Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 30 december 2011, 18:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Hoi Hassan,
Wat ik aan je zou willen vragen: kan je je mening nog wat meer kunt onderbouwen?
Heb je zelf slechte ervaringen met 1 van deze instanties? Of heb je er door je werk mee te maken?
groet Jurgen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 december 2011, 19:46
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Op basis van werkervaring binnen werving en selectie. Geloof me: zeker in een recessie die nog jaren gaat duren is LOI/NHA/NTI/NCOI een desinvestering.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 januari 2012, 20:24
Little Susie Little Susie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2012
Berichten: 8
Little Susie is on a distinguished road
Standaard

Het is inderdaad zo dat voor een uitbreidende cursus die organisaties prima zijn, voor opleidingen hoor je veel verschillende verhalen. Maar dat hoor je ook over de hogescholen. Praktijkervaring wordt door de meeste bedrijfen enorm belangrijk gevonden, dus daar zou ik wel even op letten. Ik weet uit ervaring dat bij een aantal grote bedrijven er gebruik wordt gemaakt van NCOI.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 januari 2012, 14:35
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Little Susie Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat voor een uitbreidende cursus die organisaties prima zijn, voor opleidingen hoor je veel verschillende verhalen. Maar dat hoor je ook over de hogescholen. Praktijkervaring wordt door de meeste bedrijfen enorm belangrijk gevonden, dus daar zou ik wel even op letten. Ik weet uit ervaring dat bij een aantal grote bedrijven er gebruik wordt gemaakt van NCOI.
Dat klopt maar dat is meestal voor mensen die al jaren bij een organisatie werken en die alleen verder kunnen met een HBO-opleiding. Die krijgen zo de kans om modulegewijs hun HBO-niveau te formaliseren. Voor mensen zonder werkervaring binnen een organisatie is binnenkomen met NCOI erg lastig.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 4 februari 2012, 07:27
SusanR SusanR is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 februari 2012
Berichten: 2
SusanR is on a distinguished road
Standaard

Ik heb jaren geleden mijn propedeusse Pedagogiek gehaald en ik wil nu graag de NTI opleiding Toegepaste Psychologie gaan doen.
Als ik kijk naar de inhoud van de opleiding dan zie ik niet veel verschil met de deeltijd variant via een Hogeschool.

Ik werk op dit moment niet in het vakgebied en ik vraag me af of het inderdaad zo is dat ik totaal niet aan een baan zal komen nadat ik mijn HBO diploma behaald heb. Ik hoef niet meteen een topbaan, maar zou wel erg graag ergens in willen beginnen om daarna met behulp van trainingen/andere opleidingen verder te komen.

En nu lees ik hier dus dat dat niet mogelijk is. Dan vraag ik me af waarom NTI/LIO eigenlijk HBO opleidingen aanbiedt.

Ik heb niet de mogelijkheid 's avonds naar school te gaan of 1 dag in de week omdat ik werk en 2 jonge kinderen heb. Ik heb wel ruimte gemaakt voor praktijkdagen en stage (dan neem ik ouderschapsverlof op mijn werk op), maar deeltijd zit er voor mij echt niet in.

Heeft er nou niemand een positief verhaal over de diploma's van HBO NTI?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 6 februari 2012, 19:11
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is een lastige vraag: ik ben nog vrijwel niemand tegengekomen zonder reguliere MBO/HBO die zonder werkervaring een HBO functie met een LOI/NCOI/NHA/NTI HBO-diploma heeft weten te bemachtigen. Zeker tijdens een recessie is de concurrentie van kandidaten met werkervaring + reguliere HBO/WO erg groot. Verder is er geen direct beroepsveld voor HBO psychologie dus dat is toch meer een studie die mensen vanuit hun hobby of als ZZP (dat wil zeggen: niet beroepsbeschermd therapeut vanuit thuis) toepassen om er hun brood mee te verdienen.

Je kunt via images.google.com en dan op zoekwoorden "hbo toegepaste psychologie" en parameter site:.linkedin.com wat mensen zoal doen na deze opleiding afgerond te hebben. Dat heb ik net gedaan en er is vrijwel niemand die iets doet wat met deze opleiding te maken heeft.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 7 mei 2012, 14:22
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
Zelfstandig studeren geldt ook voor LOI en NHA maar toch staan alle 3 niet goed aangeschreven en zal iemand meestal een kleine kans van slagen hebben bij een sollicitatie waarbij andere kandidaten een regulier HBO diploma hebben.
Wat vermoeiend.. Als die mensen die denken te weten hoe alle werkgever denken en praten in algemene termen. Waar komt die wijsheid vandaan?? Waar staat dat die opleidingen niet goed aangeschreven staan?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 9 mei 2012, 23:08
Pieter-Claus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Wat vermoeiend.. Als die mensen die denken te weten hoe alle werkgever denken en praten in algemene termen. Waar komt die wijsheid vandaan?? Waar staat dat die opleidingen niet goed aangeschreven staan?
Dat staat nergens beschreven maar is wel de realiteit. Heb je bewijzen waarmee kan worden aangetoond dat je met LOI/NCOI/NHA/NTI of zelfs OU wel carriere kunt maken of zelfs kans maakt op HBO/WO-banen?

Binnen de accountancy bijvoorbeeld heb ik alleen mensen bij kleine kantoren gezien met een LOI/NCOI/NHA/NTI-diploma. De middenkantoren (ABAB, Berk, BDO, Grant Thornton, Mazars enzovoorts) alsook de grote 4 (Deloitte, Ernst & Young, KPMG, PWC) nemen geen mensen aan zonder reguliere HBO/WO.

En dat speelt ook bij heel veel andere bedrijven. In het MKB is dat misschien anders maar ook niet zo eenvoudig lijkt me.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 mei 2012, 10:15
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter-Claus Bekijk bericht
Heb je bewijzen waarmee kan worden aangetoond dat je met LOI/NCOI/NHA/NTI of zelfs OU wel carriere kunt maken of zelfs kans maakt op HBO/WO-banen?
Jazeker, maar dan wel naast werkervaring. Zonder werkervaring en aan het begin van je carriere ligt het mogelijk anders. Om binnen te komen als trainee bij de grote consultancy bureaus of de overheid volstaat een enkel simpel diploma ook niet. Daarvoor moet je bij de absolute top van je jaar behoren en afgestudeerd zijn aan een gerenommeerde universiteit met het liefst twee of drie masters.

Het hangt er dus volledig van af waar je op mikt. Algemene stellingen in deze zijn net zo waardevol als het weerbericht. Het hangt er maar net vanaf.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 10 mei 2012, 16:42
Pieter-Claus
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajhoff Bekijk bericht
Jazeker, maar dan wel naast werkervaring. Zonder werkervaring en aan het begin van je carriere ligt het mogelijk anders. Om binnen te komen als trainee bij de grote consultancy bureaus of de overheid volstaat een enkel simpel diploma ook niet. Daarvoor moet je bij de absolute top van je jaar behoren en afgestudeerd zijn aan een gerenommeerde universiteit met het liefst twee of drie masters.

Het hangt er dus volledig van af waar je op mikt. Algemene stellingen in deze zijn net zo waardevol als het weerbericht. Het hangt er maar net vanaf.
Met een enkelvoudige reguliere HBO of WO kom je wel in aanmerking voor tienduizenden banen bij gemeenten, provincies, rijksoverheid, accountantskantoren, automatiseerders, ingenieurskantoren enzovoorts. Met een LOI/NCOI/NHA/NTI helaas niet (of met heel veel moeite of geluk).

Als je inderdaad al aantoonbare werkervaring en een netwerk hebt dan maak je inderdaad wel kans op banen met een LOI/NCOI/NHA/NTI maar voor de meeste mensen gaat dit niet op: die doen LOI/NCOI/NHA/NTI om juist een HBO-baan te veroveren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring met NCOI, HBO (bachelor) Maatschappelijk Werk en Dienstverlening? m.provoost Opleiding kiezen en volgen 4 6 juli 2012 10:57
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 06:54
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 21:24
OU of NCOI na het HBO? Victor Armada Opleiding kiezen en volgen 9 5 januari 2010 19:51
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 14:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon