Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2007, 11:49
missguit missguit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 4
missguit is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief onderwijsassistent.. graag reacties!

Hoi allemaal,
ik zou graag jullie reacties/tips willen horen op deze brief! het is voor mij namelijk de 1e keer dat ik solliciteer.. Bedankt!


adres van mezelf

adres school

Meppel, 25 oktober

Betreft: open sollicitatie naar de functie van Onderwijsassistent


Geachte heer ...,

Ik heb de opleiding Onderwijsassistent afgerond. Omdat ik graag zou willen werken in deze functie binnen het primair onderwijs stuur ik u mijn open sollicitatie.

Ik heb op drie verschillende basisscholen in de groepen 1 t/m 3 stage gelopen.
Tijdens deze stages in het basisonderwijs heb ik ruime ervaring opgedaan, om nu goed te kunnen werken als onderwijsassistent in de groepen 1 t/m 3.
In de praktijk heb ik uiteenlopende soorten leerlingen begeleid, zowel groepsgewijs als individueel.

In de belevingswereld van de kinderen kan ik mij goed inleven en ik kan bijdragen aan een veilig pedagogisch klimaat.
Verder ben ik enthousiast, straal dat uit, ben flexibel ingesteld en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Graag kom ik mijn sollicitatie toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


handtekening


naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 oktober 2007, 12:14
DeKraan DeKraan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 10
DeKraan is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief Onderwijsassistent.. graag reacties!

Hai Missguit,

Je brief is wat aan de korte kant! Maar omdat het de eerste keer is, snap ik dat ook wel. Mijn tips: begin geen zinnen met 'ik', maar 'schuif wat met de woorden': Ik heb de opleiding Onderwijsassistent afgerond wordt dan In .... heb ik de opleiding Onderwijsassistent afgerond.

Het is goed dat je je stage-ervaringen noemt! Misschien kun je die echter nog wat uitdiepen met een voorbeeld. Zoiets als: Ik heb op drie verschillende basisscholen in de groepen 1 t/m 3 stage gelopen.
kan dan worden Tijdens mijn opleiding heb ik op drie verschillende basisscholen stage gelopen in de groepen een, twee en drie. Op [naam van de school] hielp ik de docenten bijvoorbeeld bij het opzetten van leuke bezigheden voor de kinderen en gaf ik soms ook zelfstandig les. Hierdoor heb ik mijn creativiteit flink aangescherpt en geleerd hoe je een klas rustig kunt houden.

Je begrijpt dat dit maar voorbeelden zijn. Je kunt altijd zelf invullen waar je lesgaf, wat je daar deed, en wat je daar (belangrijk!) van opgestoken hebt. Wat maakt jou dus geschikt om nu echt voor de klas te staan. Je kunt bijvoorbeeld hetzelfde doen met je opleiding zelf, door eerst te zeggen dat je op die en die school je opleiding deed, en dat je daar dit en dit geleerd hebt.

Ik zou ook, voordat je je brief afsluit, nog een alinea erinzetten met de motivatie waarom je juist bij die school solliciteert. Jong, kleine klassen, een lesmethode die jou bevalt, een goede uitstraling, of voldoende mogelijkheden om zelf ook verder te leren bijvoorbeeld.

Wat ik zelf altijd leuk vind om te schrijven, maar dit is tegelijkertijd het moeilijkste deel van de brief, is de inleiding. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor zoiets:

Kunt u zich nog uw basisschooltijd herinneren? Dan zal een van de eerste dingen waar u aan terugdenkt zeker de drukte zijn. Het gelach en het plezier. Voor een klas vol jonge, enthousiaste kinderen staan, is zeker niet gemakkelijk. Als je niet oplet, loopt alles snel uit de hand. Zelfs als je de orde goed kunt bewaren, valt het voor een docent niet mee om alle taken snel en goed uit te voeren. Daarom is het belangrijk dat de leerkracht goed wordt ondersteund. Een onderwijsassistent helpt. Ze draagt bij aan de rust en aan de kwaliteit van het onderwijs door met creatieve oplossingen en een vrolijke lach mee te helpen. Zo iemand ben ik.

Op die manier zeg je gelijk een beetje over jezelf, je trekt de aandacht en laat zien dat je begrijpt wat er nodig is om zelf voor de klas te staan.

Een ander soort inleiding kun je gebruiken wanneer je weet naar welke school je solliciteert. Dan kun je bijvoorbeeld beginnen (vaak staat er info op de website van die school) met een korte intro van de school: De OBS Lilliputter is een school die nog echt geeft om haar leerlingen, waar ruimte en vrijheid centraal staat en waar iedere leerling de juiste aandacht krijgt die ze nodig heeft. Omdat de lerares het al druk genoeg heeft met de orde en de groep, kan de onderwijsassistente... enzovoort.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en natuurlijk ook dat je uiteindelijk aangenomen wordt!

Groetjes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 oktober 2007, 13:08
missguit missguit is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 4
missguit is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief onderwijsassistent.. graag reacties!

dank je wel voor je goede tips!

Alleen ik reageer niet op een specifieke basisschool maar een vereniging wat bestaat uit 7 scholen..
dus ik weet dan niet hoe je goed een afsluitende alinea moet maken. Heb je daar toevallig nog een idee voor?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 oktober 2007, 15:47
DeKraan DeKraan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2007
Berichten: 10
DeKraan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief onderwijsassistent.. graag reacties!

Hai Missguit!

een scholengemeenschap heeft vaak ook een visie, of een manier van aanpak. Hebben ze een website? Misschien vertellen ze daar iets over zichzelf of over de manier waarop ze aan het werk gaan! Je kunt, denk ik, anders ook altijd afsluiten met een combinatie van zinnen zoals hieronder, die misschien niet specifiek voor die school zijn, maar die wel goed werken (hoop ik) bij het onderwijs in het algemeen! Soms mag je ook gewoon bluffen. Een school die de kinderen niet vooropstelt, moet volgens mij nog uitgevonden worden

De mogelijkheid mijn ervaring in het onderwijs niet alleen in te zetten maar vooral ook uit te breiden binnen een organisatie die de individuele aandacht voor kinderen vooropstelt, maakt het voor mij erg aantrekkelijk bij u aan de slag te gaan.

Dat uw school een belangrijke maatschappelijke functie vervult, betekent veel voor mij. De kans om hieraan een steentje bij te dragen ga ik graag aan.

Wat mij vooral aanspreekt in deze functie is het feit dat het onderwijs een stimulerende omgeving is waarin ook ikzelf uitgedaagd word om mijn kennis constant uit te breiden.

Het feit dat het om kinderen en de mogelijkheden die er zijn om hun interesse op te wekken gaat, maakt het werk voor mij nog aantrekkelijker.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 november 2013, 22:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard open sollicitatie brief

Fijn dat iemand precies dezelfde vraag heeft als ik! Ik wil namelijk ook een open sollicitatiebrief schrijven voor de functie van onderwijsassistent. Bedankt voor alle gegeven tips!

Groetjes
Marieke
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief duaal plek HBO-V. Graag commentaar Jefke Sollicitatiebrief en cv 6 17 juli 2008 00:57
Graag reacties op brief van loopbaanadviseur Lonny Sollicitatiebrief en cv 1 14 augustus 2006 12:14
sollicitatiebrief adviseur bouwkunde, graag reacties op brief margot Sollicitatiebrief en cv 4 14 juli 2006 11:31
Graag reacties op mijn open sollicitatiebrief jannie Sollicitatiebrief en cv 7 30 juni 2006 17:01
Sollicitatiebrief financieel medewerker: graag jullie reacties Ramoon Sollicitatiebrief en cv 2 25 april 2006 21:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon