Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2011, 10:51
Bonanza Bonanza is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juni 2011
Berichten: 1
Bonanza is on a distinguished road
Standaard Keuzes, keuzes

Hallo allemaal,

ik ben recent geswitched van loopbaan. Na jaren lang te hebben gewerkt als leidinggevende in het hoger onderwijs ben ik nu manager in de kinderopvang. Al vanaf dag een voelde ik me daar niet goed bij. Ondanks dat het werk waarschijnlijk goed bij mij past, kon ik er maar geen plezier in krijgen. Het begon me zelfs steeds meer tegen te staan. Daarom heb ik al vrij snel weer gesolliciteerd bij mijn vorige werkgever. En ik mag op gesprek! Maar nu rijst de twijfel weer en merk ik dat ik in een kringetje ronddraai waar ik niet uit kom.

Mijn huidige baan geeft mij veel vrijheid en ruimte voor zelfstandigheid. Aan de andere kant vreet het energie en tijd en ik merk dat mijn privé-leven en ik zelf daaronder gaan lijden. Ook vind ik het lastig om te werken in een zeer commercieel bedrijf. Ik denk niet dat dat iets is wat bij mij past. Ik heb ook sterk de indruk dat zaken daar niet beter gaan worden in de toekomst en dat de negatieve houding van veel collega's een structureel probleem is. Toch zijn er steeds vaker momenten waarop ik het leuk vind en merk dat ik meer grip krijg op de functie.
Bij mijn oude werkgever is alles beter geregeld en uitgedacht. Ik zal daar waarschijnlijk minder vrijheid krijgen. Maar aan de andere kant kost het me dan ook minder tijd en energie.

Ik twijfel nu enorm. Ik kan terug gaan, maar dan mis ik de vrijheid en bestaat de kans dat ik het werk saai ga vinden. Ik kan blijven en dan raak ik misschien overspannen en gefrustreerd. Ik kan ook solliciteren bij een ander bedrijf in dezelfde branche. De kans bestaat dat e.e.a. daar beter geregeld is. Maar het blijft een commerciele sector en functie en ook de negatieve houding van veel medewerkers zal daar niet anders zijn.

Dit riedeltje draai ik nu 100 keer per dag af in mijn hoofd, maar ik kom geen stap verder! Help!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juni 2011, 11:49
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Keuzes, keuzes, keuzes, lastig hč?!
Vaak vinden mensen deze vraagstukken lastig omdat gevoel en verstand met elkaar botsen. Diep van binnen weet je eigenlijk wel wat je wilt, maar je verstand zegt dat je moet blijven vanwege de zekerheid, omdat de rekeningen betaald moeten worden of omdat je nog maar net ergens werkt en je het niet kunt maken om zo snel al te stoppen of ... Zo zijn er nog wel meer redenen te noemen.
Als ik je verhaal zo lees, zit je momenteel echt niet op je plek. Heb je dit al eens besproken met je leidinggevende?
Ik denk dat je twijfels ook wel blijven zolang je nog niet op gesprek bent geweest bij je oude werkgever. Als je daar op gesprek bent geweest, kun je vast beter bepalen of je er (weer) past of dat het een gepasseerd station is (wees eerlijk naar jezelf!). In het eerste geval is je probleem opgelost, in het tweede geval zul je moeten bedenken wat je dan wilt gaan doen. Op onze site vind je in de rubriek zelfonderzoek verschillende opdrachten die je helpen je wensen en mogelijkheden in kaart te brengen. Overigens kun je dit natuurlijk nu ook al doen

Veel succes en laat je ons weten hoe het gesprek bij je oude werkgever is geweest?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Keuzes... maar welke? Marcopolo Loopbaanvragen 1 1 juni 2011 12:57
Wat is keuzes maken soms toch ook moeilijk! Whatshername Opleiding kiezen en volgen 13 4 november 2009 17:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon