Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2008, 18:55
cheezburger cheezburger is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 4
cheezburger is on a distinguished road
Standaard Salarisindicatie duaal student/ manager

Hallo,

Omdat ik het gevoel heb dat ik echt veel te weinig verdien, vraag ik mij af: wat vinden jullie een normaal loon voor een 20-jarige duale studente.
Mijn job vereist veel verantwoordelijkheid, maar zonder mensen onder me. Wel is het zo dat ik regelmatig in het weekeinde moet overwerken (omdat dit bij de functie hoort krijg ik, ook al gaat de beurs door tot 1 uur 's nachts, niet extra betaald) wat er soms zelfs in resulteert dat ik 3 weken achter elkaar 2 dagen naar school ga en 5 dagen werk. (Soms heb ik dan nog wel tijd voor een dagje vrij, maar vaak lopen de gewone werkzaamheden zo enthausiast door dat ik me geen vrij kan veroorloven.)
Verder is er geen duidelijke functie-omschrijving; sales manager en/of productmanager is verder de enige duidelijke omschrijving van mijn functie. Overigens zit ik in het eerste jaar van een HEAO-studie.

Wat zouden jullie een normaal salaris vinden (per uur, maand, week..) uitgaande van een 24-urige werkweek?

Alvast hartstikke bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2008, 10:50
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Bij McDonalds krijg je gewoon volgens de CAO betaald dus waar heb je het over.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 september 2008, 15:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Bij McDonalds krijg je gewoon volgens de CAO betaald dus waar heb je het over.
Over de dosis verantwoordelijkheid die bij mijn functie hoort... die gaat om duizenden euro's tegenover 2 hamburgers.
Dames die mij helpen op de beurs, zonder ervaring met het product, verdienen per beursdag ongeveer 20% meer dan ik. Dat is als ze jonger zijn dan 20, zijn de ouder dan dat dan verdienen ze meteen 140% meer. (dus dik meer dan het dubbele!) En dat zonder de verantwoordelijkheid.
Dit lijkt mij niet kloppen. Daarom stel ik de vraag hier.

Als ik kijk naar klasgenoten, dan verdienen die vaak 50 tot 100% meer dan ik.

Omdat ik 1 + 1 kan optellen vraag ik hier jullie mening over wat jullie zouden verwachten van een dergelijk loon.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 september 2008, 16:54
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Het blijft ontzettend vaag wat je precies doet dus daar is geen zinnig woord over te zeggen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 september 2008, 17:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Voor mij dus ook. Ik verdubbel de sales per maand. Ik zorg voor wederverkopers, groothandels en onze eigen verkoop via onze site.
Ik doe dus alle activiteiten binnen het bedrijf, buiten de grote beslissingen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 september 2008, 18:43
ferdri3 ferdri3 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 september 2008
Berichten: 6
ferdri3 is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Ik denk, alle activiteiten of niet, maakt niet uit.. gaat het om een baanwaarbij je ervaring nodig hebt en/of een opleiding, dan kun je je idd een salarisverhoging aanvragen als dit niet past bij wat je doet. Ook zie je vaak dat mensen met hetzelfde werk zonder mensen onder zich minderverdienen dan mensen die wel mensen onder zich hebben.. desondanks hebben we hier in nederland nog altijd iets dat heet minimumloon.

watik niet heemaal begrepen heb is of het om een stage gaat omdat je maar 2 dagen naar school gaat? die 2 extra dagen in het weekend zijn dus niet verplicht? of is het een fulltime baan naast een 2 daagse (in de week) opleiding? dat zou dan je eigen keuze zijn.

Wat ik verdien als bijbaantje bij de plusmarkt is ook niet echt iets om trots op te zijn, maar genoeg om van uit te gaan en vaste lasten van te betalen. Overgens zie je dat je bij verkoop bedrijven je minder verdient dan bij een Europees chemisch bedrijf als DSM in limburg (ookal sta je aan de lopende band).. wil je echt meer verdienen? wordt dan process operator.. enorm saaie baan, maar met een zeer goed salaris (let er wel op dat je in dienst verband werkt) 2 ochtend 2 middag/avond 2 nacht 4 dagen vrij 2 ochtend ETC
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 september 2008, 11:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Duaal houdt dus in: verplicht 2 dagen school en verplicht 3 dagen werk. dus WERK, geen stage!!! Ploegendienst (wat iets anders is dan dienstverband) is echt geen optie!

En ik vroeg me gewoon af wat een normaal loon is, niet hoe ik meer kan verdienen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 september 2008, 20:53
Lady Lady is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 32
Lady is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Tja, normaal loon voor een 20-jarige is minimum loon. Je bent student, hebt nog geen ervaring in het werk (want daarom doe je het duaal, werken en leren tegelijk, dus ervaring opdoen) dus een minimum loon omgerekend pro rata naar het aantal uren dat je werkt. En voor wat betreft extra uren draaien als manager: in de zakelijke dienstverlening is het zo dat je overuren inderdaad niet worden uitbetaald, dat wordt geacht in je loon te zitten (naast de overige emolumenten).

Succes!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 1 oktober 2008, 12:04
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Waarom neem je aan dat ik geen werkervaring heb? Ik ben zelfstandige geweest. Nu ben ik dat even niet, voor de studie. Jong zijn betekent niet altijd dat je nooit iets hebt gepresteerd.

Feit is gewoon dat, om maar even met cijfers te gaan gooien, klasgenoten met even weinig ervaring vaak 14 euro per uur verdienen, waar ik maar de helft van verdien. Daarnaast betaal ik zelf mijn opleiding, boeken en reiskosten, in tegenstelling tot klasgenoten. (Misschien blijf ik onder de grens maar misschien moet ik ook al m'n stufi en ov-lening terugbetalen...)
Mijn bedrijf levert producten. Daarnaast staan we op beurzen. De beursuren worden zodanig betaald dat ik minder overhoud dan mensen zonder ervaring met het product en zonder verantwoordelijkheden.
Overigens heb ik in dit bedrijf al een half jaar gewerkt dus ik ken het bedrijf inmiddels.
Juist het duaal studeren geeft als voordeel dat je onder begeleiding grotere projecten aan kunt pakken binnen het eigen bedrijf. Wat dat betreft heb ik met een duale studie juist een stapje voor op een 'gewone' werknemer; juist door de begeleiding.
Natuurlijk word ik minder betaald dan iemand met een afgeronde opleiding; maar ik zou, naar mijn mening, meer moeten verdienen dan iemand zonder opleiding.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 oktober 2008, 12:12
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Salarisindicatie duaal student/ manager

Ken je deze http://www.loonwijzer.nl/home site?

Misschien heeft de site antwoord op je vraag.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salarisindicatie office manager J.J. de Bom Salaris 4 8 september 2008 08:13
Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar Jefke Sollicitatiebrief en cv 6 17 juli 2008 00:57
Sollicitatiebrief Facility Manager Rens Sollicitatiebrief en cv 2 30 november 2006 17:39
Sollicitatiebrief Content manager Funky Sollicitatiebrief en cv 2 23 november 2006 21:04
sollicitatie account manager Thomas Sollicitatiebrief en cv 0 23 oktober 2006 12:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon