Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 maart 2014, 13:15
verberne verberne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2014
Berichten: 1
verberne is on a distinguished road
Standaard Doorgewerkt na mondelinge toezegging, maar nog geen nieuw contract

Vrijdag was de laatste dag van mijn jaarcontract. Donderdag werd met mij verteld dat ik nog een contract zou krijgen voor half jaar en dat ik dan vervangen zou worden voor een goedkoper iemand.. ben je 23.. nu is er dus alleen een mondelinge toezegging gedaan en is er verder nog niks getekend want ik heb ook nog geen contract gekregen. Nu heb ik wel al gewerkt dus zonder schriftelijk contract. Ik kwam op internet tegen dat ik zodra ik 1 dag gewerkt heb zonder schriftelijk contract ik een vast contract zou hebben. Weet iemand hoe het zit of heeft hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 maart 2014, 18:16
Jappa Jappa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 26
Jappa is on a distinguished road
Standaard

In art. 7:668 lid 1 BW staat een regeling opgenomen voor jouw situatie. Dit artikel stelt de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (een jaarcontract in dit geval) door partijen zonder tegenspraak wordt voorgezet, wordt geacht voor dezelfde tijd op de vroegere voorwaarden te zijn aangegaan. In principe zou je dus weer een contract voor een jaar hebben.

In jouw situatie is er niet echt sprake van 'zonder tegenspraak'. De werkgever heeft je laten weten dat je een contract voor zes maanden krijgt aangeboden. Dit betekent dat je wel een contract voor zes maanden hebt, ookal is er niets getekend. Voor je eigen zekerheid is het verstandig om dit zwart op wit te hebben.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2014, 20:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Is het niet zo dat een tijdelijk contract alleen verlengd met dezelfde periode (of langer).
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2014, 20:40
Jappa Jappa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 26
Jappa is on a distinguished road
Standaard

Ja, als je met een tijdelijk contract een overeenkomst voor bepaalde tijd bedoelt. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd loopt sowieso door, vandaar de naam
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 maart 2014, 21:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard gelezen

ik had gelezen op deze site dat in CAO kan staan dat niet na 3 keer maar na meer dan drie verlengingen pas een contract voor onbep tijd kan ontstaan,,,geldt dit ook voor de termijn van 3 jr? kan die ook in cao langer zijn dan 3 jaar of dat dan weer niet?
weet iem dit toevallig?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract nog niet getekend Shane Je rechten en plichten als werknemer 3 9 oktober 2014 09:44
Ontslag maar contract verloopt over een week Elsje93 Je rechten en plichten als werknemer 1 13 november 2012 11:16
Journalistiek gestudeerd maar wil geen journalist worden Jimi Loopbaanvragen 3 4 november 2011 15:33
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon