Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2011, 23:18
Julia24 Julia24 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 1
Julia24 is on a distinguished road
Standaard Loopbaanmanagement, NCOI of Scheidegger?

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik werkzaam als intercedent/adviseur bij een uitzendbureau. Een leuke functie, maar ik zou graag de kant op willen van loopbaanmanagement/coaching. De functie van studiekeuzeadviseur op een hogeschool lijkt mij bijvoorbeeld ideaal! De vraag is alleen, hoe kom ik daar?

In 2008 heb ik mijn opleiding HTRO (toerisme) afgerond en ben ik dit wereldje ingerold. Ik werk nu anderhalf jaar bij mijn huidige werkgever. Aangezien ik geen afgeronde opleiding heb op het gebied van P&A merk ik dat het lastig is om te komen waar ik graag naartoe wil. Vandaar dat ik dan ook graag een opleiding (liefst 1jarig) zou willen volgen.

Nu zag ik dat zowel de NCOI als Scheidegger opleidingen aanbieden op het gebied van loopbaanmanagement. De NCOI is alleen een stuk duurder en vandaar dat ik dan ook benieuwd ben naar de andere verschillen tussen deze twee. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag in februari willen starten, dus de tijd begint te dringen Alle tips en adviezen zijn dan ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Julia
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2011, 12:22
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Het mooie van internet tegenwoordig is dat je heel gemakkelijk kunt zien of een opleiding of instituut goed is of niet.

Als je met google scheidegger ervaringen intypt zul je genoeg vinden.
Om het kort voor je op te sommen, scheidegger is goed voor korte opleidingen waarbij je net zoals loi ncoi ed op afstand leert.
In veel berichten die ik over scheidegger heb gelezen is dat de daadwerkelijke klassikale lessen slecht zijn.

Ook is mijn ervaring dat als je op hbo niveau een opleiding moet doen omdat je iets anders wilt leren en daardoor niet kunt doorgroeien in het bedrijf waar je nu werkt afstandonderwijs niet hoog staat aangeschreven.

Wil je echt iets leren moet je gewoon 1 middag en/of avond in de week een opleiding volgen aan een echte hogeschool.
Je leert dan ook hoe je de kennis direct moet toepassen met allerlei praktijk en groepsopdrachten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 februari 2011, 21:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Scheidegger NOOIT DOEN!

Scheidegger kiezen is een keuze voor avonturiers. Zij werken met modules, de eerste module vlakbij je woonplaats, daar lokken ze je mee binnen, de volgdende module in verwegistan. Klachten worden niet behandeld, geen enkele reactie krijg je op schrift terug. Een opleiding van Scheidegger is leuk voor thuis maar in het bedrijfsleven niets maar dan ook niets waard. Ze zijn niet voor niets failliet geweest! maar ze hebben er niets van geleerd!

Beter uitkijken naar een opleidings instituut die wel goed aangeschreven staan (even googelen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn eerste ervaring met het NCOI Lina Opleiding kiezen en volgen 24 28 december 2014 12:23
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 07:54
EVC-procedure bij NCOI inzake bachelor personeelsmanagement Hanny Je competenties ontwikkelen 7 30 januari 2011 13:34
OU of NCOI na het HBO? Victor Armada Opleiding kiezen en volgen 9 5 januari 2010 20:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon