een beetje achter grond info hebt over het bedrijf mochten daar vragen over komen.
Maar die lastige sollicitatie vragen....daar zie ik een beetje tegen op.

Heeft iemand tips voor me..want ik wil heel graag weg bij me huidige baan aangezien in me huidige baan geen uitdaging meer zit.

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten van Cat.
  #2  
Oud 2 januari 2011, 14:25
palm palm is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 46
palm is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cat,

helaas kan ik de vragen niet voor je beantwoorden, hier zul je zelf achter moeten komen.

Je kan bijvoorbeeld de vragen waar je geen antwoord op weet stellen aan vrienden en familie. Wat vinden zij jouw sterke en zwakke kanten etc. Deze antwoorden kun je wellicht gebruiken.

Ook ik worstel met vele vragen, maar dankzij carrieretijger zijn er al vele vragen voor en van mij beantwoord..

succes
  #3  
Oud 3 januari 2011, 13:00
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cat,

Ik zie nu pas je bericht. Hoe ging het gesprek?

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
  #4  
Oud 19 januari 2011, 15:19
stijnhommes stijnhommes is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 198
stijnhommes is on a distinguished road
Standaard

Hoi Cat,

Hoe is het gesprek geweest? Mocht je in de toekomst nog meer gesprekken moeten voeren, dan raad ik aan om een lijst van je kwaliteiten te maken en bij iedere kwaliteit een voorbeeld uit de praktijk te bedenken.

Als je bijvoorbeeld stressbestending bent, kun je bijvoorbeeld een moment beschrijven waarop de werkvloer een heksenketel was, waarin jij het hoofd koel hield.

Bij mindere eigenschappen is het zaak om ze een positieve draai te geven. Als je bijvoorbeeld perfectionistisch bent, kun je zeggen dat dat komt omdat je het werk graag correct uitvoert.

De laatste vraag heb ik zelf ook moeite mee. Laat blijken dat je gemotiveerd ben, en probeer ervaring en kennis die andere kandidaten waarschijnlijk niet hebben duidelijk aan te geven.

Succes!
  #5  
Oud 24 januari 2011, 16:39
Angelaatje's schermafbeelding
Angelaatje Angelaatje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2011
Berichten: 7
Angelaatje is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnhommes Bekijk bericht
Hoi Cat,
Mocht je in de toekomst nog meer gesprekken moeten voeren, dan raad ik aan om een lijst van je kwaliteiten te maken en bij iedere kwaliteit een voorbeeld uit de praktijk te bedenken.
Dit is een heel goed advies! Werkgevers willen weten hóe jij die eigenschap in de praktijk toepast of hebt toegepast. Het is ontzettend belangrijk om te weten wat je wil, en hoe je dat wil bereiken (of misschien al hebt bereikt?). Gebruik voorbeelden uit werksfeer, maar ook privésfeer.

Maak van te voren een lijstje met goede eigenschappen en minder goede eigenschappen. Praat nooit jezelf de grond in!
Eigenlijk is een minder goede eigenschap een extreme vorm van je goede eigenschap
__________________
You gotta do, what you gotta do.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 19:29
Bore en burn-out van mijn werk; tips? arianna Loopbaanvragen 7 4 mei 2011 11:54
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carrièreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon