Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2010, 10:53
Duffy Duffy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 1
Duffy is on a distinguished road
Standaard Heel erg ongelukkig door baan

Hallo,

Ik heb dringend advies nodig want weet even niet meer wat te doen.
Sinds een half jaar zit ik op een andere afdeling, sindsdien heb ik totaal geen plezier meer in meer in mijn werk.
De werkzaamheden zijn eentonig en saai, als ik al afwisseling heb is het voor hele korte duur en sinds anderhalve maand heb ik er nog een taak bij gekregen wat ik helemaal niet leuk vind om te doen en erg tegen opzie.
Daarnaast heb ik nauwelijks contact met collega's, ik kom uit een heel leuk team waar ik 6 jaar mee samen heb gewerkt en nu werk ik hele dagen alleen, en heb alleen contact als ik iets voor iemand moet doen of als ik een vraag heb....
Sinds Mei/Juni ben ik actief aan het zoeken naar ander werk, in September met een avondopleiding begonnen en afgelopen week ook maar aangemeld voor een thuiscursus Duits want ik word keer op keer afgewezen. Het is heel erg moeilijk om ander werk te vinden, maar daar zal iedereen die werk zoekt wel last van hebben.
Mijn probleem is nu vooral dat ik naar mijn idee bijna depressief ben hierdoor, ga elke dag met tegenzin naar mijn werk en vaak huil ik de heen en terug weg in de auto en bijna dagelijks ook onder werktijd (niemand valt het op omdat ik dus toch al geen contact heb en vaak snel naar de wc ga) Mijn relatie met mijn vriend begint er nu ook onder te lijden, ik ben al tijden niet te genieten en kan dat thuis maar moeilijk van me afschudden. Ik heb altijd al last van migraine, maar de afgelopen maanden wel een keer zo vaak (was betekend dat ik soms tot 3/4 keer in de week een aanval heb, maar door medicijnen hoef ik me gelukkig niet elke keer ziek te melden) Verder ook andere lichamelijke klachten: altijd moe, geen energie of zin om wat dan ook te doen, last van mijn nek door gespannen te zitten.....
Ik werk trouwens voor een uitzendbureau en heb daar een vast contract, ben al 2 x bij hun geweest om aan te geven dat ik dit niet langer wil doen, eerste keer een paar maand terug en 2 weken geleden en toen heb ik daar een uur zitten huilen en mijn verhaal gedaan. Er spelen veel meer dingen mee waarom het me niet bevalt, maar dat zijn allemaal kleine dingen maar stapelen zich wel op.....
Maar ik heb het idee dat hun niks voor me kunnen/willen doen, zelfs sinds dat gesprek van 2 weken terug geen enkele reactie gehad of nog niet eens een vraag hoe het gaat, niks!
Ik sta dus op het punt om ontslag te nemen of om me ziek te melden....ik zit er zelfs aan te denken om naar mijn huisarts te gaan zodat ik misschien van hem een verklaring kan krijgen dat dit niet langer gezond voor me is en dat ik me idd beter ziek kan melden en thuis verder te zoeken naar ander werk....

Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen?
Naar de huisarts? Nog een keer naar het uitzendbureau? Ontslag nemen? (als is dat laatste wel wat lastig aangezien mijn loon nodig is om rond te komen....)

Ik hoop dat iemand me kan helpen of in ieder geval in de goede richting kan sturen....dit hou ik namelijk niet veel langer meer vol.

Gr. Duffy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2010, 14:22
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard

Beste Duffy,

Mijn advies: meld je per direct ziek. Het is niet vertrouwd dat je huilend achter het stuur zit. Straks krijg je een ongeluk of rij je iemand aan ...

En daarnaast lijkt het mij belangrijk dat je uit gaat rusten. Je lichaam geeft signalen: altijd moe, geen energie of zin om wat dan ook te doen, last van mijn nek door gespannen te zitten en migraine. Dit zijn je eigen woorden.

Medicijnen slikken is niet de oplossing, maar wel met een onpartijdige partij praten en even van alles afstand nemen.

Maak een dubbele afspraak (dus 20 minuten, i.p.v. 10 minuten) bij je huisarts en vraag daar advies en/of een doorverwijzing voor een hulpverlener. Blijf hier niet mee rond lopen.

Heel veel sterkte.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 januari 2013, 16:13
meisjecindy meisjecindy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2013
Berichten: 1
meisjecindy is on a distinguished road
Standaard duffy, hoe is het nu

Beste duffy
Zonet je post van tijdje geleden gelezen.
Ik voel me net als jou ontzettend ongelukkig in mijn job.
Ben 37 en heb altijd als management assistente gewerkt en voor verschillende bedrijven.
Ik heb dat werk nooit graag gedaan maar toch blijven doen omdat ik er echt goed in ben.
Nu is het zover gekomen dat ik er een hekel aan heb.
De zondag voel ik me zo slecht en ween ik regelmatig omdat maandag voor de deur staat enz enz je kent het wel.
Echter lossen uit slapen, verlof,... dit niet op want daarna zit je terug met hetzelfde probleem.
En je hoort ook veel in deze tijden van economische crisis = je mag al blij zijn dat je een job hebt.
Ik wil dit werk niet meer doen maar wat wil ik dan wel, wat kan me gelukkig maken.
Iets anders studeren kan enkel s avonds of via thuis studie maar levert dit een volwaardig diploma op? En is natuurlijk zwaar te combineren met een job die je begint te haten.
Ik ben op het einde van mijn Latijn en had graag geweten of jij je probleem hebt kunnen oplossen.
Groeten
Cindy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2013, 10:45
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Om je vraag te beantwoorden of een thuisstudie iets oplevert: ja als het een gerenommeerd instituut is.

Ik herken jullie verhaal. Heb zo'n 20 jaar in de ICT gewerkt. Ben begonnen in de harde ICT (programmeren) en gaandeweg doorgeschoven naar meer analytische functies. De afgelopen jaren had ik ook het gevoel vastgelopen te zijn in mijn carrière. Ik heb er enkele jaren geleden voor gekozen om een studie bedrijfskunde (sociale wetenschappen, verandermanagement) te gaan doen bij de Open Universiteit. Een zeer zwaar traject, maar het heeft me een prachtige opdracht (ben zelfstandige) opgeleverd waar ik ontzettend veel plezier aan beleef. Iets waar ik 20 jaar geleden niet van had kunnen dromen dat ik dit zou kunnen en mogen doen.

Dus ja, het kan wel maar je moet wel heel veel focus en doorzettingsvermogen hebben om je doel te bereiken. Zo heb ik veel moeten laten in de afgelopen jaren (geen hobby's meer, in de vakantie studeren) om mijn doel te bereiken. Dus weet waar je aan begint
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 maart 2013, 17:07
zoekende2013 zoekende2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 8
zoekende2013 is on a distinguished road
Standaard

Precies!! als je je job haat heb je geen energie meer om iets anders te studeren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 maart 2013, 19:42
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Als je je job haat heb je juist een goede reden om wat anders te gaan doen/leren. Wentelen in zelfmedelijden gaat je niet helpen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 maart 2013, 09:32
zoekende2013 zoekende2013 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2013
Berichten: 8
zoekende2013 is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het met je eens dat dat het geval is zolang het draaglijk is. Echter, als je echt in de fase bent dat je met loden schoenen naar je werk gaat, dat je sociale leven wegvalt doordat je chagrijnig bent en tijd nodig hebt om je op te laden, tja dan wordt het echt moeilijk hoor. Alleen een ervaringsdeskundige begrijpt het echt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 maart 2013, 12:17
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

En wie zegt dat ik geen ervaringsdeskundige ben Waarom denk je dat ik nu doe wat ik doe?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
Mijn CV commentaar heel erg welkom appie Sollicitatiebrief en cv 4 21 mei 2009 18:13
Heel erg ongelukkig op mijn werk... Wensie Loopbaanvragen 14 26 augustus 2008 11:24
Sollicitatiebrief Administrateur. heel erg graag commentaar sweety Sollicitatiebrief en cv 4 12 juni 2007 23:00
sollicitatiebrief pedagogische medewerker HBO, heel graag feedback! Ann1983 Sollicitatiebrief en cv 1 10 juni 2007 20:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon