Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 mei 2017, 17:12
Koekie1980 Koekie1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 mei 2017
Berichten: 1
Koekie1980 is on a distinguished road
Standaard HBO studie marketing of comm. naast baan

Ik ben grafisch ontwerper met diploma's en heb ondertussen 15 jaar in dat vak. Daarnaast heb ik nu 5 jaar ervaring als communicatie- en marketingmedewerker. Ik vul websites en social media van verschillende B2B en B2C bedrijven , schrijf seo teksten, persberichten, bedenk acties, beheer budgetten tot 10.000 euro en maak algemene marketingplannen. Hiervoor heb ik geen opleiding gedaan.

Omdat ik een keer uit wil kijken naar een andere baan wil ik een HBO diploma in Marketing en/of Communicatie halen. Ik kan dankzij de werkervaring vast inhoudelijk een gedeelte van de opleiding al, maar er valt nog veel bij te leren. Tevens zit ik nu op een werkplek waar we geen marketing-termen gebruiken en waar we alle marketingplannen "met een beetje logisch verstand" maken. Voor nu is dat prima, maar voor een evt volgende baan denk ik dat ik kennis tekort kom.

Ik lees in eerdere topics dat er blijkbaar een overvloed aan communicatie- en marketing studenten is en dat er weinig banen zijn. Maar doordat ik ook grafisch ontwerper ben en geen starter meer ben, hoop ik dat ik daardoor bij het solliciteren een streepje voor heb.

Wat nu... Ik zou op mijn werk van 5 naar 4 dagen werk kunnen gaan om 1 dag in de week een opleiding te kunnen volgen. En een avond of 2 of in het weekend huiswerk maken en studeren. Het liefst een opleiding voor 2 jaar, ik zie mezelf geen 4 jaar studeren.
Maar er is zoveel keuze! Ik weet niet waar ik moet beginnen. Zou HBO communicatie beter zijn omdat ik dat volop doe ik mijn werk en dus de opleiding redelijk makkelijk af ga ronden? Toch liever HBO marketing omdat ik daarmee juist meer nieuwe dingen leer dan wat ik nu weet?

Ik wil trouwens niet de verkoop / accountmanager kant op, geen koude acquisitie o.i.d. Ik wil een stapje hoger komen in mijn werk en mezelf verbeteren. Maar ik zie mezelf niet bij een Gemeente of een formeel bedrijf zoals de Rabobank werken bijvoorbeeld... Persberichten schrijven gaat me bijv. ook goed af, maar ik heb niet het niveau om een opiniestuk in het Financieel Dagblad te kunnen maken... Hopelijk is het duidelijk welke richting ik op wil.

NTI, NCOI, LOI of toch Nima A of B... Zoveel keuzes in aanbieders. En zoveel keuzes in opleidingen door die aanbieders.
ik zie even niet hoe ik moet beginnen. Kan iemand me adviseren hoe ik dit aanpak?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2017, 23:18
Cindy Waterus Cindy Waterus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2017
Berichten: 2
Cindy Waterus is on a distinguished road
Standaard Als je nog twijfels zou hebben....geen NCOI

Zie mijn opmerkingen over de opleiding Ergotherapie, helaas komen deze punten ook bij andere opleidingen terug.

Met vriendelijke groet,

Cindy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hbo deeltijd naast mijn baan Eline11111 Opleiding kiezen en volgen 1 25 januari 2016 11:27
Deeltijd studie (Pabo) starten naast parttime baan en gezin? Twijfelkont Opleiding kiezen en volgen 4 4 september 2013 14:32
Wat voor nieuwe baan zoeken naast HBO Leraar Engels in deeltijd? Kostertjuh Loopbaanvragen 12 3 november 2011 16:28
Deeltijd studie naast voltijd baan? Esmarel Opleiding kiezen en volgen 2 4 januari 2008 11:15
Advies in baan en studie! mary Loopbaanvragen 0 3 oktober 2007 21:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon