Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2010, 17:17
ROTSVAST ROTSVAST is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 2
ROTSVAST is on a distinguished road
Smile Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe heb

Hallo,

Ben inmiddels 3 jaar werkzaam op een accountantskantoor (8 man) en verricht alle werkzaamheden die behoren tot een Administrator en dat terwijl ik nog in opleiding ben (MBA).
De werkomstandigheden zijn erbarmelijk (slechte ventilatie, slechte koeling/verwarming, collega's werken allemaal op een zogehete eiland (veel zelf uitzoeken, veel klusjes als archief, dingen opzoeken/uitzoeken wordt allemaal naar mij geschoven (Je kunt me beschouwen als een UBER stagair)).
Nu krijg ik de mogelijkheid om een baan te accepteren bij een Volmacht verzekerings bedrijf met uitstekende secondaire arbeidsvoorwaarden.

Je begrijpt natuurlijk dat dit bij voorbaat al zeer interessant voor me is omdat mijn huidige baan veel van deze zaken niet kan bieden (tevens geschieden de beoordelingsgesprekken op basis van "achter het bureau" en "geluiden van de werkvloer"......op mijn laatste beoordeling werd mij verweten dat ik de cijfers niet goed zou interpreteren....wat simpelweg niet zo is....maar omwille van communicatie gebrek dient men hier het werk zelf in te delen....totaal geen begeleiding.....en vanwege deze beoordeling heb ik een half jaar de tijd gekregen om het tegendeel te bewijzen......dit druist tegen mijn inegriteit in en mijn motivatie is zeer geslonken vanwege de wijze waarop het gegaan is. Dien er bij te vertellen dat ik dit ook allemaal verteld heb tegen mijn werkgever en zaken worden met de mantel der liefde bedekt.....heb een hele aardige baas maar op management gebied totaal geen kaas gegeten).


Binnenkort kan ik een sollicitatie gesprek verwachten en wil toch het een en ander eruit slepen (met wat lichte bluf erbij).
Wil namelijk melden dat ik bij mijn huidige baas rondom € 1600,- verdien (eigenlijk € 1500,-),
tevens is het beleid normaal bij mijn potentiele nieuwe werkgever 3 maanden proeftijd, 1 jaar contract, vast contract.
Graag wil ik na die 3 maanden direct een vast contract.

Vraag:
-Hoe kan ik dit tactisch het beste aanpakken?

-Hoe kan ik voorkomen dat ik mijn huidige baan opzeg en voorkomen dat mijn pot. nieuwe werkgever uiteindelijk ervan afziet (nadat we mondeling tot een overeenkomst gekomen zijn?) kan ik iets vragen op papier of is het op basis van vertrouwen?

-Kan mij nog iemand wat extra tips geven om zo hoog mogelijk (functie/salaris) binnen te komen bij mijn nieuwe werkgever?

Bij voorbaat dank voor al jullie reacties
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2010, 16:36
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe heb

Je zit in een fysiek en mentaal uiterst ongezonde situatie bij je huidige werkgever. Je hebt nota bene een ultimatum gehad om te laten zien dat je wel de cijfers kunt interpreteren en je kunt het niet opbrengen om ze te laten zien dat je dat wel kunt. Ik zou zeggen; mik niet te hard op een zo hoog mogelijk salaris en/of functie. De relatie is ten einde. Maak dat je weg komt en bewijs je bij die nieuwe werkgever.

Over de salarisonderhandeling - ik zou niet liegen over het salaris wat je nu verdient, maar in plaats daarvan vertellen wat je wil krijgen. Als personeelsfunctionaris zou ik nooit en te nimmer akkoord gaan met een voorstel om je na 3 maanden een vast contract te geven. Laat eerst maar zien dat je op langere duur lekker functioneert. Misschien ten onrechte, maar ik word altijd wantrouwig wanneer medewerkers zo graag en zo snel in vaste dienst willen komen. Als je goed bent, dan heb je het niet nodig om zo te hangen aan dat vaste contract.

Voor de rest: Waak ervoor niet te arrogant over te komen, want als ik heel eerlijk ben doe je dat nu wel een beetje.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2010, 17:34
ROTSVAST ROTSVAST is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 juli 2010
Berichten: 2
ROTSVAST is on a distinguished road
Standaard Re: Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe heb

Buitengewoon bedankt voor deze relativerende tips....
dit is idd wat ik nodig heb.....mijn arrogantie is gebaseerd op wantrouwen naar de mensen in het algemeen.

Je omschrijving over de fysieke en mentale toestand is naar mijns inziens meer toegespitst op een houding om mij klein te houden binnen het bedrijf.
Mijn gevoel is dat ik een upgrade ben van een secretaresse (naast al het voorbereidende werk mbt jaarrekeningen, zadelen ze mij ook op met de telefoon voor het hele bedrijf en alle vuile (met alle respect stagaire) klusjes (opbergen, uitzoeken, sorteren, archieveren).
Ondertussen kan ik gerust vertellen dat ik zeker de nodig ervaring en kennis heb opgedaan.
Moet ook zeggen dat ik echt in ander vaarwater moet gaan komen om mijn concentratie te hebben om de opleiding af te ronden. (dit gaat zeker gebeuren).

Ik ga me zeker zo opstellen zoals je omschreven heb.

Bedankt voor je tip....en alle andere zijn uiteraard nog steeds welkom.
Ondertussen hou ik de stand van zaken omtrent mijn persoon de komende tijd bij alhier.

Moniti meliora sequamur
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juli 2010, 20:20
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe heb

Mooie spreuk!
Veel succes, op weg naar ander vaarwater.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 augustus 2013, 00:06
Wim_den haag
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Proeftijd

Als personeelsfunctionaris weet je natuurlijk ook dat een proeftijd langer dan 2 maanden verboden is en nietig is. Wordt er toch een langere proeftijd overeengekomen, dan vervalt deze proeftijd van rechtswege volledig (dwingend recht) en is er dus geen proeftijd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, maar ik heb de juiste papieren niet... Dr. Justin Loopbaanvragen 0 3 december 2007 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon