Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juli 2012, 10:10
Rauch Rauch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2012
Berichten: 4
Rauch is on a distinguished road
Standaard Switch naar softwarebranche

Hallo allemaal,

Ik werk nu sinds 1,5 jaar, na mij studie Retail Management & SB, in de uitzendbranche. Eerst een half jaar bij een grotere speler op de markt als intercedent en nu een jaar bij een kleiner technisch uitzendbureau als consultant. Nu merk ik dat de swung er uit is. Ik zou mij hier nog wel een paar jaar voor in willen zetten maar ik denk niet dat ik het ooit echt super leuk zal vinden.

Wat mij wel altijd heeft getrokken is bedrijfssoftware, zoals CRM. Een functie als trainer in combinatie met verkoop aan midden en klein bedrijf lijkt mij ideaal . Mijn ict kennis komt voornamelijk van het gebruik van CRM systemen en bovengemiddeld interesse voor computers.

Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om bij een bedrijf te werken die bedrijfssoftware verkoopt?

Alvast bedankt voor de reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juli 2012, 22:22
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga bellen met bedrijven die CRM verkopen. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juli 2012, 23:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rauch Bekijk bericht
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn om bij een bedrijf te werken die bedrijfssoftware verkoopt?
Dat is plausibel, als je aantoonbaar technisch, functioneel of commercieel bekwaam bent. Vanuit je huidige profiel is dat misschien een grote stap en bovendien is de markt op dit moment moeilijk (ict doet het slecht in tijden van crisis).

Misschien is de tussenstap van trainer/opleider van eindgebruikerstrainingen een mogelijkheid. Je zou eens kunnen kijken of daar vacatures voor zijn.

Heb je ervaring met bepaalde bekende crm-software?
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juli 2012, 09:40
Rauch Rauch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2012
Berichten: 4
Rauch is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.

Beppie: Bellen ga ik zeker doen. Heb al een lijst met bedrijven die ik wil gaan bellen.

Rene: Ik heb ervaring met Act Sage en uitzendsoftware. Heb ook met exactonline te maken gehad. Uiteraard gaat het alleen om kennis van de voorkant. Het programmeren etc heb ik nog nooit mee te maken gehad. Daarnaast vind ik het leuk om het programma uit te pluizen en collega's te helpen het programma beter te gebruiken. Technisch ben ik dus matig onderlegd als het over programmeren hebt. Functioneel heb ik een aantal jaren ervaring met diverse systemen. Naast de commerciële opleiding die ik heb gedaan heb ik nu inclusief stage 2,5 jaar commerciële ervaring.

Die tussenstap ga ik zeker naar informeren. Dit is namelijk precies wat ik wil. Wil namelijk spil zijn tussen klant en software technicus zijn. Ook klanten na de training begeleiden in eventuele aanpassingen van de software die nog meer bij de gebruiker passen.

Het lijkt mij dat ik van waarde kan zijn voor een bedrijf die bedrijfssoftware verkoopt. Of onderschat ik dit?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juli 2012, 12:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rauch Bekijk bericht
Die tussenstap ga ik zeker naar informeren. Dit is namelijk precies wat ik wil. Wil namelijk spil zijn tussen klant en software technicus zijn. Ook klanten na de training begeleiden in eventuele aanpassingen van de software die nog meer bij de gebruiker passen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar deze vacature voor een Customer Support Professional bij Exact. Lijkt dat je wat? Voldoe je aan de functie-eisen?
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 juli 2012, 20:56
Rauch Rauch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2012
Berichten: 4
Rauch is on a distinguished road
Standaard

Ja dit lijkt mij wel iets en ik voldoe ook aan de functie-eisen. Ben uiteindelijk wel op zoek naar meer klantencontact op locatie. Wanneer deze mogelijkheid er in de toekomst is bij dit bedrijf lijkt het mij een serieuze optie. Ik ga contact op zoeken.

Bedankt René!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 juli 2012, 21:47
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rauch Bekijk bericht
Ben uiteindelijk wel op zoek naar meer klantencontact op locatie. Wanneer deze mogelijkheid er in de toekomst is bij dit bedrijf lijkt het mij een serieuze optie.
Die doorgroeimogelijkheid is er wel, verwacht ik.

Succes met solliciteren! We zien je sollicitatiebrief wel komen
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 juli 2012, 22:23
Rauch Rauch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 juli 2012
Berichten: 4
Rauch is on a distinguished road
Standaard

Bedoel je wij bij Exact of wij bij het Carrieretijger forum?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hyperlinks naar uitzendbureau Randstad verwijderd wegens vermoeden van linkspam forumbeheerder Over Carrièretijger 1 1 april 2012 18:48
Switch van communicatiemedewerker naar (leerling) operatie-assistent? chantal_111 Loopbaanvragen 2 20 oktober 2011 23:03
Tips voorbereiding switch naar operatie assistent Lily Loopbaanvragen 3 6 mei 2011 07:22
Switch HBO cultuur naar leerlingwezen toerisme Stefanie2 Loopbaanvragen 1 10 december 2008 15:22
Sollicitatie naar Secretaresse shirleydianna Sollicitatiebrief en cv 4 19 augustus 2007 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon