Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 april 2013, 21:14
kmonrooy kmonrooy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2013
Berichten: 5
kmonrooy is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Flexibele Duizendpoot! Als het begin goed is...

Hallo,

Op dit moment ben ik werkzaam als kraamverzorgster. Deze keuze heb ik 4jaar geleden gemaakt na veel ervaring op kantoor. Helaas is deze keuze verkeerd geweest en ben ik weer opzoek naar een functie op kantoor. Deze vacature heb ik per toeval gevonden en zie mezelf al echt werken voor dit bedrijf.

Ik heb veel gelezen op deze forum en al veel geleerd. Hieronder heb ik alvast een begin geplaatst. Voordat ik verder ga met de brief, zou ik het fijn vinden om te horen of ik goed op weg ben. En nogmaals het is een BEGIN.

__________________________________________________ ___________

Geachte ……

Een jonge, groeiende organisatie die gastvrijheid, service en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan en een flexibele duizendpoot zoekt ? Dit was de rede dat ik direct achter de computer kroop en deze sollicitatiebrief schreef.

De vacature voor Flexibele duizendpoot die u vermeld op uw website, omschrijft precies waarnaar ik opzoek ben in een nieuwe uitdaging. De steekwoorden flexibiliteit, stressbestendig en geordend werken komen dagelijks voor in mijn beroep als Kraamverzorgster.

Werken als kraamverzorgster is prachtig! Hierdoor heb ik geleerd om een strakke planning te organiseren, nauwkeurig te werken en snel te kunnen aanpassen in nieuwe situaties. Helaas mis ik het heel erg om te werken met collega’s en de kantoorwerkzaamheden die ik in het verleden heb uitgevoerd. In vorige functies is gebleken dat ik een echte regelneef ben, zeer netjes werk en graag nieuwe dingen met beide handen aanpak.

Uw organisatie spreekt me erg aan omdat uw services uiteenlopend zijn. ik denk daarom dat ik veel kan leren binnen uw organisatie. Tevens is het takenpakket zo divers dat geen enkele dag hetzelfde is, waardoor ik elke dag als een nieuwe uitdaging zal ervaren.


__________________________________________________ ___________
ik hoor graag van jullie !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 april 2013, 12:23
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Is dit bedrijf echt op zoek naar een 'flexibele duizendpoot'? Stond dit echt zo in de vacaturetekst? Welke taken voert een flexibele duizendpoot uit en om wat voor bedrijf gaat het?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 april 2013, 21:52
kmonrooy kmonrooy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2013
Berichten: 5
kmonrooy is on a distinguished road
Standaard

Hieronder ziet u de vacature waar het om gaat. Het gaat hier om een evenementenbureau met meerdere locaties.


Flexibele duizendpoot (M/V) (fulltime of 2x parttime)


De functie bestaat o.a. uit

• Verantwoordelijk voor inkomend telefoonverkeer
• Verantwoordelijk voor e-mailverkeer rondom ( bedrijf )
• Ondersteunen van het salesteam; telefonische tafelreserveringen, uitwerken van offertes
• Verzorgen van de post (ophalen - sorteren – posten)
• Verantwoordelijk voor facilitaire werkzaamheden; inkoop kantoorbenodigdheden, ontvangst bezoekers

Functie-eisen

• Opleiding op LBO / MBO niveau
• Tussen de 3 en 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie (bij voorkeur in een horecabedrijf)
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift
• Goede communicatieve vaardigheden
• Fijne telefoonstem
• Nauwkeurig en proactief
• Klantvriendelijk en servicegericht
• Kennis van MS office
• Woonachtig in de regio Utrecht

Overige wensen
We vinden het prettig dat je een teamplayer met hands-on mentaliteit bent en affiniteit hebt met de horeca.

Een positieve instelling, geordend werken, stressbestendig, representatief en flexibiliteit zijn eigenschappen die bijzonder op prijs worden gesteld. Kennis van Word en Excel (kennis van SEM is een pré) zijn bijna vanzelfsprekend.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 april 2013, 21:53
kmonrooy kmonrooy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2013
Berichten: 5
kmonrooy is on a distinguished road
Standaard

Hierbij mijn gehele brief ! Hoop dat hij goed is want wil hem graag vanavond nog versturen.

Geachte ........,

Een jonge, groeiende organisatie die gastvrijheid, service en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan en een flexibele duizendpoot zoekt ? Dit was de reden dat ik direct achter de computer kroop en deze sollicitatiebrief schreef.

De vacature voor Flexibele duizendpoot die u vermeld op uw website, omschrijft precies waarnaar ik opzoek ben in een nieuwe uitdaging. De steekwoorden flexibiliteit, stressbestendig en geordend werken komen dagelijks voor in mijn beroep als Kraamverzorgster.

Werken als kraamverzorgster is prachtig! Hierdoor heb ik geleerd om een strakke planning te organiseren, nauwkeurig te werken en snel te kunnen aanpassen in nieuwe situaties. Helaas mis ik het heel erg om te werken met collega’s en de kantoorwerkzaamheden die ik in het verleden heb uitgevoerd. In vorige functies is gebleken dat ik een echte regelneef ben, zeer netjes werk en graag nieuwe dingen met beide handen aanpak.

Uw organisatie spreekt me erg aan omdat uw services uiteenlopend zijn. Ik denk daarom dat ik veel kan leren binnen uw organisatie. Tevens is het takenpakket zo divers dat geen enkele dag hetzelfde is, waardoor ik elke dag als een nieuwe uitdaging zal ervaren.

Ik hoop van harte dat deze sollicitatie, gesteund door mijn gegevens, voor u aanleiding zal zijn mij uit te nodigen voor een gesprek.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 april 2013, 11:08
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Heb je je brief al verstuurd, of met andere woorden: heeft het nog zin dat ik je brief van feedback voorzie?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
flexibele duizendpoot, sollicitatie flexibele duizendpoot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft iemand nog tips of opmerkingen voor mijn sollicitatiebrief? Mark van der Linden Sollicitatiebrief en cv 6 30 april 2014 19:45
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Sollicitatiebrief Hoofd ICT thor2002 Sollicitatiebrief en cv 5 14 maart 2008 11:10
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon