Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2012, 16:01
Harrie28 Harrie28 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2012
Berichten: 1
Harrie28 is on a distinguished road
Standaard Andere/toekomstige woonplaats op je CV vermelden?

Geachte lezers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik ben nu 2 maand op zoek naar een nieuwe baan als strategisch marketeer. Ik heb inmiddels verscheidene sollicitatiebrieven verstuurd en ben al op een aantal gesprekken geweest, maar helaas nog niet de juiste klik gevonden.

Omdat ik in het Noorden van het land woon is het aantal geschikte vacatures bij mij in de buurt beperkt. Als marketeer is het aanbod in het westen veel groter en omdat ik geen problemen heb met verhuizen solliciteer ik ook op deze functies. Ik merk echter dat hier de respons op mijn sollicitaties een stuk lager ligt, dan bij sollicitaties op vacatures hier in de buurt (lees tot een uur reistijd). Ik vermoed dat dit met mijn woonplaats te maken heeft en dat bedrijven/recruiters de voorkeur geven aan iemand die reeds in de buurt van het bedrijf woont.

Omdat ik graag op mijn kwaliteiten beoordeeld wil worden in plaats van op mijn woonplaats denk ik er nu over na om bij toekomstige sollicitaties als woonplaats de plaats van de vacature te vermelden. Mocht er dan in het gesprek naar gevraagd worden dan kan ik toelichten dat ik zeer gemotiveerd ben en graag bereid ben om te verhuizen voor deze functie. Maar dan zit ik er in ieder geval aan tafel en heb ik de kans om ze te overtuigen van mijn kwaliteiten.

Hoe denken jullie hier over? Is dit iets wat ik kan maken of is dit not done? Ik hoor graag jullie reacties.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2012, 21:17
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Ik zou dan je woonplaats gewoon achterwege laten. Nu zet je onwaarheden in je CV en dat wordt als ernstig beschouwd.

Je kunt ook bij je woonplaats, "in overleg te bepalen" schrijven. Je geeft hun dan alvast een mogelijkheid tot vragen.

Maar "liegen om bestwil" NIET DOEN.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 september 2012, 22:29
boompje boompje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2012
Berichten: 16
boompje is on a distinguished road
Standaard

Je kunt eventueel ook in je cv aangeven dat je opzoek bent naar een huis in de randstad, en bereid bent om te verhuizen. Evt vervang je Randstad door Rotterdam of Utrecht als dat beter uitkomt. Dat je nog niet heel hard op zoek bent naar een huis noemen we dan maar het "mooier presenteren". Het gaat erom dat wanneer je die baan hebt zo snel mogelijk wilt verhuizen.

Groet,
Boompje
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 september 2012, 00:47
secretaresse-010 secretaresse-010 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2012
Berichten: 21
secretaresse-010 is on a distinguished road
Standaard

Zoals hierboven ook al is aangegeven kan je het als bijv. extra kenmerk in je cv verwerken. Ik zou het niet in de brieven doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Niet voltooide studie wel op CV vermelden? Optimus Sollicitatiebrief en cv 1 7 augustus 2011 13:23
Einde contract op CV vermelden? Marieke J Alle andere carričreonderwerpen 2 16 januari 2010 17:05
Werk in kader van WSW -- wel of niet vermelden in CV? VS2008 Sollicitatiebrief en cv 5 3 augustus 2008 14:10
wetenschappelijke titel vermelden in CV? Karlijn Sollicitatiebrief en cv 1 9 maart 2008 17:11
Het vermelden van compententies binnen een CV. Opa Buiswater Sollicitatiebrief en cv 4 14 februari 2007 15:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon