Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 december 2007, 13:06
Yfke Yfke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 september 2007
Berichten: 11
Yfke is on a distinguished road
Standaard Proeftijd geen juist inwerkprogramma

Hallo allemaal,
Op 3 december j.l ben ik begonnen bij mijn nieuwe werkgever als Planner.
Ik was ontzettend enthousiast, omdat dit een job met heel veel uitdagingen was. Nu na twee weken voel ik me nog steeds niet thuis in het bedrijf. Het inwerkprogramma is na mijn gevoel ook niet helemaal na mijn verwachtingen.
Met knikkende knieeen ga ik naar m'n werk, en heb hier ook al m'n frustratie over uitgesproken.
De eerste week was vrij intensief. Eerste dag introductie, daarna gelijk achter het plansysteem. Er word een verhaal verteld, het onderwerp word besproken en één keer voor gedaan in het planstysteem, en daarna was het zelf oefenen. Tweede dag kennis gemaakt met afdelingen, en iedereen verteld weer z'n eigen verhaaltje...dit is uiteindelijk zo in de eerste week door gegaan, en buiten deze indrukken is verder geoefend met het plansysteem. Ik was bek af in mijn eerste werkweek, en had de indruk dat ik het niet op kon pakken. Mijn hoofd liep vol! In de tweede week maar één dag uitleg gehad over het plansysteem, en daarna was het weer zelf oefenen en meekijken op de planafdeling. Ik werd steeds nerveuzer, en ben in de tweede week ontzettend onzeker geworden. Het plansysteem is zo verschrikkelijk intensief, dat ik het gevoel krijg deze nooit onder controle te krijgen. Heb mijn frustratie uitgesproken tegen de afdelingsmanager. Ik vind mijn inwerkperiode gewoon niet kloppen. Veel informatie ontbreekt, waardoor ik het nog niet kan visualiseren. Morgen ga ik mijn derde week in, en maak me ontzettend druk. Na het gesprek met de afdelingsmanager moet ik nu beknopt op papier zetten wat voor mij een goed inwerkprogramma moet zijn om voor mij het plaatje compleet te krijgen. Er zijn twee dingen die me ontzettend bezig houden de laatste dagen: 1. Wil ik het wel en kan ik het wel. 2. Hoor ik hier wel thuis...alles is nog zo onwennig.
Ik ben van een heel klein kantoortje naar een ontzettende grote organisatie gegaan. Opzich hele leuke collega's waar ik het goed mee kan vinden.
Wie kan mij vertellen of dit gevoel normaal is. Kan ik vragen om een ander inwerkstijl? Ik ben nog steeds van mening dat deze job op het lijf geschreven is, maar niet met halve bakken informatie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2007, 16:09
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Proeftijd geen juist inwerkprogramma

Hoi Yfke,

Op zich heeft jouw afdelingshoofd goed gereageerd: Hij geeft jou de kans om te vertellen wat jij nodig hebt om goed ingewerkt te raken. Misschien weet hij dat zelf niet omdat hij bedrijfsblind geworden is: Ziet hij niet meer waarom iets moeilijk en onwennig kan zijn. Maak van die gelegenheid gebruik. Daarmee help je jezelf en misschien ook wel je toekomstige nieuwe collega's.

Of je goed gedaan hebt aan de overstap kan alleen jij benatwoorden. Gemiddeld duurt het een half jaar voordat je echt ingeburgerd bent in het nieuwe bedrijf. Twee weken is nog een korte tijd. Ik zou je adviseren om eerst te proberen met je afdelingshoofd een goed inwerkprogramma in elkaar te draaien. Als dat loopt en je hebt nog steeds het gevoel dat je er niet thuis bent, dan kun je altijd nog kijken wat je doet.

Succes!
Matthijs
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 december 2007, 23:20
Yfke Yfke is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 september 2007
Berichten: 11
Yfke is on a distinguished road
Standaard Re: Proeftijd geen juist inwerkprogramma

Hai Mathijs,

Bedankt voor je reactie!
Het gesprek heeft wel degelijk geholpen! Vandaag echt het gevoel gehad dat ik serieus ben genomen. Alle begin is moeilijk en onwennig, maar vandaag gaf me voor het eerst pas echt het gevoel dat ik vooruit ga. Goeie begeleiding gehad! Morgen weer evaluatiegesprek met afdelingsmanager om mijn inwerkschema die ik zelf op heb geschreven te bespreken, met de knelpunten waar ik de afgelopen 14 dagen tegen aan ben gelopen.
Het zal me benieuwen.....we blijven positief.
Bedankt voor je steun!

Groetjes,
Yfke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 december 2007, 12:02
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Proeftijd geen juist inwerkprogramma

Blij dat je weer op het juiste spoor zit
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weggaan in je proeftijd gevolgen voor de toekomst? Lonneke Loopbaanvragen 2 11 oktober 2007 11:26
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
als mensen geen hoogte van je krijgen..... pepesan Loopbaanvragen 5 16 april 2007 23:12
Ik heb geen idee hoe ik verder moet Roque Santa Cruz Loopbaanvragen 5 5 december 2006 20:54
Ik heb werkelijk geen idee! cherry Opleiding kiezen en volgen 1 6 september 2006 16:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon