Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2010, 18:38
Swiffer Swiffer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 6
Swiffer is on a distinguished road
Standaard Weer naar school of een cursus volgen

Hallo,

Ik zit met een probleempje.
Ik ben 23 jaar heb een vmbo diploma techniek en wou eerst vrachtwagenchauffeur worden.
Ik ging dus na mijn vmbo techniek voor een chauffeursopleiding bbl.
Ik kwam er al gauw achter dat het niks voor me was, maar heb de opleiding wel afgerond terwijl ik er met de pet naar gooide.
Ik kreeg geen diploma, omdat ik niet voor mijn vrachtwagenrijbewijs ging, maar ik wou het niet doen, omdat ik toch geen chauffeur meer wou worden en dan niet zo veel geld weg ga gooien.
Het probleem is nu dat ik al die tijd wel bij hetzelfde bedrijf ben gebleven te werken en heb inmiddels een vast contract en waak over een grote loods.
Nou zou ik toch graag wat diplomas willen halen om ergens anders hoger op te kunnen komen.
Ik wou teamleider logistiek doen (mbo3), maar dat kan niet, omdat ze me niet een dag in de week kunnen missen op mijn werk.
Avond studies zijn er niet in mijn regio en via ncoi e-learning hoor ik alleen maar slechte dingen.
Nou ben ik van plan om via het nti eerst een cursus teamleider te doen en later misschien nog ergens managemant te doen.
Maak ik met zo een cursus kans om ergens anders hoger te komen?
De cursussen gaan wel via het cbr en volgens hun heb je er echt wel kansen mee op de arbeidsmarkt.
Kan iemand me vertellen of het ook echt zo is of dat ik toch naar school zou moeten.


Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 april 2010, 19:03
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Spaar zoveel mogelijk geld tot je in augustus of september met een MBO3 of MBO4 voltijd kunt beginnen bij het ROC in je regio.

Losse certificaten, cursussen enzovoorts zijn allemaal niets waard. Alleen echte diploma's doen er toe. Zeker in de toekomst.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 april 2010, 19:04
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Je hebt recht op studiefinanciering en een OV kaart (www.ib-groep.nl) dus maak gebruik van die voorzieningen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2010, 19:09
Swiffer Swiffer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 6
Swiffer is on a distinguished road
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Probleem is dat ik vast werk heb.
Wat wel weer goed is dat ik al veel ervaring in het vak heb.
Het liefst blijf ik ook gewoon werken met 1dag school of avond, maar helaas kan ik nergens een avond studie vinden in prov. Groningen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 april 2010, 19:12
Swiffer Swiffer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 6
Swiffer is on a distinguished road
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Probleem is dat ik vast werk heb.
Wat wel weer goed is dat ik al veel ervaring in het vak heb.
Het liefst blijf ik ook gewoon werken met 1dag school of avond, maar helaas kan ik nergens een avond studie vinden in prov. Groningen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 april 2010, 19:55
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Vast werk is nu misschien wel leuk maar zodra je ouder wordt zul je zien dat weinig tot geen perspectieven hebt op a) salarisverhoging en b) een andere baan. Verder betekent het concept vaste baan niets want een bedrijf kan zomaar failliet gaan, gaan reorganiseren, je kunt in een arbeidsconflict geraken enzovoorts.

Dus wees verstanding en ga gewoon voltijds naar school.

Verder kan ik me niet voorstellen dat er geen deeltijdopleidingen zijn in de provincie Groningen. Zeker in de stad Groningen moeten er ruim voldoende mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 april 2010, 20:49
Swiffer Swiffer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 april 2010
Berichten: 6
Swiffer is on a distinguished road
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Wat ik nog ben vergeten is dat de vakopleiding zo heet het bij het nti (teamleider logistiek) dat je een examen doet bij het cbr.
Het lijkt me dan toch wel een waardevol diploma als ze het bij het cbr afnemen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 april 2010, 21:45
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Als je daarvan overtuigd bent dan heb je zelf de keuze al gemaakt.

Toch is een volledige MBO4 waardevoller dan een losstaand diploma. Bij veel werkgevers zul je in de toekomst niet worden overwogen zonder volledige MBO4 bij veel vacatures.

Het is zelfs zo dat het aantal MBO4 vacatures de komende jaren zal afnemen ten gunste van het aantal HBO vacatures.

Dus om dan zonder MBO4 door het leven te gaan is dan helemaal rampzalig wat betreft de kansen op goede banen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 april 2010, 21:47
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Niets ten nadele van NTI, LOI, NHA, NCOI enzovoorts maar een regulier diploma van een normale MBO, HBO of WO wordt meestal serieus genomen. Diploma's van NTI, LOI, NHA, NCOI enzvoorts stukken minder. NCOI heeft alleen zin wanneer je binnen een bestaande werkomgeving op die manier kunt doorgroeien.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 april 2010, 21:52
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Weer naar school of een cursus volgen

Er zijn overigens genoeg BBL opleidingen logistiek in Groningen:
http://www.noorderpoort.nl/Opleiding...6/Default.aspx

Voorbeeld van een MBO2 opleiding:
http://www.noorderpoort.nl/Opleiding...3/Default.aspx

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon