Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 mei 2011, 15:40
ingrid136 ingrid136 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 mei 2011
Berichten: 3
ingrid136 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie voor persoonlijk begeleider in de zorg. Graag feedback

Hallo!

Graag ontvang ik feedback op mijn sollicitatiebrief:

dank je wel!

-------------------------------------------------------------------------

Beste Heer, Mevrouw

Met veel interesse las ik op ***** dat u een vacature heeft voor persoonlijk begeleider op drie woongroepen met cliënten met een ernstige verstandelijke beperking en bijkomende problematiek. Omdat deze kwetsbare doelgroep mij erg aanspreekt wil ik met deze brief mijn interesse in deze vacatures kenbaar maken.

In mijn huidige werk met cliënten met een ernstige verstandelijke beperking in combinatie met autisme en communicatieve problematiek merk ik dagelijks hoe belangrijk het is om de cliënten goed te observeren. Door de kleine signalen van cliënten te herkennen en goed te interpreteren kan er efficiënt gereageerd worden op de hulpvraag en kan extra onrust regelmatig voorkomen worden.
Voor mij is het een uitdaging om te achterhalen waaruit het (negatieve) gedrag wat de cliënten laten zien voort komt. Hierbij is het voor mij belangrijk om na te gaan welke omgevingsfactoren en/of persoonlijke factoren een rol kunnen spelen bij het ontstaan van de onrust (of agressie).

De functie persoonlijk begeleider spreekt mij erg aan vanwege inhoudelijke taken die deze functie met zich mee brengt naast het begeleiden van de cliënten in hun dagelijks leven. Hierbij denk ik aan het multiciplinair overleg voeren, het mede opstellen van doelen, deze doelen in de praktijk realiseren en later weer evalueren, het overleg met de wettelijk vertegenwoordigers, etc…

Met mijn geduld, creativiteit en positieve kijk op situaties denk ik een positieve aanvulling te kunnen zijn op een van uw teams. Graag kom ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,



*******************


Bijlage: C.V.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 mei 2011, 19:07
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingrid136 Bekijk bericht
Hallo!

Graag ontvang ik feedback op mijn sollicitatiebrief:

dank je wel!

-------------------------------------------------------------------------

Beste Heer, Mevrouw Zou ik ''Geachte heer/mevrouw'' of ''Geachte heer, mevrouw'' van maken. Sowieso nooit hoofdletters midden in een zin.

Met veel interesse las ik op ***** dat u een vacature heeft voor persoonlijk begeleider op drie woongroepen met cliënten met een ernstige verstandelijke beperking en bijkomende problematiek. Omdat deze kwetsbare doelgroep mij erg aanspreekt wil ik met Moet denk ik ''via'' zijndeze brief mijn interesse in deze vacatures kenbaar maken.

In mijn huidige werk met cliënten met een ernstige verstandelijke beperking in combinatie met autisme en communicatieve problematiek merk ik dagelijks hoe belangrijk het is om de cliënten goed te observeren. Door de kleine signalen van cliënten te herkennen en goed te interpreteren kan er efficiënt gereageerd worden op de hulpvraag en kan extra onrust regelmatig voorkomen worden.Erg lang verhaal, is het relevant voor de vacature/deze brief?
Voor mij is het een uitdaging om te achterhalen waaruit het (negatieve) gedrag wat Ik denk dat het ''dat'' moet zijn, maar weet ik niet 100% zeker, moet je even google'ende cliënten laten zien voort komt. Hierbij is het voor mij belangrijk om na te gaan welke omgevingsfactoren en/of persoonlijke factoren een rol kunnen spelen bij het ontstaan van de onrust (of agressie).

De functie persoonlijk begeleider spreekt mij erg aan vanwege inhoudelijke taken die deze functie met zich mee brengt naast het begeleiden van de cliënten in hun dagelijks leven. Hierbij denk ik aan het multiciplinair Denk dat je multidisciplinair bedoelt?overleg voeren, het mede opstellen van doelen, deze doelen in de praktijk realiseren en later weer evalueren, het overleg met de wettelijk vertegenwoordigers, etc…Ik zou geen etc gebruiken, dan komt het over alsof je het te veel moeite vindt om alles uit te typen. Ik zou gewoon de belangrijkste dingen opnoemen (zoals je al gedaan hebt), zorg wel dat je lijst niet te lang wordt want dan leest het niet meer lekker

Met mijn geduld, creativiteit en positieve kijk Kun je deze eigenschappen toelichten? Wellicht een klein praktijkvoorbeeldje?op situaties denk ik een positieve aanvulling te kunnen zijn op een van uw teams. Graag kom ik dit verder toelichten in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,



*******************


Bijlage: C.V.
Hopelijk kun je iets met mijn tips. Heel veel succes met je sollcitatie!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 mei 2011, 20:28
Janena Janena is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 19
Janena is on a distinguished road
Standaard

Ik zou ervoor kiezen om te beginnen met Geachte en te eindigen met Hoogachtend.

Zelf schrijf ik cv altijd met kleine letters zonder puntjes maar nu begin ik te twijfelen wat correct is.
Misschien kun je dat even nakijken (ga ik zelf vanavond ook even doen zodra mijn kinderen naar bed zijn).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 mei 2011, 20:39
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Er wordt aangeraden om CV gewoon voluit te schrijven, geloof ik. Sowieso is het niet met puntjes er tussen. Ik schrijft altijd CV, maar als je twijfelt over de juiste afkorting dan zou ik het gewoon voluit opschrijven, dan zit je zeker goed.

Hoogachtend zou ik niet doen, Met vriendelijke groet is een passende afsluiting voor een sollicitatiebrief. Hoogachtend is erg formeel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 mei 2011, 15:04
ingrid136 ingrid136 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 mei 2011
Berichten: 3
ingrid136 is on a distinguished road
Standaard

dank je wel, Ik ga ermee aan de slag :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
gehandicapten, zorg

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Sollicitatie projectadministrateur, graag jullie feedback ook Peterrr Sollicitatiebrief en cv 2 29 maart 2011 10:21
Open sollicitatie. Graag feedback mineiroca Sollicitatiebrief en cv 8 30 november 2010 15:07
Sollicitatie consultant, graag jullie feedback LianneN Sollicitatiebrief en cv 2 11 mei 2010 17:14
interne sollicitatie pedagogisch medewerker A, graag feedback en advies sannelba Sollicitatiebrief en cv 5 9 december 2008 15:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon