Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2006, 16:11
Saranne Saranne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 2
Saranne is on a distinguished road
Standaard Jeugdloon bij Startsalaris?

Ik ben net afgestudeerd van de opleiding HBO Communicatie. Ik ben nu volop bezig met de sollicitatie bij Randstad als intercedente. Nou hebben ze in het eerste gesprek aangegeven dat het startsalaris net onder de €1900 per maand ligt. Maar dat ik daar waarschijnlijk onder val omdat ik nog maar 21 jaar ben, en dus val onder het jeugdloon.
Is dit juist? Of kan ik ervan uitgaan dat als ik voor deze fulltime functie wordt aangenomen (na de testen, toetsen en assesment) ik gewoon recht heb op het normale startsalaris, en dat daar niet op gekort wordt met het jeugdloon?

Ik vind het een beetje vreemd dat ik wordt 'gestraft' omdat ik vlot mijn HBO studie ben doorlopen.

Weet iemand hier meer van?

Laatst gewijzigd door René; 13 maart 2006 om 16:39 Reden: Linkjes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2006, 16:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Jeugdloon bij Startsalaris?

Er zijn denk ik vier dingen van toepassing:
  1. Het minimumjeugdloon.
  2. Een CAO.
  3. Wat de werkgever wil bieden.
  4. Wat jij als werknemer wilt aanvaarden.
1 en 2 zijn formele regels die een ondergrens aangeven.
3 en 4 zijn een kwestie van onderhandelen.

De hamvraag lijkt me: welke CAO is er van toepassing en wat staat daarin over de leeftijdafhankelijkheid van het salaris?

Als de CAO in jouw geval recht geeft op salaris X en het minimumjeugdloon op salaris Y, dan geldt de hoogste van die twee, niet de laagste. Het zijn immers jouw rechten, niet die van de werkgever en ze gelden onafhankelijk van elkaar. Heb je de CAO al gecheckt?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2006, 18:13
Saranne Saranne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 2
Saranne is on a distinguished road
Standaard Re: Jeugdloon bij Startsalaris?

Bedankt voor je reactie. Ik heb het CAO gecheckt, en daar hebben ze het duidelijk over de jeugdloonschalen, maar dat het feitelijke salaris wordt bepaald op basis van ervaring e.d.


Het 'vervelende' is dat Randstad erg goed betaald voor de functie intercedente, en daarmee ruim boven de CAO zit. Mijn startsalaris zit al in schaal VII (gaat tot IX) en daaronder worden de rekenvoorbeelden gebruikt voor de jeugdsalariëring.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2006, 18:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Jeugdloon bij Startsalaris?

Sorry, ik begrijp het niet goed. Ze betalen goed, ruim boven de CAO, maar toch val je onder het jeugdloon? Bieden ze nu het minimum jeugdloon, een salaris volgens de CAO, of iets boven beiden? Indien dat laatste, dan is er toch geen probleem?

In ieder geval klinkt 1.900 bruto voor een startfunctie bij 21 jaar niet slecht.

Waar je met die schalensystemen altijd op moet letten is de bovengrens. Want binnen de schaal groeit je salaris vanzelf, maar je komt alleen in een hogere schaal door promotie of een nieuwe baan. Je kunt bij hetzelfde salaris beter een lagere trede in een hogere schaal nemen dan een hogere trede in een lagere schaal (voor zover je het kunt beïnvloeden natuurlijk). Soms kun je proberen met onderhandeling in een hogere schaal te komen, met gelijkblijvend salaris.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pasfoto bij je cv? René Sollicitatiebrief en cv 63 22 november 2014 05:33
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief afstudeerstage bij een bank josephine Sollicitatiebrief en cv 2 1 oktober 2007 14:11
Tips bij het schrijven van je sollicitatiebrief Maarten Sollicitatiebrief en cv 0 28 november 2005 21:11
'feedbackformulier' vermelden bij bijlagen? Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 1 28 augustus 2005 00:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon