Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 juni 2006, 10:49
Jannahier Jannahier is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 juni 2006
Berichten: 1
Jannahier is on a distinguished road
Cool Brieven leiden niet tot uitnodiging

dag allemaal,

Voor het eerst ben ik op dit forum, wat een rijkdom! Ik ga hier hopelijk leren hoe mijn ik met mijn brieven wél uitgenodigd wordt, want dat wil maar niet lukken. En ik zal proberen met anderen kritisch mee te lezen en te denken.

Ik heb vorige week in geprobeerd in plaats van op te vallen een zakelijker brief te schrijven. Dus die standaard opening was bewust ;-) Graag hoor ik of dat nou te saai is of toch wel kan werken? Ik weet het niet meer zo goed...

hartelijke groet,
Jannahier
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc brief.doc‎ (25,0 KB, 262x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juni 2006, 12:42
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Brieven leiden niet tot uitnodiging

Met deze brief wil ik graag mijn belangstelling tonen voor de vacature voor medewerker kunsteducatie. SSSAAI. kunsteducatie is een supercreatieve functie, uit dat in je openingszin. speel in op het soort kunst, de doelgroep of het bedrijf en je hebt hun aandacht

Organiseren is de rode draad van mijn werkende leven. (dit is ook een mooie beginzin!) ( ik beleef vooral veel werkplezier aan.....) Met name het scheppen van de voorwaarden voor het tot stand brengen van creatieve producten geeft mij veel werkplezier. De functie bij –instelling- doet een beroep op mijn sterke kanten: plannen en organiseren, enthousiasmeren en improviseren, het voeren van PR & communicatie voor de organisatie en het meewerken aan de ontwikkeling en groei van de organisatie. ( deze alinea wekt interesse en hoort verder bovenaan als 2e alinea, maar begrijp dat je het in chronologische volgorde heb gezet)

Begin jaren tachtig heb ik de opleiding Cultureel Maatschapppelijke Vorming gedaan. Na wat omzwervingen ben ik aan de slag gegaan (inkorten, deze eerste twee regels zou ik weglaten, dat zien ze wel in het cv, of is het ter verantwoording van andere banen, maar dan nog denk ik niet dat ze dat veel interesseert, komt in het gesprek wel aan de orde) als productie-assistent bij een televisieproducent die vooral programma’s maakte over kunst en cultuur. Later werd ik producent bij het documentaire filmbedrijf *X (en heb daar met name internetproducties gemaakt. Met de opkomst van internet breidde het werkterrein zich uit naar het maken van internetproducties, zowel in tekst als beeld. (deze zin weg, wordt te lang) In 1998 was ik in die functie initiatiefnemer van de medische encyclopedie op internet voor de ** gekoppeld aan het tweemaandelijkse tijdschrift *naam (dat inmiddels via 180 apotheken in Nederland wordt verspreid, weglaten, niet interessant).

Na mijn werk bij –bedrijf- heb ik anderhalf jaar voornamelijk voor mijn twee kinderen gezorgd. (weglaten, volgende zin aan vorige alinea koppelen) Na die periode ben ik manager geweest van het –muziekgezelschap- en heb ik op freelance basis kunstenaars gecoached bij de zakelijk kant van hun beroep.

De wijze waarop –instelling- in –plaatsnaam- de krachten heeft gebundeld spreekt mij bijzonder aan. De samenwerking van verschillende culturele organisaties is een goed voorbeeld van eigentijds cultureel ondernemerschap. Door kruisbestuiving kan Idea een krachtig kloppend cultuurhart vormen voor de bewoners –plaatsnaam- en omgeving. ( ik verwacht ....) Ook voor werknemers verwacht ik dat deze organisatie leidt tot grote betrokkenheid, ondermeer door de diffusere grenzen tussen de diverse functies. Het zou mij dan ook een groot plezier doen om nader kennis met u te maken en mijn sollicitatie te kunnen toelichten.

Hoop dat je hier iets aan hebt. hij is zo wat korter, krachtiger en actiever.
Groetjes Nicky
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mentaliteit hoogopgeleide starters deugt niet (Nova) René Opleiding kiezen en volgen 3 27 november 2009 10:08
Doe jij iets met je studie? Ik niet sterretje24 Opleiding kiezen en volgen 1 18 september 2005 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon