Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2009, 20:06
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Cool Opnieuw solliciteren na afwijzing

Een tijd terug heb ik via een open sollicitatie gesolliciteerd op een vacature. Na een kort gesprek voelde ik mijzelf te licht voor de functie. De vacature is later naar een andere kandidaat gegaan.

Nu staat diezelfde vacature weer in de krant, en ik wil weer een poging doen. Achteraf gezien heb ik te zwaar aan enkele delen van het takenpakket getild en ik vind mezelf toch een geschikte kandidaat. Ik ben nog maar twee jaar op de arbeidsmarkt actief, en moet nog veel leren. Althans, dat vind ik zelf. Toch denk ik dat ik mijzelf met mijn huidige werkervaring kan redden en kan groeien op die vlakken die ik op dit moment minder goed beheers.

Ik wil dus opnieuw solliciteren . Mijn vraag is nu? Hoe pak ik dat aan? Schrijf ik een compleet nieuwe, uitgebreide sollicitatiebrief of schrijf ik een kort briefje waarin ik op mijn eerdere sollcitatie verwijs? Of toch maar een mailtje?

Graag jullie reactie, want ik weet het echt niet :P.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 september 2009, 22:20
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Standaard Re: Opnieuw solliciteren na afwijzing

Ik heb besloten een nieuwe brief op te stellen. Omdat ik eerder al een brief heb geschreven met uitgebreide motivatie, leek het mij niet nodig om weer een ellenlange brief te schrijven. Vandaar deze korte brief:

Citaat:
NAW
NAW
NAW

Plaats, 8 september 2009

NAW
NAW
NAW
NAW


Betreft: Vacature XXXXXXX


Geachte mevrouw XXXXXX,

In mijn brief van 20 juni jl. vertelde ik u over mijn idealen omtrent het bijdragen aan een prettige leef-, woon- en werkomgeving. Naar aanleiding van deze brief werd ik uitgenodigd voor een gesprek voor de vacature XXXXXXXX. Helaas ben ik na ons gesprek niet geselecteerd als mogelijke kandidaat voor deze functie.

Eerder deze week zag ik op uw website dat de vacature XXXXXXX opnieuw vacant is. Ondanks het feit dat ik eerder ben afgewezen, wil ik mij toch opnieuw beschikbaar stellen. Mijn overtuiging is namelijk dat er nog steeds een goede kandidaat in de markt is en moeite wil doen voor deze baan. Tevens ben ik van mening dat ik met mijn huidige werkervaring een aanwinst kan zijn voor uw stichting. Ik beschik over een klantgerichte en resultaatgerichte werkhouding. Ook het schrijven van adviesrapporten en het doen van marktonderzoek zijn mij niet vreemd.

Ik vertrouw erop met deze brief opnieuw uw belangstelling te hebben gewekt en zou graag met u in een gesprek van gedachten wisselen over de invulling van deze functie.

Hoogachtend,



Mijn Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Graag jullie reactie .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 september 2009, 12:13
Blanchimont Blanchimont is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2009
Berichten: 22
Blanchimont is on a distinguished road
Unhappy Re: Opnieuw solliciteren na afwijzing

Niemand die me kan helpen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 september 2009, 13:25
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Opnieuw solliciteren na afwijzing

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blanchimont Bekijk bericht
In mijn brief van 20 juni jl. vertelde ik u over mijn idealen omtrent het bijdragen aan een prettige leef-, woon- en werkomgeving.
Ik zou een sollicitatiebrief niet beginnen met "mijn idealen". Dat heeft een te hoog ik-gehalte. Een baan is er niet voor jouw idealen, jij bent er om het werk goed te doen zodat de werkgever zijn doelen bereikt.

Citaat:
Helaas ben ik na ons gesprek niet geselecteerd als mogelijke kandidaat voor deze functie.
Lastig hoor, om opnieuw te solliciteren nadat je al eens bent afgewezen. Weet je waarom je vorige keer bent afgewezen? Heb je daar een gesprek over gehad? Ik zou anders eerst eens bellen om af te tasten of ze jouw sollicitatie opnieuw in behandeling willen nemen.

Citaat:
Mijn overtuiging is namelijk dat er nog steeds een goede kandidaat in de markt is en moeite wil doen voor deze baan.
Dit vind ik een ietwat rare formulering. Eigenlijk zeg je: ik ben nog steeds beschikbaar. Dat je moeite wilt doen blijkt uit deze brief en is niet je overtuiging.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opnieuw solliciteren HenkGert Loopbaanvragen 4 5 mei 2009 10:45
Opnieuw solliciteren: stage bij werkervaring op cv? startertje Sollicitatiebrief en cv 1 18 februari 2009 11:28
na afwijzing opnieuw solliciteren cathay Alle andere carrièreonderwerpen 4 17 april 2008 19:17
sollicitatiebrief schrijven na afwijzing cathay Sollicitatiebrief en cv 1 17 april 2008 13:41
Afwijzing maar advies solliciteren andere functie Sayangki Sollicitatiebrief en cv 4 9 november 2006 00:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon