Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2009, 20:13
Timvandevalk Timvandevalk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2009
Berichten: 1
Timvandevalk is on a distinguished road
Standaard Is carrière nog wel zo belangrijk?

Wie heeft dat nou nooit gedacht?

Ik ben 26 jaar, heb HBO accountancy gestudeerd en werk als senior assistent accountant bij één van de Big 4 kantoren. Ik werk minimaal 50 uur in de week en loopt in het drukke voorjaar op tot 70 uur. Daar krijg ik dan wel een kaal bruto maandsalaris van € 2.707, een leuke auto (cat.prijs € 18.000), laptop en telefoon van de zaak voor.

Probleempje bij mij, door deze kredietcrisis is het afgelopen jaar hard werken (en ook zeker de jaren ervoor!) financieel niet zo voordelig geweest. Het stapje is minimaal en over de bonus zullen we het helemaal maar niet hebben.

Nu vraag ik me af: ''is carrière nou wel zo belangrijk''?

50 tot 70 uur in de week, weinig privéleven (ben ik eerlijk in) en tegen die arbeidsvoorwaarden. Is dit het wel allemaal waard vraag ik me af.....

Graag hoor ik wat jullie ervan denken, want soms is het beter om een mening van buiten mijn omgeving te horen.

Bvd,

Met vriendelijke groet,

Tim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 oktober 2009, 10:14
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Is carrière nog wel zo belangrijk?

Tim,

Ik denk dat je het antwoord zelf al weet. Zo lees ik
het tenminste wel.

In begin is geld en aanvullende voorwaarden aantrekkelijk. Je bent nu wat ouder en gebrek aan priveleven compenseert niet meer met je salaris en leuke extra's.

Ik denk dat de cultuur in die branche is dat je veel moet werken. Kijk wat je echt wilt. Is dit een tijdelijke dip of wil je echt meer prive en meer tijd met vriendin/ vrouw en evt. gezin of gezin stichten? Meer tijd met vrienden enz.
Zo ja, dan zul je consequenties moeten trekken en op zoek naar andere baan.

Succes met je beslissing!

gr,
Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 oktober 2009, 23:07
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Is carrière nog wel zo belangrijk?

De vraag stellen is hem eigenlijk al beantwoorden. Rosina had het niet beter kunnen verwoorden. Zij slaat de spijker op de kop.

Je praat nu wel heel veel over statusdingen (salaris, bonus, verhoging, laptop, auto - je noemt zelfs de cataloguswaarde). Ik gok dat het een tijd lang een belangrijke drijfveer voor je was. Daar is niets mis mee.
Maar drijfveren blijven niet je hele leven hetzelfde. Je loopt er nu tegenaan dat je je opnieuw afvraagt welke drijfveren belangrijk voor je zijn.
Ga voor jezelf goed op deze vraag in!

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
uitnodiging gesprek.. wel of niet doen? dk1978 Sollicitatiebrief en cv 6 7 juni 2007 10:19
Wil ik wel carrière zoals iedereen carrière ziet? EmMetjes Loopbaanvragen 1 9 juli 2006 15:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon