Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 augustus 2005, 21:46
Robert Wiggers
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Open sollicitatiebrief Milieu-inspecteur

Dit onderwerp is gesloten omdat de plaatser van de brief al enige tijd niet meer heeft gereageerd. Het zou fijn zijn als vraagstellers even vriendelijk dankjewel zeggen op behulpzame reacties. Zo houden we het voor iedereen gezellig. De forumbeheerder.
Hieronder vind u mijn brief. Ik heb er lang op gezeten. Tot op zekere hoogte zit er geen haast achter. In vijf jaar tijd heb ik geen sollicitatiebrief hoeven schrijven.Wat dat betreft heb ik geluk gehad (afkloppen).

Ik zou graag van u willen weten hoe deze brief overtuigender kan, of het verloop/verhaal klopt, of ik te persoonlijk, of juist te zakelijk ben.

Dus eigenlijk een algemene check.

Alvast bedankt voor uw moeite.

Gr
Robert Wiggers

----------
R.F.H. Wiggers
...
...

Gemeente ...
T.a.v. ...
...
...

Betreft: Open sollicitatie

Leidschendam-Voorburg, 15 augustus 2005

Geachte heer M. S...,

Vanwege het feit dat ik begin 2006 ga samenwonen met mijn huidige vriendin in Aalten, ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging, een nieuwe functie.

Tussen 1996 en 2000 heb ik de opleiding MBO milieutoezicht gevolgd in Doetinchem. Na de laatste stage in 2000 ben ik bij de Gemeente Leidschendam-Voorburg in vast dienstverband aangenomen. Vanaf juli 2000 vervul ik bij de gemeente Leidschendam-Voorburg de functie van toezichthouder Wm. Dit houdt onder andere in het controleren van bedrijven, het opstellen van rapportages, het schrijven van aanschrijvingsbrieven, bijhouden van systemen, het schrijven van en het ten uitvoer brengen van (dwangsom- en bestuursdwang) beschikkingen, assisteren bij vergunningaanvragen, invullen van meldingsformulieren, aannemen, behandelen en afhandelen van klachten. Daarnaast voer ik handhavingstoetsen uit op conceptvergunningen en neem ik deel aan de Algemene Verkeers Commissie voor handhavingsadvies.
Sinds 26 mei 2005 ben ik tevens aangesteld als buitengewoon opsporingsambtenaar voor de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Ik heb ervaring in het schrijven van procesverbalen.

Ik ben een vrolijk, fatsoenlijk en gedreven persoon. Het afleveren van kwaliteit is voor mij een must. Ik vind het belangrijk om de tijd te nemen voor een project, dit project tot in de puntjes kwalitatief goed uit te voeren, en daarbij zoveel mogelijk goed contact te houden met ondernemingen, collega’s en adviesorganen.

Mocht er binnen uw afdeling binnenkort een vacature zijn die past bij mijn ervaring en opleiding, dan houd ik mij aanbevolen. Ik ben vanzelfsprekend bereid mijn brief nader toe te lichten in een gesprek. Als bijlage vindt u mijn cv.

Met vriendelijke groet,




Robert Wiggers

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 21 augustus 2005 om 17:20
  #2  
Oud 16 augustus 2005, 00:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatiebrief Milieu-inspecteur. Graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert Wiggers
Vanwege het feit dat ik begin 2006 ga samenwonen met mijn huidige vriendin in Aalten, ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging, een nieuwe functie.
Het dreigt al een stokpaardje te worden, maar ik zeg het toch weer: probeer eens een meer aansprekende openingszin, die de aandacht van de lezer grijpt.

En terzijde: jouw zinnetje kan onbedoeld ook heel anders gelezen worden. Zoals: gelukkig, hij gaat niet met zijn vorige of volgende vriendin samenwonen. Of: Hij gaat samenwonen met zijn vriendin in Aalten, niet met die in Winterswijk Flauw misschien, maar ik zou het toch net iets anders formuleren.

Citaat:
Tussen 1996 en 2000 heb ik de opleiding MBO milieutoezicht gevolgd in Doetinchem. Na de laatste stage in 2000 ben ik bij de Gemeente Leidschendam-Voorburg in vast dienstverband aangenomen. Vanaf juli 2000 vervul ik bij de gemeente Leidschendam-Voorburg de functie van toezichthouder Wm. Dit houdt onder andere in het controleren van bedrijven, het opstellen van rapportages, het schrijven van aanschrijvingsbrieven, bijhouden van systemen, het schrijven van en het ten uitvoer brengen van (dwangsom- en bestuursdwang) beschikkingen, assisteren bij vergunningaanvragen, invullen van meldingsformulieren, aannemen, behandelen en afhandelen van klachten. Daarnaast voer ik handhavingstoetsen uit op conceptvergunningen en neem ik deel aan de Algemene Verkeers Commissie voor handhavingsadvies.
Sinds 26 mei 2005 ben ik tevens aangesteld als buitengewoon opsporingsambtenaar voor de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Ik heb ervaring in het schrijven van procesverbalen.
Een beetje droog en feitelijk allemaal, maar op zich niks mis mee.

Citaat:
Ik ben een vrolijk, fatsoenlijk en gedreven persoon. Het afleveren van kwaliteit is voor mij een must. Ik vind het belangrijk om de tijd te nemen voor een project, dit project tot in de puntjes kwalitatief goed uit te voeren, en daarbij zoveel mogelijk goed contact te houden met ondernemingen, collega’s en adviesorganen.
Prima! (voor een sollicitatie bij de overheid)

Citaat:
Mocht er binnen uw afdeling binnenkort een vacature zijn die past bij mijn ervaring en opleiding, dan houd ik mij aanbevolen. Ik ben vanzelfsprekend bereid mijn brief nader toe te lichten in een gesprek. Als bijlage vindt u mijn cv.
Ik mis nog een beetje de 'verkoopkant' van de sollicitatiebrief: je motivatie en de reden-waarom-ik-zo-graag-bij-uw-organisatie-wil-werken. Wat voor functie in wat voor organisatie zoek je eigenlijk? De brief komt anders wat opportunistisch over: ik ga naar uw omgeving verhuizen, dus als u nog een baantje heeft...

Je hebt sinds je opleiding 5 jaar ervaring. Wordt het dan niet eens tijd voor een beetje ambitie? Een vervolgopleiding, een functie met meer verantwoordelijkheid of doorgroeimogelijkheden? Minder ervaren collega's begeleiden? Enfin, het hoeft natuurlijk niet hoor, maar ik probeer een beetje bij het thema van de site te blijven Bovendien: een toekomstbeeld zou een beetje jeu aan de brief kunnen toevoegen.
__________________
René
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief Hans41 Sollicitatiebrief en cv 1 24 april 2006 18:27
open sollicitatiebrief (assistent) makelaar zizazonnebloem Sollicitatiebrief en cv 4 12 januari 2006 09:36
Tips voor motivatie in open sollicitatiebrief? Miselle Sollicitatiebrief en cv 4 17 november 2005 15:10
Help mij de perfecte open sollicitatiebrief voor TNO en Solvay te schrijven! BAS Sollicitatiebrief en cv 2 20 oktober 2005 11:38
Kern van open sollicitatiebrief Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 2 15 augustus 2005 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon