Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 oktober 2012, 18:09
Kaatje65 Kaatje65 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2012
Berichten: 5
Kaatje65 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief administratief medewerker

Hallo allemaal,

Ik had graag wat feedback en een spelling controle.
Hieronder mijn brief.
Bij voorbaat dank.



Betreft open sollicitatie naar de functie van administratief medewerker binnendienst.

Geachte heer xxxx,

Ik ken uw bedrijf door de positieve verhalen die xxxxxxx vaak heeft over zijn werk en collega’s. Ik hecht veel waarde aan werksfeer. Voor zo’n positief iemand als ik, klinkt dit als muziek in de oren.
Vandaar mijn vraag: bent u op zoek naar een enthousiaste medewerker die flexibel inzetbaar is op zowel een administratieve als op een commerciële backoffice functie?

In het verleden heb ik als een soort spin in het web ervaring opgedaan als administratief medewerker binnendienst bij xxxxxxx Hierdoor weet ik als geen ander wat er allemaal komt kijken om een binnendienst goed te laten draaien.
In Duitsland heb ik mijn eigen internationale Hotel-Restaurant gehad. Hier heb ik mijn organisatietalent, sociale vaardigheden en mijn aanpakkers mentaliteit goed kunnen gebruiken. Hier heb ik ook de Duitse taal leren spreken en mijn Engels kunnen verbeteren.

In mij vindt u verder een enthousiaste, hardwerkende en flexibele werknemer die er van houdt om in een team te werken maar die ook graag zelfstandig werkt. Daarnaast vind ik het erg leuk om met een commerciële doelstelling te werken. Bij mijn vorige werkgevers heb ik bewezen dat ik taken snel en goed oppak.
Dienstverlenend en klantgericht werken zijn vanzelfsprekend voor mij. Gevoel voor verantwoording, en een praktische aanpak zijn mijn sterke kanten. Ik wil me graag persoonlijk ontwikkelen en sta open om een cursus of opleiding te volgen.

Mochten er nu of in de toekomst mogelijkheden voor mij zijn binnen xxxxx zowel op commercieel als administratief gebied, dan kom ik graag in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 oktober 2012, 22:12
René's schermafbeelding
René René is nu online
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaatje65 Bekijk bericht
Ik had graag wat feedback en een spelling controle.
spellingcontrole

Citaat:
Betreft open sollicitatie naar de functie van administratief medewerker binnendienst.

Geachte heer xxxx,

Ik ken uw bedrijf door de positieve verhalen die xxxxxxx vaak heeft over zijn werk en collega’s. Ik hecht veel waarde aan werksfeer. Voor zo’n positief iemand als ik, klinkt dit als muziek in de oren.
Vandaar mijn vraag: bent u op zoek naar een enthousiaste medewerker die flexibel inzetbaar is op zowel een administratieve als op een commerciële backofficefunctie?

In het verleden heb ik als een soort spin in het web ervaring opgedaan als administratief medewerker binnendienst bij xxxxxxx Hierdoor weet ik als geen ander wat er allemaal bij komt kijken om een binnendienst goed te laten draaien.
In Duitsland heb ik mijn eigen internationale Hotel-Restaurant gehad. Hier heb ik mijn organisatietalent, sociale vaardigheden en mijn aanpakkersmentaliteit goed kunnen gebruiken. Hier heb ik ook Duits leren spreken en mijn Engels kunnen verbeteren.

In mij vindt u verder een enthousiaste, hardwerkende en flexibele werknemer die ervan houdt om in een team te werken, maar die ook graag zelfstandig werkt. Daarnaast vind ik het erg leuk om met een commerciële doelstelling te werken. Bij mijn vorige werkgevers heb ik bewezen dat ik taken snel en goed oppak.
Dienstverlenend en klantgericht werken zijn vanzelfsprekend voor mij. Verantwoordelijkheidsgevoel en een praktische aanpak zijn mijn sterke kanten. Ik wil me graag persoonlijk ontwikkelen en sta ervoor open om een cursus of opleiding te volgen.

Mochten er nu of in de toekomst mogelijkheden voor mij zijn binnen xxxxx zowel op commercieel als administratief gebied, dan kom ik graag in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,
Ik vind het wel een goede brief. Alleen vraag ik me af waarom je switcht van een eigen hotel-restaurant runnen (als zelfstandig ondernemer?) naar een administratief-commerciële functie in de backoffice. Dat lijkt me geen vanzelfsprekende overstap en misschien kun je in je brief je motivatie voor deze carrièreswitch duidelijk maken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2012, 12:05
Kaatje65 Kaatje65 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2012
Berichten: 5
Kaatje65 is on a distinguished road
Standaard

Hoi rene,

Bedankt voor de controle en je hebt gelijk, die switch roept natuurlijk vragen op........

Ik doe mijn CV hier ook even bij, zou je die ook even kunnen doorkijken op fouten ed, en de tekst die ik er in heb gezet over mijn switch?

bij voorbaat grote dank

Gr, Kaatje
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc CV zonder gegevens-2.doc‎ (40,0 KB, 301x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 oktober 2012, 12:41
Danique Danique is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 november 2011
Berichten: 67
Danique is on a distinguished road
Standaard

Ik sluit me aan bij mijn voorganger, complimenten verder voor deze mooie brief!
Groet Danique
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief administratief medewerker bij een gemeente Shahida Sollicitatiebrief en cv 3 15 juni 2012 21:29
Sollicitatiebrief administratief medewerker Marleen26 Sollicitatiebrief en cv 4 29 februari 2012 15:49
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon