Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 november 2006, 19:10
S2Dope S2Dope is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Berichten: 1
S2Dope is on a distinguished road
Standaard Hoeveel sollicitatierondes is normaal?

Beste mensen,

Ik ben al in totaal 3 weken bezig met solliciteren,en vandaag heb ik mijn 3e gesprek gehad.Hoeveel gesprekken komen nog hierna???want veel mensen zeggen dat een 2e sollicitatiegesprek al voldoende is,en ik heb al een medewerker gesproken van dat bedrijf,en die zegt ook dat ik best veel gesprekken heb gehad.Klinkt dit wel positief?na 3 gesprekken?en dan ook nogeens uitgenodigd worden voor een 4e gesprek??? graag wil ik jullie reactie,

groetjes

S2Dope
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 november 2006, 20:18
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoeveel sollicitatierondes is normaal?

Ik ben al 3 maanden aan het solliciteren en heb nog nooit een gesprek gehad. Er zijn dan ook niet zoveel vacatures die relevant zijn wat betreft mijn opleiding. Ik word constant afgewezen omdat ik nog niet genoeg ervaring heb, tsja sorry, ik kom net van school. Maar ik geef de moed niet op...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2006, 01:45
Nootje Nootje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Berichten: 2
Nootje is on a distinguished road
Standaard Re: Hoeveel sollicitatierondes is normaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S2Dope Bekijk bericht
Ik ben al in totaal 3 weken bezig met solliciteren,en vandaag heb ik mijn 3e gesprek gehad.Hoeveel gesprekken komen nog hierna???want veel mensen zeggen dat een 2e sollicitatiegesprek al voldoende is,en ik heb al een medewerker gesproken van dat bedrijf,en die zegt ook dat ik best veel gesprekken heb gehad.Klinkt dit wel positief?na 3 gesprekken?en dan ook nogeens uitgenodigd worden voor een 4e gesprek???

Het hangt af van allerlei zaken. Als je de enige geschikte kandidaat bent waar het mee klikt kan het al na een gesprek rond zijn. Als er meerdere kandidaten geschikt lijken duurt het wat langer. Drie gesprekken komt vaak voor. Dat er een maand overheen kan gaan voordat je uiteindelijk te horen krijgt of je wel of niet wordt aangenomen is ook vrij gangbaar.
Maar je kunt tijdens de gesprekken natuurlijk ook vragen naar hoe het verder gaat - en op welke termijn het bedrijf de beslissing verwacht te nemen. Je kunt ook vragen waar de beslissing nog van afhangt (en als ze inderdaad nog een vierde gesprek aangaan kun je ook informeren wat het precies zo ingewikkeld voor ze maakt).
Op zich zou je het nu wel snel moeten horen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(Hoeveel) vragen voor artikel meidenblad Fem Sollicitatiebrief en cv 8 17 januari 2006 17:54
Hoeveel mag ik vragen? koko02 Salaris 2 9 november 2005 14:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon