Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2015, 15:20
Bella Bella is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 4
Bella is on a distinguished road
Question Sollicitatiebrief BBL kraamzorg. Advies?

Ik voel me nog niet zeker over deze brief. Iemand die mij tips kan geven?

----------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,

Met veel interesse las ik op uw website dat jullie ieder jaar opzoek zijn naar leerlingen die het BBL traject willen volgen tot verzorgende IG (kraamzorg). Door deze brief wil ik kenbaar maken dat ik zeer geïnteresseerd ben.

In Juni 2013 ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker kinderopvang MBO niveau 4. Het is altijd al mijn passie geweest om met kinderen te werken.

De keuze voor de kraamzorg is gekomen door mijn wens een baan te vinden waar ik voldoening uit kan halen. Een baby veranderd uiteraard het leven van de ouders maar ook van de eventuele broers en of zussen. Het verzorgende gedeelte spreekt mij erg aan maar ook zou ik een deel willen uitmaken van een gezin waarvan hun wereld even helemaal op de kop staat.

Een andere reden dat mij aantrekt aan de kraamzorg is dat er een voortdurende bijscholing en training is. Ik ben er echter van overtuigd dat er altijd nog iets te leren is.

Ik ben erg flexibel. Ik vind het niet erg dat er 's nachts beroep op mij kan worden gedaan, ik weet dat bijvoorbeeld thuisbevallingen zich niet laten plannen.

Graag licht ik mijn brief en curriculum vitae toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2015, 15:59
Y.B Y.B is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 3
Y.B is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Noem nog wat positieve / sterke kanten van je op, evt. aanvullen of verduidelijken met werkervaringen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 februari 2015, 16:00
Bella Bella is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 4
Bella is on a distinguished road
Standaard

Top, dankjewel!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2015, 23:20
Heknim Heknim is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 1
Heknim is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bella Bekijk bericht
Met veel interesse las ik op uw website dat jullie ieder jaar opzoek zijn naar leerlingen die het BBL traject willen volgen tot verzorgende IG (kraamzorg). Door deze brief wil ik kenbaar maken dat ik zeer geïnteresseerd ben.
Ga je je sollicitatiebrief mailen of echt per post sturen? Bij een e-mail staat 'brief' een beetje raar. Je noemt ook 2 x dat je zeer/veel interesse hebt, misschien kun je een ander woord verzinnen.


Citaat:
In Juni 2013 ben ik afgestudeerd als pedagogisch medewerker kinderopvang MBO niveau 4. Het is altijd al mijn passie geweest om met kinderen te werken.
Is het gebruikelijk dat deze opleiding aan dit BBL-traject vooraf gaat? Misschien is het dan beter om je recentste werkervaring te noemen, indien relevant. Zo lijkt het net of je sinds juni 2013 geen werk hebt gehad.


Citaat:
De keuze voor de kraamzorg is gekomen door mijn wens een baan te vinden waar ik voldoening uit kan halen.
Waarom haal je hier voldoening uit en niet uit een andere baan? Dat is niet helemaal duidelijk. Omdat je andere mensen helpt? Link dit dan aan 'het verzorgende'. Bv. 'Het verzorgende aspect van de kraamzorg spreekt me aan omdat ik moeders kan bijstaan met .... Hier haal ik voldoening uit.

Citaat:
Een baby veranderd
verandert
Citaat:
Een andere reden dat mij aantrekt aan de kraamzorg is dat er een voortdurende bijscholing en training is. Ik ben er echter van overtuigd dat er altijd nog iets te leren is.
'Echter' impliceert een tegenstelling, mmaar dit is geen tegenstelling. Vervang 'echter' bijvoorbeeld door 'namelijk'.

,
Citaat:
ik weet dat bijvoorbeeld thuisbevallingen zich niet laten plannen.
Ziekenhuisbevallingen normaal toch ook niet? Misschien is daarom '.. dat de meeste bevallingen ...' beter.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 februari 2015, 18:11
Bella Bella is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2015
Berichten: 4
Bella is on a distinguished road
Standaard

Bedankt!! Ik ga 'm even aanpassen. Top!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor BBL plek verpleegkundige Lea Sollicitatiebrief en cv 3 23 november 2013 19:01
sollicitatiebrief bbl kraamverzorgster kizroj Sollicitatiebrief en cv 1 29 augustus 2013 16:46
Sollicitatiebrief BBL commercieel medewerkster binnendienst, graag advies Thamara1990 Sollicitatiebrief en cv 2 2 april 2013 19:08
Sollicitatiebrief BBL kraamverzorgende Brigittelb Sollicitatiebrief en cv 13 22 mei 2011 22:54
Sollicitatiebrief Eerste Autotechnicus BBL w0ut3r Sollicitatiebrief en cv 0 8 november 2010 19:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon