Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 maart 2008, 22:07
Robke Robke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2008
Berichten: 2
Robke is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Storemanager. Ik kom echt niet verder

Momenteel ben ik filiaalmanager en nu ben ik van plan te gaan solliciteren naar eenzelfde functie, maar dan bij een bedrijf waar ik tot nu toe alleen nog maar van kon dromen. Dus ben ik ondertussen al heel wat uurtjes mijn hoofd aan het breken over de juiste toon en motivatie.
Ik denk dat een objectieve blik wel nodig is nu....
Ik hoop dat iemen mij kan helpen. Alvast enorm bedankt.




Geachte heer/mevrouw,


Op de website van xxxx vernam ik dat u een vacature voor de functie van storemanager heeft openstaan. Gezien mijn ervaring en gemeende interesse in uw product, acht ik mezelf voor deze functie een geschikte kandidaat.

Sinds januari 2005 ben ik werkzaam als filiaalmanager bij xxxx. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor het behalen van taakstellende budgetten, het optimaliseren van de personeelsbezetting en de commerciële uitstraling van de aan mij gelieerde winkel. In deze periode heb ik met succes deze winkel geleid: omzettargets zijn overschreden, kosten zijn gereduceerd en de onderlinge werksfeer is in één woord prettig te noemen.
Begrippen als kwaliteit en klantgerichtheid staan bij mij hoog in het vaandel. In het concept xxx komen deze begrippen in mijn ogen echter te weinig naar voren. Ik ben ervan overtuigd dat ik het maximale uit mijn capaciteiten kan halen, wanneer ik een prachtig kwaliteitsmerk als xxxx mag vertegenwoordigen.

Graag zou ik tijdens een persoonlijk onderhoud mijn sollicitatiebrief nader willen toelichten. Ik zie uit naar uw spoedige reactie.

Hoogachtend,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2008, 08:03
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Storemanager. Ik kom echt niet verder!!!! HELP!!!

Hoi,

Je vertelt dat je ervaring hebt in een andere winkel, maar vergeet hierbij niet te 'linken' naar jouw vaardigheden. Bijvoorbeeld "Hierdoor zijn mijn vaardigheden flexibiliteit, klantgerichtheid en doorzettingsvermogen tot een hoogtepunt gegroeid" of een van de varianten hierop, kies wat bij jou het beste past.

Voor de rest een goede, wervende brief.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2008, 14:40
steev76 steev76 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 maart 2008
Berichten: 3
steev76 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Storemanager. Ik kom echt niet verder

goede brief, zou alleen aangeven waarom je nou precies bij hun wil werken. Het is dus kennelijk een droombedrijf dan zou ik dat ook proberen te verwoorden in je brief. Uiteraard niet in termen van salaris of andere arbeidsvoorwaardelijke zaken. Meer in de trant van de hoogstaande kwaliteit van hun producten/diensten, marktleiderschap, manier van werken die je aanpsreekt etc.

succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2008, 17:24
student student is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Berichten: 26
student is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Storemanager. Ik kom echt niet verder

Hoi,

Ik vind de brief op zich goed, maar misschien aan de korte tijd. Mijn commentaar is eigenlijk hiervoor al genoemd. Ik zou nog een alinea schrijven waarin staat waarom je juist bij dat bedrijf wil werken. En wellicht nog een alinea waarin je iets van vaardigheden of persoonlijke eigenschappen noemt.

En klein detail: de brief aan een gericht persoon sturen, maar daar moet je wellicht nog voor bellen.

Succes met het schrijven van je brief!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Hoe kom ik erachter wat ik nu echt wil? wat moet ik doen? En wat is verstandig? HELP! Angeluz Loopbaanvragen 6 21 februari 2008 18:29
Niet gesolliciteerd; vacature vergeven; alsnog open sollicitatie? Frankie Sollicitatiebrief en cv 1 19 september 2006 16:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon