Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 oktober 2009, 23:25
Maatschappelijk werker Maatschappelijk werker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2009
Berichten: 4
Maatschappelijk werker is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief schuldbemiddelaar

Hey allemaal, zouden jullie even willen kijken naar deze brief?





Betreft: vacature schuldbemiddelaar

Geachte heer *****,

Toen ik vandaag tijdens een verkenningstocht op het internet uw vacature voor schuldbemiddelaar tegenkwam was ik meteen enthousiast. U zoekt namelijk een bekwame schuldbemiddelaar en ik ga u er in deze brief van overtuigen waarom ik de geknipte persoon ben om deze vacature te vervullen.

Als vers-afgestudeerde Maatschappelijk Werk en Dienstverlener aan de Hogeschool Rotterdam ben ik nu op zoek naar een uitdagende start van mijn carrière.
Ik heb zelfstandigheid hoog in het vaandel staan en vind het belangrijk dat mensen zelfredzaam zijn en met de nodige begeleiding als volwaardige burgers aan de maatschappij kunnen deelnemen. Als schuldbemiddelaar zou ik daar graag een bijdrage in willen leveren en ervoor willen zorgen dat deze mensen de regie over hun eigen leven weer in handen krijgen.

Uit eerdere stages is gebleken dat ik beschik over een groot empathisch vermogen, natuurlijk binnen de gestelde grenzen. Daarnaast ben ik klantgericht en kan ik nauwkeurig en resultaatgericht werken. Allemaal competenties die mijns inziens goed aansluiten bij de functieomschrijving in uw vacature. Ik heb weliswaar nog geen specifieke ervaring in de schuldhulpverlening, maar ben wel erg leergierig en een harde werker.
Het feit dat werken bij Extra Talent ook betekent dat je jezelf kunt ontplooien door gerichte vakinhoudelijke ondersteuning en vervolgopleidingen was bij mij de doorslaggevende factor om te solliciteren op de vacature.

Vanzelfsprekend wil ik mijn sollicitatie graag toelichten in een persoonlijk onderhoud. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae.

Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd en zie ik uw antwoord op deze brief met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2009, 12:24
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief schuldbemiddelaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maatschappelijk werker Bekijk bericht
ik ga u er in deze brief van overtuigen waarom ik de geknipte persoon ben om deze vacature te vervullen.
Dat vind ik een beetje te brutaal. "ik wil" klinkt al beter dan "ik ga".

Citaat:
Ik heb zelfstandigheid hoog in het vaandel staan
Dit is dubbelzinnig. De lezer kan het opvatten als "kan goed zelfstandig werken", terwijl het vervolg van de zin suggereert dat je zelfstandigheid van de cliënten belangrijk vindt.

Citaat:
een bijdrage in willen leveren
in > aan

Citaat:
Uit eerdere stages is gebleken dat ik beschik over een groot empathisch vermogen, natuurlijk binnen de gestelde grenzen. Daarnaast ben ik klantgericht en kan ik nauwkeurig en resultaatgericht werken.
Ik zou die kwaliteiten wat meer proberen aan te tonen, i.p.v. ze alleen claimen.


Citaat:
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd
Een kwestie van stijl, maar ik hou niet zo van dit soort holle frasen.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik met gevoelens van bijzondere hoogachting,
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 oktober 2009, 17:47
Maatschappelijk werker Maatschappelijk werker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2009
Berichten: 4
Maatschappelijk werker is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief schuldbemiddelaar

Hartstikke bedankt Rene!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht

Dit is dubbelzinnig. De lezer kan het opvatten als "kan goed zelfstandig werken", terwijl het vervolg van de zin suggereert dat je zelfstandigheid van de cliënten belangrijk vindt.
Ik heb dit nu veranderd in: Ik heb zelfstandigheid zowel op persoonlijk vlak als bij mijn cliënten hoog in het vaandel staan.


Ik zou die kwaliteiten wat meer proberen aan te tonen, i.p.v. ze alleen claimen.
Bedankt voor de link, heb er wat van kunnen maken: Uit eerdere stages is gebleken dat ik beschik over een groot empathisch vermogen. Ik kan mijzelf goed verplaatsen in mijn cliënten en voel snel aan als er bijvoorbeeld weerstand bestaat. Daarnaast ben ik klantgericht en kan ik nauwkeurig en resultaatgericht werken. Ik vind het prettig om samen met de cliënt gericht aan doelen te werken en zo uiteindelijk een of meerdere duidelijke resultaten te verkrijgen.
Alleen ben ik bang dat hiermee de brief weer iets te lang is geworden..
Of is dit een acceptabele lengte?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 oktober 2009, 00:56
Lieverd Lieverd is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Berichten: 4
Lieverd is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief schuldbemiddelaar

Misschien een idee om 'deze mensen" clienten te noemen?

curriculum vitae is volgens het groene boekje met kleine letters.

Hopelijk nodigt u mij uit voor een persoonlijk gesprek waarin ik mijn motivatie nader kan toelichten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon