Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2010, 10:16
Jackie Jackie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 april 2010
Berichten: 1
Jackie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het nakijken/verbeteren van deze brief.

Ik heb 15 jaar in het verzekeringswezen gewerkt, ben enige tijd geleden ontslagen, en nu op zoek naar iets nieuws.
Nu heb ik een vacature gezien voor een administratief medewerker bij een bedrijf (wat niet in het verzekeringswezen zit) maar weet niet zo goed hoe ik de brief moet schrijven.

Wil iemand aub eens kijken of ik deze brief zo kan versturen.

Alvast bedankt...


Gegevens bedrijf

Betreft; sollicitatie administratief medewerker

Woonplaats, Datum

Mijn gegevens

Geachte heer, mevrouw,

Graag wil ik reageren op de vacature waarin wordt gevraagd voor een administratief medewerker.

Ik ben in het bezit van een Meao-diploma. Hoewel ik de laatste jaren bij een verzekeringskantoor heb gewerkt, heb ik genoeg ervaring in het administratieve gedeelte. Bij mijn laatste werkgever bestond mijn takenpakket uit het onderhouden van telefonische en schriftelijke contacten met klanten, het ontvangen van bezoekers, het uitwerken van offertes en overige secretariële werkzaamheden als agendabeheer, postbehandeling.

Wat mijn persoonlijke eigenschappen betreft: ik ben accuraat, neem gemakkelijk het initiatief. ik kan goed zelfstandig werken, maar werk ook graag in teamverband. Verder ben ik stressbestendig en kan goed met mensen omgaan. Het lijkt mij een uitdaging om deze vaardigheden te benutten in een hele nieuwe werkomgeving.

Omdat ik denk dat deze baan een prachtige kans is voor een nieuwe stap in mijn carričre, hoop ik dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een gesprek. Voor meer persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae en referenties, die als bijlage bij deze brief zijn gevoegd.

Met vriendelijke groet,

Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2010, 22:49
Jack Stemkens Jack Stemkens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 111
Jack Stemkens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief administratief medewerker

Beste Jackie,

Ik heb je brief doorgelezen en heb de volgende opmerkingen:

Het briefhoofd is als volgt:

Eigen naam en adres

Naam en adres bedrijf

Woonplaats, datum

Betreft:

Geachte heer/mevrouw,


Vervolgens geef je in de brief aan genoeg te weten van administratie. Dit komt vrij arrogant over. Waarschijnlijk staat in de vacature iets over functie-eisen. Voldoe je hieraan? Zo ja geef dit dan aan in de brief.

Je hebt 15 jaar in het verzekeringswezen gewerkt. Waarschijnlijk is er gedurende die tijd op administratief gebied veel veranderd. Als je serieus die richting op wilt is het wellicht raadzaam relevante opleidingen te gaan volgen. Je geeft daarmee aan bewust een carrieremove te maken.

Tenslotte: geef aan waarom je juist voor hun wilt werken. Wat is zo leuk aan het bedrijf waar je nu solliciteert. Deze brief kun je op deze manier naar 100 verschillende bedrijven sturen.

Veel succes!
__________________


Jack Stemkens

http://www.uwsollicitatie.nl
Sollicitatiebrieven en cv's op maat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24
Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie Marcha Sollicitatiebrief en cv 1 27 oktober 2009 22:53
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon