Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2012, 16:01
KS 1987 KS 1987 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2012
Berichten: 5
KS 1987 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief commerciële binnendienstmedewerker, opbouw goed? Tips?

Naam
Adres
Woonplaats

Bedrijf X
T.a.v. afdeling P&O
Adres
Woonplaats

Betreft: sollicitatie naar de vacature van commerciële binnendienstmedewerker

Woonplaats, datum


Geachte heer/mevrouw,

Graag solliciteer ik naar de functie van commerciële binnendienstmedewerker, die volgens de website X vacant is. Hieronder licht ik toe waarom de functie mij aanspreekt.

Vanaf 2005 werk ik bij bedrijf X als planner en orderverwerker. Mijn functie is veelzijdig. Ik verzorg de planning, orderverwerking en serviceafhandeling van de afdeling A. Hierdoor heb ik contact met klanten en bedrijven. Door bezuinigingen in de laatste jaren functioneer ik ook als telefoniste/secretaresse. Ook heb ik een periode monteurs voor de afdeling B aangestuurd en facturen ingeboekt voor de afdeling boekhouding.
De afgelopen jaren heb ik op mijn werk verschillende werkmethodes ontwikkeld, waardoor ik mijn werkzaamheden zo efficiënt en effectief mogelijk kan uitvoeren. Ook het functioneren in een team of het samenwerken met collega’s is voor mij geen probleem, omdat ik open sta voor de mening van anderen.
Ik beschik over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Door de vele telefonische contacten in mijn huidige baan, heb ik geleerd mensen op een correcte manier te woord te staan. Ook heb ik jarenlange ervaring met het MS-Office pakket en beheers ik de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift. Bij mijn huidige werkgever help ik mijn collega’s regelmatig met het opstellen van brieven.
Bovendien heb ik bij mijn huidige werkgever geleerd stressbestendig te zijn, geordend te werken en het overzicht te bewaren in chaotische situaties.
Ik ben gewend klant- en resultaatgericht te werken.
Door bedrijfseconomische redenen wordt mijn arbeidsovereenkomst zeer binnenkort beëindigd, samen met die van een aantal andere collega’s.

De functie van commerciële binnendienstmedewerker spreekt mij aan om de veelzijdigheid van de werkzaamheden. Enerzijds het contact met klanten, zowel telefonisch als persoonlijk. Het lijkt mij een uitdaging de klanten zo goed mogelijk te informeren. Anderzijds het zelfstandige aspect. Ik ben gewend nauwkeurig te werken, mijn taken goed in te plannen en af te handelen en mee te denken. Het lijkt mij een uitdaging de werkzaamheden zo efficiënt en effectief mogelijk uit te voeren.
Door mijn opleiding Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs met als keuzevakken Management & Organisatie en Informatica heb ik veel geleerd over het bedrijfsleven, verschillende organisaties en het stellen van prioriteiten.
Vanzelfsprekend ben ik bereid beroepsgerichte opleidingen en/of cursussen te volgen.
Graag verdiep ik me in deze branche en in uw bedrijf, iets totaal anders dan de X branche.

Als persoon ben ik enthousiast, flexibel, eerlijk en accuraat. Ik ben gewend mij goed en volledig in te zetten voor mijn werkgever. Mijn huidige werkgever kan dit beamen. Indien u meer informatie over mij of over mijn functioneren in het bedrijfsleven wilt weten, kunt u altijd contact opnemen met mijn huidige werkgever, naam en tel.

Na 7 jaar te hebben gewerkt als orderverwerker en planner zie ik deze functie als een nieuwe uitdaging. Gezien mijn persoonlijkheid en werkervaring, denk ik deze uitdaging aan te kunnen.
Daarom hoop ik dat deze brief voor u reden is om mij uit te nodigen voor een gesprek, waarin ik bovenstaande kan toelichten.

Hoogachtend,


Naam
Adres
Woonplaats
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2012, 17:22
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Taalkundig een prima brief, er is me geen enkele taalfout of kromme formulering opgevallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KS 1987 Bekijk bericht
Door bezuinigingen in de laatste jaren functioneer ik ook als telefoniste/secretaresse.
Dit kan een tikje negatief overkomen (bezuinigingen). Ik zou het positief omdraaien en jouw flexibiliteit benadrukken: toen het bedrijf moest inkrimpen en een beroep op me deed, heb ik de werkzaamheden ... waargenomen (of: tijdelijk op me genomen).

Citaat:
Door bedrijfseconomische redenen wordt mijn arbeidsovereenkomst zeer binnenkort beëindigd, samen met die van een aantal andere collega’s.
Het woordje "zeer" klinkt een beetje alarmerend en té beschikbaar, dat zou ik weglaten ('binnenkort' zegt op zichzelf genoeg).

Citaat:
Het lijkt mij een uitdaging de werkzaamheden zo efficiënt en effectief mogelijk uit te voeren.
Dit zou iedereen van elke baan kunnen zeggen en voegt niet zoveel toe aan je brief. Omdat hij toch al vrij uitvoerig is en je veel over jezelf schrijft, zou ik dit weglaten (schrijven is schrappen).

Je begint vanaf de 2e alinea met een vrij massief verhaal over jezelf te vertellen. Misschien kun je in het onderdeel Desire opwekken van de AIDA-formule wat ideeën opdoen om wat meer vanuit het perspectief van de werkgever te schrijven.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2012, 17:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Rene,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga er mee aan de slag!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verpleegkundige GGZ BBL. Is de sollicitatiebrief goed? jenzy Sollicitatiebrief en cv 5 16 februari 2011 10:39
Sollicitatiebrief; graag zou ik tips ontvangen TLH Sollicitatiebrief en cv 1 17 augustus 2010 20:53
Sollicitatiebrief intercedent! Wie heeft tips? AudioWerner Sollicitatiebrief en cv 0 24 september 2009 20:25
Sollicitatiebrief verhuurmakelaar + cv: twijfel of het goed is Marcel Sollicitatiebrief en cv 3 10 juni 2007 16:01
Sollicitatiebrief politiemedewerker, is die zo goed? Erik Sollicitatiebrief en cv 9 17 maart 2007 11:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon