Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2007, 15:45
Nathalie1969's schermafbeelding
Nathalie1969 Nathalie1969 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2007
Berichten: 7
Nathalie1969 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek 'voor de vorm': hoe kan ik dat laten weten?


Aankomende woensdag heb ik een sollicitatie gesprek.
Ik weet al dat ik het niet zal worden, want de functie waarop ik solliciteer, is in hetzelfde filiaal als waar ik nu werkzaam ben.
Men wil extern iemand voor de functie aannemen.
Wie kan mij helpen met een goede zin, waarin ik duidelijk maak, na afloop van mijn gesprek, dat ik weet dat dit gesprek voor de vorm is gehouden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2007, 22:17
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gesprek

Hoi Nathalie,

Dit is een lastige.

je kunt aangeven dat je in de wandelgangen hebt gehoord dat er een externe kandidaat is en dat je hebt begrepen dat er al mensen zijn die een lichte voorkeur voor deze persoon hebben.
Daarnaast mag je zeker vragen hoe de verdere procedure eruit ziet.

Als je afgewezen wordt kun je zeker een gesprek aanvragen om de precieze reden te vragen. Je mag dan ook vragen of er binnen de organisatie voor jou nog groeikansen zijn.

Zorg in ieder geval dat je jezlef goed voorbereid en dat je de vragen stelt die je wilt stellen. Zorg dat je al je troeven uitspeelt zodat de andere kandidaat zich wel heel erg goed moet profileren.

Hoe dan ook, succes en laat je van je beste kant zien. De finale beslissing is uiteindelijk nog steeds niet genomen.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2007, 23:08
Nathalie1969's schermafbeelding
Nathalie1969 Nathalie1969 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2007
Berichten: 7
Nathalie1969 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gesprek


Ik heb inderdaad in de wandelgangen gehoord over de externe kandidaat. Daarna heb ik mijn regiomanager direct gevraagd of deze "roddel" klopte, dat heeft hij bevestigd. Hij heeft al met iemand een gesprek gehad.
Dat ik nu op gesprek mag komen, is omdat het voor mij een interne vacature is, en het bedrijf verplicht is om solliciterende medewerkers uit te nodigen.
Ik ga woensdag dat gesprek aan, maar wil op het eind toch wel subtiel iets zeggen over het nut van mijn gesprek.
Daarom hoop ik via dit forum wat hulp te krijgen over wat ik kan zeggen, zonder mijn eigen toekomst in dat bedrijf op het spel te zetten.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 mei 2007, 00:01
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie1969 Bekijk bericht
maar wil op het eind toch wel subtiel iets zeggen over het nut van mijn gesprek.
Waarom eigenlijk? Welk doel wil je daarmee bereiken?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 mei 2007, 20:10
Nathalie1969's schermafbeelding
Nathalie1969 Nathalie1969 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2007
Berichten: 7
Nathalie1969 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie gesprek


De reden waarom ik iets wil zeggen, is dat ik vind dat er een spelletje gespeeld wordt.
Ik heb hier intern een opleiding voor gevolgd, en dan nemen ze toch een extern persoon voor deze functie.
Vind het niet kloppen, maar misschien werkt het in veel grote bedrijven zo.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 mei 2007, 20:45
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek 'voor de vorm': hoe kan ik dat laten weten?

Tsja, ik kan me je ergernis voorstellen. Aan de andere kant, een baan is geen recht van de sollicitant en de werkgever is gewoon op zoek naar de beste kandidaat. Niet geselecteerd worden kan gebeuren.

Maar om op je vraag terug te komen, wat wil je ermee bereiken? Want zonder een bepaald doel zou ik ook niet weten wat je in dat gesprek kunt zeggen.

Rationeel gezien zou een doel kunnen zijn: nagaan of er in de toekomst nog wel nieuwe kansen voor je zijn bij dit bedrijf, die recht doet aan je opleiding

En een ander doel zou kunnen zijn: je werkgever subtiel laten blijken dat je misschien naar een andere baan gaat uitkijken als je deze niet krijgt

Of wil je gewoon even lekker laten zien dat je boos bent
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Kan minder uren werken dan gevraagd. Hoe zeg ik dat? Zeynep Sollicitatiebrief en cv 11 21 april 2007 19:58
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon