Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2011, 23:51
emkooij emkooij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 februari 2011
Berichten: 3
emkooij is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback

hallo, ik heb een sollicitatie brief geschreven naar mijn stage. 7 juli hoop ik mijn diploma te halen van pw4 kinderopvang. de stage die ik nu heb bevalt mij zo erg dat ik hier graag wil gaan werken
ik weet niet of mijn sollicitatie brief goed is, ik heb vaak veel spelfouten die ik zelf niet zie, zou iemand deze kunnen verbeteren? verder wil ik graag feedback op mijn brief

alvast bedankt


Geachte mevrouw Van leeuwen,

Sinds het eerste jaar van mijn MBO- opleiding PW4 kinderopvang was mijn doel; de kwaliteit van de kinderopvang verbeteren, in samenwerking met mijn toekomstige werkgever kijk ik er naar uit om dit doel te realiseren. Op 7 juli 2011 hoop ik mijn diploma te halen van PW4 kinderopvang. Door mijn stageperiodes heb ik veel ervaring opgedaan in het werkveld waardoor mijn keuze voor de kinderopvang definitief is geworden, ik loop nu stage op Forte De Wielewaal op de Zonnestralen, dit bevalt mij heel erg goed en daarom wil ik bij deze een open sollicitatie doen op een eventuele vacature naar de functie groepsleidster binnen de instelling.

Waarom nou ik en niet al die andere sollicitanten? Deze vraag zal u zichzelf vast stellen, hier wil ik natuurlijk graag antwoord op geven. Waarom ik? Ik ben een Enthousiaste jonge pedagogisch medewerkster die met veel plezier in de kinderopvang werkt omdat kinderen zo spontaan zijn en eerlijk zeggen wat ze vinden. Je kunt al korte gesprekjes met ze voeren en dit vind ik erg belangrijk, je bouwt zo een band met de kinderen op. Ik vind het contact met de kinderen en de ouders erg belangrijk, daarom zal ik ook altijd tijd vrij maken voor overdracht naar de ouders toe. Als collega’s het druk hebben neem ik graag taken van hen over zodat het werk verlicht en verdeeld wordt, collegiaal zijn vindt ik een erg belangrijke eigenschap in de kinderopvang en ik ben ook erg blij dat ik zelf collegiaal handel. Verder ben ik altijd op tijd en ben ik flexibel. De werkmethodes van Forte spreken mij erg aan en ik ben hier nu al mee bekend en ik hoop mij hier verder in te ontwikkelen.

Op 7 juli wordt mijn diploma uitgereikt, als ik deze diploma heb wil ik graag meteen aan het werk in de kinderopvang. Uw organisatie lijkt mij voor mij de perfecte werkomgeving omdat ik al ervaring heb met de werk methodes en het lijkt mij een uitdaging om mijzelf verder te ontplooien in uw bedrijf.

Hierbij hoop ik uw interesse gewekt te hebben. Graag zou ik worden uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek om mij sollicitatie toe te lichten. Voor nadere informatie met betrekking tot mijn studie, persoon en ervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten curriculum vitae.



Met vriendelijke groet,




Esmée Kooij
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 februari 2011, 05:12
theo theo is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 15
theo is on a distinguished road
Standaard

Beste Esmee,

1e alinea:
* mbo-opleiding (aaneen met koppelstreep ertussen, mbo in kleine letters)
* zinnen knippen: "Sinds .... was het verbeteren van de kinderopvang mijn doel. Ik kijk er naar uit om in samenwerking met mijn opdrachtgever dit doel te realiseren."
* "hoop" vervangen door "verwacht"
* "...veel ervaring opgedaan, waardoor..." ('in het werkveld' voegt niets toe en is logisch)
* zinnen knippen: "...is geworden. Ik loop nu stage..."
* "heel" of "erg" schrappen, niet beide gebruiken.
* "wil ik bij deze" vervangen door "doe ik bij deze"
* "een sollicitatie doen op een eventuele vacature naar" vervangen door "een sollicitatie naar"

2e alinea:
Wat de tweede alinea betreft zou ik geen vragen stellen, maar juist antwoorden geven. Die vragen kunnen ze zelf wel bedenken.

3e alinea:
* Geen informatie herhalen: de datum staat ook al in de 1e alinea.
* "in uw bedrijf" vervangen door "binnen uw bedrijf"

Als je je brief hebt aangepast, zou ik deze eens hardop overlezen. Zo kun je er achter komen of zinnen wel goed lopen. Kijk ook eens naar samenstellingen: sollicitatie en gesprek worden bijvoorbeeld aaneen geschreven in sollicitatiegesprek. (Er zit nog een samenstelling in je brief die je niet aanelkaar hebt geschreven.)

Veel succes met je brief!

groet, Theo
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 februari 2011, 13:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

heel erg bedankt voor de reactie, ik heb er erg veel aan gehad, de brief is opgestuurd en ik hoop er een positieve reactie op te krijgen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 april 2011, 19:21
Heleentje Heleentje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 april 2011
Berichten: 3
Heleentje is on a distinguished road
Standaard

Tis al een tijdje geleden zie ik ( Feb.) , maar hoe is het gegaan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatiebrief kinderopvang

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
graag feedback sollicitatiebrief treinverkeersleider pijl82 Sollicitatiebrief en cv 1 9 februari 2011 19:50
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon