Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 maart 2008, 15:26
zeekameel's schermafbeelding
zeekameel zeekameel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2008
Berichten: 11
zeekameel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie teamleider moet vandaag nog weg!!

Graag jullie reactie!! Alvast bedankt!
Eigen adres

Adres bedrijf

Betreft: vacature teamleider X


Breda, 11 maart 2008


Geachte mevrouw X,

Met veel belangstelling las ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een teamleider voor zorgscentrum X op de website van X. In deze brief zal ik mijn sollicitatie nader toelichten.

Ik kan me goed vinden in de missie van uw organisatie om professionele en persoonlijke zorg in een gemoedelijke, huiselijke sfeer te bieden. Ook vind ik het belangrijk dat kwaliteit hoog in het vaandel staat. Voor mij is het meewerken aan een goede gezondheidszorg zeker een reden geweest om de verpleging in te gaan. Teamleider bij zorgcentrum X spreekt me vooral aan omdat het me een uitdaging lijkt om te zorgen voor een zowel kwalitatieve als kwantitatieve personeelsbezetting. Ook het bijhouden van de ontwikkelingen in de zorg en zorgvraag en hier de zorg op aan te passen spreekt mij erg aan.

Momenteel werk ik als leerling verpleegkundige niveau 4 BBL in het X Ziekenhuis te X waar ik in juni mijn diploma behaal. De afgelopen 3,5 jaar heb ik op diverse afdelingen gewerkt waar ik geleerd heb om zowel zelfstandig als samen binnen een multidisciplinair team te werken. Ook heb ik goed geleerd te zorg te coördineren, effectief te communiceren, prioriteiten te stellen en probleemoplossend te denken. Ik beschik over zowel goede mondelinge als schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden welke ik mede heb ontwikkeld door begeleidingsgesprekken met patiënten te voeren. Op mijn huidige werkplek heb ik gemerkt hoe belangrijk een goed management is om kwalitatief goede zorg te kunnen verlenen. Om deze reden wil ik in september starten met de deeltijdopleiding Management in de zorg aan de school X te X. Doordat de combinatie werken en leren tijdens de opleiding verpleegkunde mij ook prima is bevallen ben ik erg gemotiveerd om hier wederom mee te starten.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae. Graag zou ik de gelegenheid krijgen om mijn sollicitatie nader met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,



XXXXXXXXX

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2008, 15:41
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie teamleider moet vandaag nog weg!!

Hoi Zeekameel,

Ik heb een paar suggesties voor je neergezet. Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je veel succes met de sollicitatie!

Citaat:
Betreft: vacature teamleider X


Breda, 11 maart 2008
Deze twee regels moeten van plaats verwisselen.

Citaat:
Doordat de combinatie werken en leren tijdens de opleiding verpleegkunde mij ook prima is bevallen ben ik erg gemotiveerd om hier wederom mee te starten.
Doordat kan beter zijn Omdat

Citaat:
Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring
Dit loopt niet helemaal lekker (suggereert dat je één opleiding hebt gehad). Ik zou een andere zinsconstructie kiezen. Hoewel de zin grammaticaal niet fout is, kan deze wel verkeerd geinterpreteerd worden.
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 maart 2008, 15:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie teamleider moet vandaag nog weg!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeekameel Bekijk bericht
zorgscentrum
Citaat:
In deze brief zal ik mijn sollicitatie nader toelichten.
Dit loze zinnetje kun je wat mij betreft weglaten.

Citaat:
Teamleider bij zorgcentrum X spreekt me vooral aan omdat het me een uitdaging lijkt om te zorgen voor een zowel kwalitatieve als kwantitatieve personeelsbezetting.
Dat de kern van het werk voor jou een uitdaging is, lijkt me geen aanbeveling voor de werkgever. Een uitdaging zegt iets over je motivatie en ontwikkelwensen. Dat is prima als het om toekomstige doorgroeimogelijkheden gaat, maar niet als het over het dagelijks werk in een verantwoordelijke functie gaat.

Citaat:
te zorg
Citaat:
te coördineren, effectief te communiceren, prioriteiten te stellen en probleemoplossend te denken. Ik beschik over zowel goede mondelinge als schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden welke ik mede heb ontwikkeld door begeleidingsgesprekken met patiënten te voeren.
Ik denk dat je moet proberen deze kwaliteiten en vaardigheden aan te tonen (met name ook de leidinggevende vaardigheden).

Citaat:
Om deze reden wil ik in september starten met de deeltijdopleiding Management in de zorg aan de school X te X. Doordat de combinatie werken en leren tijdens de opleiding verpleegkunde mij ook prima is bevallen ben ik erg gemotiveerd om hier wederom mee te starten.
Dat lijkt me prima, als een leer-werk-combinatie bij deze functie en deze werkgever tot de mogelijkheden behoort. Anders kun je het misschien beter anders insteken: door mijn huidige opleiding en werkervaring ben ik geschikt voor de functie, en met die opleiding word ik nog beter.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2008, 20:45
zeekameel's schermafbeelding
zeekameel zeekameel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2008
Berichten: 11
zeekameel is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie teamleider moet vandaag nog weg!!

Hoi Rene,

Erg bedankt voor je reacties! Ik heb de brief aangepast en weggedaan. Nu maar afwachten dus!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatie beveiligingsadviseur- Wie heeft er nog tips ter verbetering Kim Sollicitatiebrief en cv 5 31 augustus 2008 17:09
Sollicitatiebrief ambulancechauffeur Banditos Sollicitatiebrief en cv 4 7 maart 2008 15:44
Hoe flexibel moet je zijn? Netjemientje Alle andere carrièreonderwerpen 11 16 februari 2008 23:22
Ik wil nog een keer voor dezelfde functie regeren wat moet er in mijn brief staan?? Noel Sollicitatiebrief en cv 5 10 januari 2008 21:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon