Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 augustus 2011, 01:00
Anissa Anissa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 5
Anissa is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief ambulant hulpverlener

Kunnen jullie kijken naar mijn motivatiebrief, op taalfouten, indeling en is deze motiverend genoeg?? Ik hoor graag van jullie
Alvast bedankt
An



Dit is de functie inhoud
Functie-inhoud
Als Ambulant hulpverlener B/Thuisbehandelaar heb je een zelfstandige functie, waarin je de problematiek van het gezin observeert, analyseert en diagnosticeert. Je werkt voornamelijk met gezinnen die een kind hebben binnen de leeftijdscategorie 12 jaar en ouder en eventuele instanties om hen heen. Je bespreekt met het gezin het hulpverleningsplan en legt dit vast onder verantwoordelijkheid van de gedragswetenschapper. Je sluit hierbij aan bij de hulpvraag van het gezin en je stelt concrete doelen. Je begeleidt en motiveert het gezin vervolgens bij de uitvoering van het hulpverleningsplan, waarbij je gebruik maakt van een procesmatige, competentiegerichte en systeemgerichte benadering. Je bezoekt het gezin thuis, over het algemeen eenmaal per week. Het is vanzelfsprekend dat je regelmatig rapportages maakt, contact houdt met en verwijst naar andere professionals en op een positieve, kritische en innovatieve manier deelneemt aan werkoverleggen.


mijn motivatiebrief:

Geachte heer mevrouw,

Op *****kwam ik de vacature voor Ambulant Hulpverlener B/Thuisbehandelaar tegen. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren naar deze functie.

Omdat ik het altijd fijn vind om mensen een stapje verder te helpen, denk ik dan ook binnen uw instelling, als ambulante hulpverlener, helemaal op mijn plaats te zijn.

Wat me bijzonder aanspreekt in deze functie is de verantwoordelijkheid gezinnen en kinderen te motiveren, te begeleiden en de stap te maken naar een betere sociale leefomgeving. Tijdens mijn stagejaar heb ik te maken gehad met zeer verschillende kinderen, jongeren en ouders die extra hulp behoeven. Ik slaag er in om met allen in contact te komen en een samenwerkingsrelatie op te bouwen.

Als persoon ben ik iemand die op een serieuze, maar enthousiaste manier zorgdraagt voor zijn verantwoordelijkheden. Ik ben betrouwbaar sta stevig in mijn schoenen en zie het als een uitdaging gezinnen te begeleiden naar de juiste keuzes.

Voor een volledig overzicht van mijn werkervaring en opleidingen verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Uiteraard ben ik bereid mijn motivatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2011, 10:25
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hoi Anissa!

Ik vind jouw brief best goed eigenlijk, misschien kan je meer informatie geven over jouw stage, en hoe het aansluit met de functie waarnaar je solliciteert. Heb je ook andere relevante werkervaring? Of misschien heb je vrijwilligerswerk verricht wat binnen de hulpverlening valt?

Je schrijft: "Omdat ik het altijd fijn vind om mensen een stapje verder te helpen, denk ik dan ook binnen uw instelling, als ambulante hulpverlener, helemaal op mijn plaats te zijn." Ik zou dit iets specifieker maken, hier zou je ook jouw motivatie kunnen uitbreiden over jouw keuze om bij hen te solliciteren.

In de zin "Ik ben betrouwbaar sta stevig in mijn schoenen en zie het als een uitdaging gezinnen te begeleiden naar de juiste keuzes" moet er een komma staan tussen "betrouwbaar" en "sta".

Je begint jouw brief met "Geachte heer mevrouw". Als je het zo laat, dan moet er een komma óf een schuine streep tussen. Ik zou zelf even bellen om te vragen aan wie je jouw brief moet adresseren.

Succes met jouw sollicitatie!

Ellie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2011, 17:26
Anissa Anissa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 5
Anissa is on a distinguished road
Standaard brief ambulant hulpverl.B

Ellie bedankt voor je reactie,

Ik heb het een en ander aangepast, het is nu een andere brief geworden.
IK twijfel nog aan de indeling van de brief. Kunnen jullie nog één keer kijken of deze klopt zo, ook op taalfouten aub.
jullie zien een rode alinea...weet niet of ik deze wel of niet moet laten staan. op één of andere manier vind ik hem beetje krom klinken. ik bedoel aan de hand van mijn cv kunnen ze toch zien wat ik aan werkervaring heb??

de brief ga ik per mail versturen, is het dan zo dat ik ook het adres enz boven aan de brief moet vermelden?

Ik hoor graag van jullie, bedankt!


Geachte mevrouw ***,

Op AmsterdamVacatureBank.nl kwam ik de vacature voor Ambulant Hulpverlener B/Thuisbehandelaar tegen. Na het lezen van uw hulpaanbod en werkwijze werd ik meteen enthousiast om te solliciteren naar deze functie.

Wat me bijzonder aanspreekt in deze functie is de verantwoordelijkheid gezinnen en kinderen te motiveren, te begeleiden en de stap te maken naar een betere sociale leefomgeving.

Tijdens mijn stage bij*** heb ik als begeleidster op de 24-uurse opvang geleerd om intensief met kinderen, jongeren en gezinnen te werken en hen te begeleiden. Ook Ambulante Hulpverlenende taken kwamen hier aan bod. De taken waren onder andere; het voeren van hulpverleningsgesprekken met kinderen en gezinnen, het opstellen van handelingsplannen en het onderhouden van contacten me scholen en hulpverleningsinstanties.

Naast de werkervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn stageperiode , heb ik ook relevante werkervaring opgedaan in de hulpverlening als Algemeen Maatschappelijk werker, Schuldhulpverlener en Klantmanager in het kader van Wet Werk en Bijstand.

Als persoon ben ik iemand die op een serieuze, maar enthousiaste manier zorg draagt voor zijn verantwoordelijkheden. Ik ben betrouwbaar, sta stevig in mijn schoenen en zie het als een uitdaging gezinnen te begeleiden naar de juiste keuzes.

ik het altijd fijn vind om mensen een stapje verder te helpen, denk ik dan ook binnen uw instelling, als ambulante hulpverlener, helemaal op mijn plaats te zijn. De motivatie voor mij is om de begeleiding van de kinderen en gezinnen zo in te richten dat deze kinderen en gezinnen gemotiveerd worden en blijven om aan de gestelde doelen te werken.

Voor een volledig overzicht van mijn werkervaring en opleidingen verwijs ik u naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Uiteraard ben ik bereid mijn motivatie toe te lichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 augustus 2011, 18:44
Chantalp24 Chantalp24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 6
Chantalp24 is on a distinguished road
Standaard

Hai anissa,


Ik vind het een hele mooie en enthousiaste brief,

Alleen wat mij opviel in de 2e alinea is dat je daar heb staan: Wat me bijzonder aanspreekt.
Ik zou daar Wat mij bijzonder aanspreekt van maken.

En deze zin: ik het altijd fijn vind om mensen een stapje verder te helpen, denk ik dan ook binnen uw instelling, als ambulante hulpverlener, helemaal op mijn plaats te zijn.
Zou ik veranderen in:

Ik vind het altijd fijn om mensen een stapje verder te helpen. Ik denk dat ik dan ook binnen uw instelling als ambulante hulpverlener helemaal op mijn plaats ben.


Verder een super brief, veel succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 augustus 2011, 19:37
Anissa Anissa is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 5
Anissa is on a distinguished road
Standaard

Chantal bedankt!
De brief wordt inderdaad mooier na jouw aanpassingen. heb je verder nog inbreng opmijn gestelde vragen, van die alinea die ik misschien beter weg kan laten en ben je nog wat andere spellingsfouten tegen gekomen, zoals die 24- uurse of is het 24- uurs. en moet ik die ambulante hulpverlener met hoofdletters aanhouden?

reacties van anderen zijn ook welkom

Groetjes
An,
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 augustus 2011, 19:42
Chantalp24 Chantalp24 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2011
Berichten: 6
Chantalp24 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb hem nog een keer doorgelezen, is wel een welkome afwisseling om mijn eigen gepuzzel met mijn eigen sollicitatiebrief.

Naar mijn idee is het 24-uurs, en zou ik de hoofdletter bij ambulante hulpverlener weglaten. Mij is altijd verteld dat er midden in een zin geen hoofdletters horen.
Die extra alinea heeft naar mijn idee absoluut zin, alleen haal ook daar de hoofdletter weg.

En nog 1 gemiste letter.

De taken waren onder andere; het voeren van hulpverleningsgesprekken met kinderen en gezinnen, het opstellen van handelingsplannen en het onderhouden van contacten met scholen en hulpverleningsinstanties.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 september 2011, 13:50
Fiana Fiana is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2011
Berichten: 13
Fiana is on a distinguished road
Standaard

En? wat is het resultaat? Ik ben benieuwd en hoop dat je bent aangenomen!

Fiana
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie ambulant hulpverlener Mariee Sollicitatiebrief en cv 1 18 maart 2010 23:24
tips sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Jeugdzorg mar1975 Sollicitatiebrief en cv 2 11 november 2008 19:10
Sollicitatiebrief Ambulant hulpverlener: graag feedback Es P Sollicitatiebrief en cv 2 27 mei 2008 13:22
Sollicitatiebrief ambulant hulpverlener Tom84 Sollicitatiebrief en cv 1 14 mei 2008 17:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon