Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2015, 19:04
Procesoperator Procesoperator is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juni 2015
Berichten: 2
Procesoperator is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief process operator

Geachte heer/mevrouw,

Naast de ingebruikname van de verbeterde XXX XXX XXXX en de geplande uitbreiding van de XXXXX heb ik tevens vernomen dat uw organisatie op zoek is naar ervaren process operators. Ik zal u er in deze brief van overtuigen waarom ik denk dat ik die ervaren process operator ben waarnaar u zoekt.

Ik ben een process operator die zowel zelfstandig als in teamverband kan werken, waarbij ik gemotiveerd en nauwkeurig te werk ga, mij graag verdiep in de diverse (werk)processen en altijd naar manieren zoek om verbeteringen aan te dragen. Daarnaast hecht ik veel waarde aan veiligheid en loyaliteit.

Het zal een nieuwe uitdaging voor mij zijn om mijn talenten in te zetten in uw groeiende organisatie, die mij kansen biedt om mijzelf verder te ontwikkelen.

Na het afronden van mijn VAPRO opleiding bij de XXX XXXX, ben ik inmiddels ruim XX jaar werkzaam bij XXXX XXXX XXXX. In mijn huidige functie ben ik verantwoordelijk voor het mede aansturen van een volledige ploeg tot aan de levering van ons product aan onze vele klanten. Daar dit product vaak als grondstof, via de pijpleiding, direct bij onze klanten aan het begin van het proces hangt, ben ik in staat om snel en adequaat te handelen tijdens verstoringen en upsets.

Ik heb heel veel ervaring opgedaan door de grote diversiteit aan processen en installaties, waardoor het vertrouwd raken met nieuwe installaties mij goed af gaat. Ook de contacten met veel verschillende mensen hebben mij geleerd kritisch naar mijzelf te kijken en om mij aan te kunnen passen aan iedere situatie.

Wat mij aantrekt in de door u geboden baan is de mogelijkheid om door te groeien vanwege de diversiteit aan processen en installaties.

Hoewel ik dagelijks nog met veel plezier naar mijn werk ga, is het tijd voor hernieuwd elan en kom ik graag naar uw vestiging voor een gesprek waarin ik mijn enthousiasme over deze baan verder toe kan lichten

Met vriendelijke groet,


Gezien een tekort aan info voor mensen die hetzelfde werk doen zoals ik, vond ik het nodig om hier bij de sollicitatie-experts een kijkje te nemen hoe het een en ander aan te pakken. Hopelijk kan bovenstaande als leidraad dienen voor mensen welke al geruime tijd werkzaam zijn bij een baas en (vanwege omstandigheden) een (mogelijke) overstap willen maken naar een ander bedrijf

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juni 2015, 14:53
RubenIB RubenIB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2015
Berichten: 5
RubenIB is on a distinguished road
Standaard

1. Je hecht veel waarde aan veiligheid en loyaliteit maar wilt wel rondsnuffelen voor een andere baan. Ik zou loyaliteit veranderen naar toewijding. Komt voor mij beter over

2. Je hebt het over het ontwikkelen van talenten? Welke talenten? Wat onderscheid jou van anderen behalve de ervaring?

3. Te weinig onderscheidend vermogen voor een dergelijke functie. Wat is de toegevoegde waarde je levert?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juni 2015, 15:00
Procesoperator Procesoperator is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 juni 2015
Berichten: 2
Procesoperator is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor je reactie!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RubenIB Bekijk bericht
1. Je hecht veel waarde aan veiligheid en loyaliteit maar wilt wel rondsnuffelen voor een andere baan. Ik zou loyaliteit veranderen naar toewijding. Komt voor mij beter over

2. Je hebt het over het ontwikkelen van talenten? Welke talenten? Wat onderscheid jou van anderen behalve de ervaring?

3. Te weinig onderscheidend vermogen voor een dergelijke functie. Wat is de toegevoegde waarde je levert?
1.Goed punt. Ik sprak eigenlijk over loyaliteit jegens mijn team, mijn directe collega's

2.waarbij ik gemotiveerd en nauwkeurig te werk ga, mij graag verdiep in de diverse (werk)processen en altijd naar manieren zoek om verbeteringen aan te dragen Is kennelijk niet voldoende?

3.Hiermee bedoel je wat ik het bedrijf precies te bieden heb wat niet duidelijk naar voren komt in de brief?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juni 2015, 15:58
RubenIB RubenIB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2015
Berichten: 5
RubenIB is on a distinguished road
Standaard

1. Sorry, op die manier heb ik het niet geďnterpreteerd

2. Persoonlijk zou ik dan het woord ´´bovengenoemde´´ toevoegen om duidelijk te maken dat dat jouw onderscheidend vermogen is. Maar ook dit is gebaseerd op mijn persoonlijke interpretatie.

3. Ik zie geen concrete koppeling aan de bedrijfsdoelstellingen/activiteiten. De toelichting van de talenten is me nu duidelijk maar wat is jouw potentiële waarde voor het bedrijf concreet? Waar liggen verbeterpunten en in welke processen? Als je in staat bent om deze uit te lichten gaat naar mijn inziens de kans op een daadwerkelijk gesprek omhoog.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief Feedback svp Joon Sollicitatiebrief en cv 3 29 september 2014 17:00
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Hoe verstuur ik een sollicitatiebrief via e-mail? Andres Sollicitatiebrief en cv 10 8 december 2008 16:51
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon