Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 oktober 2015, 09:06
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Stoppen met werken

Beste allemaal,

Wellicht dat dit een beetje anders wordt dan "normaal" maar ik heb besloten na 8 jaar om te stoppen met werken. Ik heb in deze 8 jaar bij verschillende bedrijven gewerkt in verschillende functies van sales medewerker, machine operator, assistent laborant tot grafisch vormgever (hetgeen waarvoor ik ook daadwerkelijk geleerd heb). Tevens heb ik zelf ook meerdere verschillende bedrijfsvormen in mijn bezit gehad.

Waarom ga ik stoppen?

Als werknemer:
- Ik word er gewoon niet gelukkig van.
- Alleen je baas wordt rijker, en dat zijn grotendeels gehaaide types die ik eigenlijk niet wil helpen.
- De rat-race op het kantoor staat mij niet aan, wellicht is dit niet overal zo.
- Ik ben NIET iemand die altijd maar meer en meer wilt, dat werkt "blijkbaar" tegen je deze tijd. Ik wil gewoon rustig mijn werk doen, is dat niet goed?
- Het heeft geen zin, het is uitzichtloos; geen kansen op bijvoorbeeld een vaste aanstelling mits je in de familie, vrienden/kennisenkring, oud studentenvereniging of kerk van de baas zit.
- Solliciteren is nutteloos en zeker via internet, er zijn namelijk zoveel andere die precies hetzelfde kunstje als jou doen tijdens hun sollicitatie.
- Ik ronde mijn opleiding aan het begin van de crisis af wat er in resulteerde dat mijn CV een rommel is geworden de afgelopen 8 jaren, sommige noemen dit veelzijdig. Ik heb altijd mijn contracttermijnen afgewerkt en ben nog nooit verwijtbaar ontslagen en ik heb goede referenties, helaas maakt dit allemaal niet uit.

Als bedrijf:
- Bijna iedereen heeft tegenwoordig een bedrijf, is ZZP'er of freelancer, je schrijft je in bij de KvK en het is gebeurd. Je ziet letterlijk door de bomen het bos niet meer en de een is nog goedkoper dan de ander.

Wat ga ik doen?
Ik ga al mijn spullen verkopen of weggeven en trek de wijde wereld in, zoek het maar uit

Meer mensen met dit gevoel?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 oktober 2015, 23:28
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Ik snap dat je moedeloos bent hoor, maar wat ga je dan doen? Is voor jezelf beginnen echt geen optie? En als je dan iets anders gaat doen zoals de wijde wereld in dan vraag ik me wel af waar je dat van gaat betalen, of heb je nog ergens een paar miljoen in Zwitserland staan?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 oktober 2015, 12:28
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MLB Bekijk bericht
Ik snap dat je moedeloos bent hoor, maar wat ga je dan doen? Is
Ik ben niet moedeloos, ik ben het gewoon beu. Moedeloos zijn is doorgaan met solliciteren en jezelf steeds maar wijsmaken dat het "ooit eens zal lukken". Dat stadium heb ik nooit gehad, ik heb gewoon doorgekregen hoe het allemaal een beetje werkt bij bedrijven. Het is gewoon een soort staat waar ik in verkeer, vergelijkbaar met "accepteren dat je homosexueel bent", zo accepteer ik dat het niets meer gaat worden.

Citaat:
Voor jezelf beginnen echt geen optie?
Heb ik allemaal al eens gedaan, ten eerste is de markt verziekt door grote bedrijven die voornamelijk op internet actief zijn, iedereen tegenwoordig een webshopje heeft en ik verder niet echt veel "vaardigheden" bezit dankzij mijn o zo geweldige opleiding "grafisch vormgeven" om bijvoorbeeld freelance-klusser of dergelijk te worden.

Citaat:
En als je dan iets anders gaat doen zoals de wijde wereld in dan vraag ik me wel af waar je dat van gaat betalen, of heb je nog ergens een paar miljoen in Zwitserland staan?
Waarom denk je meteen aan geld als ik het heb over "de wijde wereld intrekken"? Waarom is dat nou altijd weer een standaard gegeven dat "denken aan geld"? Ooit wel eens aan gedacht dat je helemaal geen geld nodig hebt om toch goed te kunnen leven, overal om je heen groeien en bewegen dingen die je kan eten of gebruiken "om iets mee te doen", en die kosten helemaal geen geld, enkel een beetje energie en moeite. Ik weet dat het allemaal dromerig klinkt, maarja ik vind "hopen op die ene baan" en "solliciteren" ook best wel dromerig en belachelijk klinken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 oktober 2015, 13:07
MLB MLB is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 mei 2015
Berichten: 73
MLB is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Waarom denk je meteen aan geld als ik het heb over "de wijde wereld intrekken"? Waarom is dat nou altijd weer een standaard gegeven dat "denken aan geld"? Ooit wel eens aan gedacht dat je helemaal geen geld nodig hebt om toch goed te kunnen leven, overal om je heen groeien en bewegen dingen die je kan eten of gebruiken "om iets mee te doen", en die kosten helemaal geen geld, enkel een beetje energie en moeite. Ik weet dat het allemaal dromerig klinkt, maarja ik vind "hopen op die ene baan" en "solliciteren" ook best wel dromerig en belachelijk klinken.
Nou omdat je het toch ergens van moet betalen lijkt me. Ook als je zelfvoorzienend in een hutje op de hei wilt gaan wonen zul je eerst in dat hutje moeten zien te komen. Ik neem niet aan dat je na 8 jaar zodanig veel pensioen hebt opgebouwd dat je nu al kunt stoppen met werken, of ben je van plan om van een uitkering te leven? "Ineens" stoppen met werken klinkt wel dromerig, maar je moet dan toch ergens anders je inkomsten vandaan halen.

Terugkomend op de opties die je hebt:

Citaat:
Heb ik allemaal al eens gedaan, ten eerste is de markt verziekt door grote bedrijven die voornamelijk op internet actief zijn, iedereen tegenwoordig een webshopje heeft en ik verder niet echt veel "vaardigheden" bezit dankzij mijn o zo geweldige opleiding "grafisch vormgeven" om bijvoorbeeld freelance-klusser of dergelijk te worden.
Als je vindt dat je weinig vaardigheden bezit, waarom ga je dan niet op zoek naar een opleiding die je aanspreekt? Niks mis met grafisch vormgeven wat mij betreft, maar op dit moment is het voor bijna elke opleiding erg moeilijk om een baan te vinden. Met meer vaardigheden zijn je kansen om aangenomen te worden ook groter en intern kan je neem ik aan ook opleidingen volgen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 oktober 2015, 14:07
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MLB Bekijk bericht
Nou omdat je het toch ergens van moet betalen lijkt me. Ook als je zelfvoorzienend in een hutje op de hei wilt gaan wonen zul je eerst in dat hutje moeten zien te komen. Ik neem niet aan dat je na 8 jaar zodanig veel pensioen hebt opgebouwd dat je nu al kunt stoppen met werken, of ben je van plan om van een uitkering te leven? "Ineens" stoppen met werken klinkt wel dromerig, maar je moet dan toch ergens anders je inkomsten vandaan halen.
Simpel, ik heb het niet over geld, gewoon alles opzeggen/geven wat je hebt en er op uit trekken. Dat hutje kan je ook zelf bouwen. In principe komt het er gewoon op neer dat ik er zeer bewust voor ga kiezen om een zwerver te worden. Maar dan wel eentje die voor zichzelf kan zorgen, niet verslaafd is en ook geen psychische klachten heeft.

Citaat:
Terugkomend op de opties die je hebt:

Als je vindt dat je weinig vaardigheden bezit, waarom ga je dan niet op zoek naar een opleiding die je aanspreekt? Niks mis met grafisch vormgeven wat mij betreft, maar op dit moment is het voor bijna elke opleiding erg moeilijk om een baan te vinden. Met meer vaardigheden zijn je kansen om aangenomen te worden ook groter en intern kan je neem ik aan ook opleidingen volgen.
Dat is mijn mijn 29 jaren oud nu wel een beetje laat of niet? En welk grafisch bedrijf zit nou te wachten op een medewerker die allerlei nietszeggende baantjes gehad heeft en zich niet heeft ontwikkeld in een richting?

En ik vind het onzin om te zeggen dat er op dit moment voor elk beroep amper werk is, ik hoor en zie in mijn vrienden en kennisenkring bijna dagelijks dat er weer iemand een vast contract heeft gekregen, soms zijn deze mensen ook net afgestudeert, soms ook niet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 oktober 2015, 10:46
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik begrijp heel goed dat het enorm frustrerend is om te zien dat iedereen in je omgeving een vast contract krijgt en jij van de ene naar de andere tijdelijke baan hobbelt. Maar ik kan je vertellen dat ik wel degelijk heel veel mensen ken die ook geen vast contract krijgen en moeilijk aan werk komen. Dit heeft vaak meerdere oorzaken en er is geen standaard oplossing voor. Bij de een is het een gebrek aan werkervaring, bij de ander is het bedrijf voorzichtig met het in dienst nemen van vast personeel en zo zijn er nog wel meer redenen te noemen. Het is daarom goed om voor jezelf te achterhalen waar bij jou precies het probleem zit. Je komt op mij ook moedeloos en vooral verbitterd over. Dat is heel erg jammer, want je bent nog maar 29 jaar. Ja 'maar' en niet 'al'. Dit houdt in dat je inderdaad nog steeds aan een opleiding kunt beginnen. Ik ben 36 jaar en volg nog steeds allerlei opleidingen. Waarom? Ik vind het leuk en ik vergroot er mijn kennis en vaardigheden door. Ik moet nog tot mijn 67ste werken en dan doe ik liever werk dat ik zelf heel erg leuk vind. Mijn opdrachtgevers zien dat ik veel plezier heb in de dingen die ik doe en dat ik veel onderneem om steeds beter te worden. Dat verkoopt. Je schrijft dat je geen geld nodig hebt om goed te kunnen leven. Daar heb je helemaal gelijk in; geluk zit hem niet in materiele zaken. Je voelt je gelukkig door fijne vrienden, een lieve partner en een zinvol bestaan. Dat je het idee hebt dat je ertoe doet. Ik raad je aan om voor jezelf eens goed na te gaan wat voor jou een zinvol bestaan inhoudt en hoe jij jezelf kunt onderscheiden van al die andere sollicitanten. Schakel desnoods professionele hulp in die je hierbij kan helpen. En als je dan alsnog tot de conclusie komt dat je zwerver wilt worden en bewust de keuze maakt om van niets en niemand afhankelijk te zijn, dan hoop ik dat je niet met een hamer op je vinger slaat als je je hutje aan het bouwen bent of ooit eens kiespijn krijgt. Want ja, recht hebben op medische zorg klinkt dan ook best wel 'dromerig' en 'belachelijk'.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 november 2015, 10:40
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het gedaan, gisteren knapte er iets in mijn hoofd en ben ik weggelopen van mijn werk; ik laat mijn leven niet meer bepalen door werkgevers en managers. Ik heb wel mijn spullen zoals werkjas en kloksleutel ingeleverd maar in ieder geval heb ik eindelijk eens gedaan wat ik wilde.

Ik heb hierna direct al mijn geld en spaargeld van mijn bankrekeningen gehaald en wat spullen weggegeven. Mijn volgende stappen zijn het opzeggen van mijn huurhuis, internet/tv abo, verzekeringen en het stopzetten van G/L/W, dit doe ik vandaag.

Het is heel apart, het voelt niet aan als "iets engs", en het lijkt vanzelf te gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen met school, maar wat daarna? powerdonut Opleiding kiezen en volgen 2 4 februari 2014 12:08
Welke studie voor werken met verslaafden/gedetineerden welkeopleiding Opleiding kiezen en volgen 1 16 april 2013 00:31
Stoppen met studie HBO Communicatie - of niet? Jans Opleiding kiezen en volgen 3 28 februari 2012 21:03
Sollicitatiebrief trainee met doorgroeimogelijkheden AnoukB Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2009 21:58
Sollicitatie, werken met schoolverlaters Roosje84 Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2008 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon