Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 augustus 2015, 16:29
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief GGZ-psycholoog

Ik ben een beetje roestig in het schrijven van brieven. Ik wil heel graag uitgenodigd worden, dus alle feedback is welkom!

Geachte heer mevrouw ........

Op uw website lees ik dat u op zoek bent naar een innovatieve psycholoog met ervaring binnen de GGZ sector. Omdat mijn profiel op meerdere manieren aansluit bij uw aanbod, wil ik graag mijn bijzondere belangstelling kenbaar maken voor deze huidige functie bij [naam werkgever]

Vanuit mijn vorige functie, binnen een reboundvoorziening voor drop-outs, heb ik ervaring opgedaan met diagnostiek, begeleiding en behandeling binnen een dynamisch intervisieteam. Vooral mijn analytische vaardigheden, mijn zorgvuldigheid en mijn aandacht voor cliëntgerichte processen, werden zeer gewaardeerd, blijkende uit feedback van collegae en leidinggevenden. [Naam werkgever] zie ik als een ambitieuze werkgever, die zowel op gebied van kennis als innovatie toonaangevend durft te zijn. Omdat ik naast psycholoog NIP ook affiniteit heb met kwantitatief onderzoek, zie ik ook op langere termijn uitstekende mogelijkheden om aan de doelstellingen van [naam werkgever] bij te dragen. Mijn talent en ambitie zet ik dan ook graag in voor [naam werkgever] binnen de functie van een psycholoog.

Werken in de geestelijke gezondheidszorg is mij op het lijf geschreven. Het geeft mij veel voldoening om vragen van mensen te verhelderen en ze vervolgens in hun kracht te zetten. Hoewel mijn doelgroepen vaak al een uitputtende route binnen de GGZ hadden afgelegd, heb ik uitsluitend tevreden cliënten bediend. Omdat ik in mijn vorige functie veel met kinderen heb gewerkt, heb ik ervaring en kennis ten aanzien van specifieke uitdagingen die kinderen binnen het onderwijs kunnen ervaren, waaronder uitdagingen die voortkomen uit een AD(H)D profiel. Dit maakt dat ik deze school gebonden uitdagingen in een context kan zien en een handelingsgerichte aanpak kan formuleren.

Ik kijk er zeer naar uit om mijn kennis en enthousiasme in te zetten als een psycholoog voor [naam werkgever]. Uiteraard kom ik u graag overtuigen van mijn motivatie tijdens een persoonlijk gesprek. Een uitnodiging zie ik dan ook met veel belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,

[naam sollicitant]

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 augustus 2015, 17:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Hierbij wat opmerkingen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mo. Bekijk bericht
Geachte heer/mevrouw, [Het is beter om de naam na te vragen en te vermelden]

Op uw website lees ik dat u op zoek bent naar een innovatieve psycholoog met ervaring binnen de GGZ-sector. Omdat mijn profiel op meerdere manieren aansluit bij uw aanbod, wil ik graag mijn bijzondere [hoezo? zie enthousiasme] belangstelling kenbaar maken [oubollig] voor deze huidige functie bij [naam werkgever]

Vanuit mijn vorige functie, binnen een reboundvoorziening voor drop-outs, heb ik ervaring opgedaan met diagnostiek, begeleiding en behandeling binnen een dynamisch intervisieteam. Vooral mijn analytische vaardigheden, mijn zorgvuldigheid en mijn [weglaten; herhaling] aandacht voor cliëntgerichte processen, werden zeer gewaardeerd, blijkende uit feedback van collegae en leidinggevenden. [Naam werkgever] zie ik als een ambitieuze werkgever, die zowel op gebied van kennis als innovatie toonaangevend durft te zijn. Omdat ik naast psycholoog NIP ook affiniteit heb met [zin loopt niet] kwantitatief onderzoek, zie ik ook op langere termijn uitstekende mogelijkheden om aan de doelstellingen van [naam werkgever] bij te dragen. Mijn talent en ambitie zet ik dan ook graag in voor [naam werkgever] binnen de functie van een psycholoog.

Werken in de geestelijke gezondheidszorg is mij op het lijf geschreven. Het geeft mij veel voldoening om vragen van mensen te verhelderen en ze vervolgens in hun kracht te zetten. Hoewel mijn doelgroepen vaak al een uitputtende route binnen de GGZ hadden afgelegd, heb ik uitsluitend [echt waar?] tevreden cliënten bediend. Omdat ik in mijn vorige functie veel met kinderen heb gewerkt, heb ik ervaring en kennis ten aanzien van specifieke uitdagingen die kinderen binnen het onderwijs kunnen ervaren, waaronder uitdagingen die voortkomen uit een AD(H)D profiel. Dit maakt dat ik deze schoolgebonden [geen spatie] uitdagingen in een context kan zien en een handelingsgerichte aanpak kan formuleren.

Ik kijk er zeer naar uit om mijn kennis en enthousiasme in te zetten als een psycholoog voor [naam werkgever]. Uiteraard kom ik u graag overtuigen van mijn motivatie tijdens een persoonlijk gesprek. Een uitnodiging zie ik dan ook met veel belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,

[naam sollicitant]

Bijlage: Curriculum Vitae
Ik vind de formulering hier en daar wat oubollig of formeel klinken, maar dat kan je keuze zijn.

Ik zou wat meer directe/actieve taal gebruiken. "Ik heb belangstelling" i.p.v. "wil ik u mijn belangstelling kenbaar maken". "Ik heb ervaring met kinderen" i.p.v. "Omdat ik met kinderen gewerkt heb, heb ik ervaring".
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 augustus 2015, 18:38
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard

Hallo René,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik had geen idee dat ik zo oubollig overkwam. Ik heb je suggesties overgenomen en niet lopende zinnen gecorrigeerd.

Het is inderdaad waar dat ik tot nu toe alleen tevreden clienten heb gehad, weliswaar bij 2 jaar relevante werkervaring als psycholoog. Ik snap echter je punt dat dit eerder vragen oproept dan overtuigt. Ik zal kijken hoe ik dit kan herformuleren.
Groet,

Mo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
psycholoog

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief PioG (psycholoog in opleiding tot GZ-psycholoog) Carpebios Sollicitatiebrief en cv 5 26 november 2014 10:28
Sollicitatiebrief voor sociotherapeut GGZ instelling Jeinna Sollicitatiebrief en cv 9 5 februari 2014 13:17
Sollicitatiebrief Psycholoog in opleiding..Graag feedback! demonique Sollicitatiebrief en cv 14 20 maart 2012 20:59
Sollicitatiebrief Psycholoog MrMJ Sollicitatiebrief en cv 1 25 augustus 2011 14:59
Sollicitatiebrief GZ psycholoog in opleiding; feedback welkom! joelle Sollicitatiebrief en cv 4 27 april 2008 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon