Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 maart 2016, 11:05
Advocaatje Advocaatje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2016
Berichten: 1
Advocaatje is on a distinguished road
Standaard Nu al buikpijn van nieuwe baan

Hallo,

Ik ga in mei starten met mijn eerste echte baan als advocaat. Na lang twijfelen heb ik toch de keuze gemaakt om bij een groot kantoor te beginnen. Ik heb even bij een vliegtuigmaatschappij gewerkt, maar had te weinig uitdaging in mijn werk. Deze baan heb ik dus opgezegd voor de advocatuur, hoewel ik al mijn hele leven twijfel of dat wel iets voor mij is.

Afgelopen week heb ik mijn laatste dag gehad bij mijn oude werk en ik heb nu al spijt dat ik heb gekozen voor de advocatuur. Ik ben nog niet eens begonnen en ik loop continue met buikpijn! Een gestressde omgeving waar iedereen late dagen maakt, is bij nader inzien helemaal niets voor mij. Zeker niet, aangezien ik al gestressed raak bij het idee! Ik heb het contract al getekend, maar ben heel erg in dubio wat ik moet doen.

Mijn oude baan ziet er opeens heel verleidelijk uit en daarbij wil ik mij heel graag weer rustig voelen. Ik heb bijna het gevoel dat dat alleen lukt, als ik de baan alsnog afwijs. Help! Vind het zo moeilijk. Vorig Jaar heb ik door drukte al met burn out verschijnselen thuis gezeten.. Dat wil ik nooit meer meemaken. Van de andere kant wil ik ook uitdaging in mijn werk. Hoe ga ik hiermee om en wat moet ik doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2016, 11:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advocaatje Bekijk bericht
had te weinig uitdaging in mijn werk.
[...]
Ik ben nog niet eens begonnen en ik loop continue met buikpijn! Een gestressde omgeving waar iedereen late dagen maakt, is bij nader inzien helemaal niets voor mij. Zeker niet, aangezien ik al gestressed raak bij het idee!
[...]
Mijn oude baan ziet er opeens heel verleidelijk uit
Dit is hoe 'uitdaging' voelt

Er is niks mis met een tijdje hard werken, nieuwe dingen leren, waaronder omgaan met werkdruk, andere wegen inslaan.

Je kunt later toch weer een andere carrièremove maken om in rustiger vaarwater te komen?

Ik zou zeggen: in ieder geval een tijdje proberen (je hebt een proeftijd, neem ik aan). Op je schreden terugkeren kan altijd nog.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2016, 14:55
Tom van WETALENT Tom van WETALENT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 20
Tom van WETALENT is on a distinguished road
Standaard

Hoe kun je al spijt hebben voordat je bent begonnen? Je gaat er op voorhand al vanuit dat je overuren moet gaan maken in een stressvolle omgeving, maar misschien is dit helemaal niet zo.

Ik sluit me aan bij René. Je moet het gewoon proberen.

Pas daarnaast op voor een negatieve mindset (self fulfilling prophecy; Google het maar eens).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
dilemma, nieuwe baan, stress

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3 sollicitatiebrieven schrijven voor stageplaats binnen 2 weken! elifecoach Sollicitatiebrief en cv 7 15 december 2014 19:12
sollicitatiebrief bureaumedewerker T te DH Sollicitatiebrief en cv 6 3 mei 2013 12:53
Sollicatie medewerker Kavelwinkel bij de gemeente - Graag commentaar nsharief Sollicitatiebrief en cv 2 17 mei 2010 15:11
CV beoordelen svp stefany Sollicitatiebrief en cv 6 15 april 2010 14:44
ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help! Astrid001 Sollicitatiebrief en cv 9 21 juli 2008 13:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon