Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 september 2011, 10:52
Kopje Koffie Kopje Koffie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2011
Berichten: 9
Kopje Koffie is on a distinguished road
Standaard Aansprakelijkheidsverzekering vrijwillige stage: zelf regelen, of door bedrijf?

Gegroet,

Ik heb een vraag, namelijk ik loop een vrijwillige stage bij een bedrijfs. Vaak wordt de aansprakelijkheidsverzekering door de opleiding geregeld. Nu wil ik graag weten of het bedrijf waar ik nu stage loop deze verzekering moet afsluiten of dat ik dat zelf moet doen.

Mvg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 september 2011, 11:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kopje Koffie Bekijk bericht
Vaak wordt de aansprakelijkheidsverzekering door de opleiding geregeld.
Een bedrijf heeft normaliter een eigen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, die schade veroorzaakt door alle ondergeschikten dekt (ook door uitzendkrachten, stagairs e.d.).

Maar bepaalde risico's m.b.t. een stagiair kan het bedrijf via de stageovereenkomst overhevelen naar de onderwijsinstelling, die daar op zijn beurt een aansprakelijkheidsverzekering voor kan afsluiten. Als er in jouw geval geen onderwijsinstelling bij betrokken is, dan kan het bedrijf die risico's niet overhevelen. Dat is voor het bedrijf de consequentie van werken met stagiairs buiten onderwijsinstellingen om.

Heb je zelf een stageovereenkomst met het bedrijf? Check dan even wat daarin staat over verzekeringen.

Citaat:
Nu wil ik graag weten of het bedrijf waar ik nu stage loop deze verzekering moet afsluiten of dat ik dat zelf moet doen.
Het lijkt me niet dat je als vrijwilliger je eigen verzekeringen moet regelen voor schade die je tijdens het werk kan veroorzaken.

Los daarvan is het wel verstandig om een algemene aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren te hebben, voor schade die je zou kunnen veroorzaken buiten het werk. Dat is ook belangrijk voor schades waarvan niet duidelijk is of ze aan het werk zijn toe te schrijven, of in de privésfeer vallen. Het bedrijf kan daarom als voorwaarde stellen dat jij zo'n particuliere WA-verzekering hebt.

Zo zou het ook niet gek zijn dat jij als voorwaarde aan het bedrijf stelt dat het een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering inclusief dekking voor vrijwilligers/stagairs heeft. Dat zou bijvoorbeeld als verplichting van het bedrijf in de stageovereenkomst kunnen staan.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO Toegepaste Psychologie (NTI): stage onder voorbehoud OK, kan na afloop afgekeurd? Kimz Opleiding kiezen en volgen 6 4 juli 2011 14:34
Vrijwillige stage lopen? de Patrick Loopbaanvragen 5 17 april 2011 18:57
Open sollicitatie stage Nikkie Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2009 20:21
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon