Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2007, 17:53
Alicos Alicos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 2
Alicos is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief als Systeem/netwerkbeheerder

Geachte mijnheer/mevrouw,

Door het lezen van het functieomschrijving van de vacature Systeembeheerder op de website: nationalevacaturebank.nl ben ik zeer enthousiast geworden over uw organisatie en een eventuele functie binnen uw organisatie.

Het beheren/configureren van diverse windows platforms heb ik de afgelopen 4 jaar gedaan om vandaag mezelf tot Netwerkbeheerder te benoemen. Jl. ben ik afgestudeerd als netwerkbeheerder op het MBO. Tijdens mijn studie heb ik belangrijke (stage-) ervaringen opgedaan. Zowel op het gebied van systeembeheerder als helpdeskmedewerker. Momenteel ben ik werkzaam als technisch medewerker in de electronisch detailhandel. Voor verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Indien u ook van mening bent dat mijn kwaliteiten en passie voor u een meerwaarde kunnen betekenen, dan hoor ik dat heel graag van u.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 mei 2007, 17:54
Alicos Alicos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 mei 2007
Berichten: 2
Alicos is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief als Systeem/netwerkbeheerder

Mijn eerste Sollicitatiebrief?? Is het handig om er bij te zetten dat ik op zoek ben naar een tijdelijke baan???
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2007, 16:23
FransJan FransJan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 4
FransJan is on a distinguished road
Lightbulb Re: Sollicitatiebrief als Systeem/netwerkbeheerder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alicos Bekijk bericht
Geachte mijnheer/mevrouw,

Door het lezen van het functieomschrijving van de vacature Systeembeheerder op de website: nationalevacaturebank.nl ben ik zeer enthousiast geworden over uw organisatie en een eventuele functie binnen uw organisatie.

Het beheren/configureren van diverse windows platforms heb ik de afgelopen 4 jaar gedaan om vandaag mezelf tot Netwerkbeheerder te benoemen. Jl. ben ik afgestudeerd als netwerkbeheerder op het MBO. Tijdens mijn studie heb ik belangrijke (stage-) ervaringen opgedaan. Zowel op het gebied van systeembeheerder als helpdeskmedewerker. Momenteel ben ik werkzaam als technisch medewerker in de electronisch detailhandel. Voor verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Indien u ook van mening bent dat mijn kwaliteiten en passie voor u een meerwaarde kunnen betekenen, dan hoor ik dat heel graag van u.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Hoi,
Een paar kanttekeningen.
Je zegt dat je enthousiast bent geworden over de organisatie. laat dan ook blijken welke punten er precies voor je uitspringen, en waarom.

De tweede alinea bevat te veel informatie. Ik zou het tweede zinnetje er i.i.g uitgooien; dit blijkt wel uit je CV. Hetgeen in het tweede deel van de eerste zin staat is overigens geen logisch gevolg op het eerste deel van de zin. De laatste zin hoort aan het einde van de brief te staan, in de laatste alinea vaak.

Met het oog op de derde alinea: Kun je misschien ook een praktijkvoorbeeld noemen waaruit blijkt dat je zelfstandig/ in teamverband goed werkt? Praktijkvoorbeelden worden altijd op prijs gesteld.

Ik vind de vierde alinea onduidelijk. Je hebt passie voor u, met wie bedoel je u? Het bedrijf, het werk. Misschien moet je de gehele zin wel aanpassen. " Meerwaarde betekenen" lijkt mij niet goed NLS. Ik zou zeggen , meerwaarde hebben. (meerwaarde heeft)

Suc6 nog verder met de sollicitatie!

FransJan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2007, 01:52
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief als Systeem/netwerkbeheerder

Thnx Fransjan voor de opmerkingen.

de originele brief heeft al positieve reacties gezorgd, nu kijken of een verbeterde versie het beter doet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Verbeterde versie van mijn sollicitatiebrief als leerling verpleegkundige *Bren* Sollicitatiebrief en cv 2 17 oktober 2007 17:34
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief bediende? werkzoeker Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2005 22:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon