Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 11 januari 2016, 12:05
LCLa LCLa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 januari 2016
Berichten: 1
LCLa is on a distinguished road
Standaard Stoppen met pre-master?

Hey allemaal,

Graag zou ik jullie over de volgende kwestie om advies vragen:
In juni 2015 heb ik mijn bachelor HRM behaald op 20 jarige leeftijd. Bij mijn afstudeerplek heb ik toen een baan aangeboden gekregen als HR Adviseur voor 20 uur per week. Naast deze baan ben ik in september gestart met een pre master Business Administration (Bedrijfskunde). Op dat moment leek het kiezen voor een bedrijfskundige master de perfecte keuze voor mij omdat ik in mijn hoofd had dat ik mij in de toekomst wou gaan richten op strategische bedrijfsvoering op het gebied van HRM.

Op dit moment ben ik een half jaar bezig met mijn pre master en kom ik erachter dat dit niet de kant is die ik op wil en beleef ik geen plezier in mijn master. Het probleem is dat mijn master mij redelijk makkelijk af gaat qua inhoud alleen de vakken waar ik veel voor moet doen (oefeningen) zoals wiskunde en accountancy vallen mij erg zwaar omdat ik ze zo saai en oninteressant vindt. Mijn motivatie is al sinds oktober ver te zoeken en sindsdien twijfel ik heel erg of ik door moet gaan met deze premaster. Ik ben op dit moment 21 jaar en heb door de combinatie school en werk totaal geen tijd om ‘echt’ twintig te zijn en me twintig te voelen.

Bij mijn huidige baan heb ik een contact tot volgend jaar er is een kleine kans dat deze verlengd wordt, maar er zijn wellicht wel andere mogelijkheden voor mij binnen de organisatie. In de toekomst zou ik mij graag gaan bezighouden met meer bezig willen houden met bijvoorbeeld het organiseren van interne bedrijfsevenementen, contacten onderhouden met externen, het begeleiden en organiseren van projecten binnen de organisatie, iets in die richting. Ik heb het gevoel dat mijn bachelor hier op zich redelijk bij aansluit.

Mijn vraag is of ik door moet gaan met mijn premaster. Zelf heb ik de mogelijkheden voor mijn gevoel in kaart gebracht maar ik hoor graag wat jullie advies aan mij zou zijn.

Stoppen met pre-MSc
Kansen/mogelijkheden
- Meer rust om achter interesses te komen
- Meer focus op werk, wellicht mogelijkheden
- Kans om vrijwilligerswerk te gaan doen (CV)
- Wellicht in een later stadium MSc doen

Nadelen
- Tijd en geld ‘verspild’
- Geen MSc op CV

Pre-MSc afmaken
Kansen/mogelijkheden
- Certificaat Pre MSc dan stoppen
- Tussenpoos nemen tot ik klaar ben voor MSc
- Keuze om toch aansluitend MSc te volgen
- Goed op CV

Nadelen
- Pre-MSc is alleen geldig voor deze MSc
- Interesse ligt hier niet
- Motivatie opbrengen (is dit nog mogelijk?)
- Geen aansluiting toekomstvisie
- Oninteressant vakkenpakket MSc

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
bachelor, premaster, stoppen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag feedback op sollicitatiebrief an3io Sollicitatiebrief en cv 3 8 januari 2015 17:40
Stoppen met studie carlito Opleiding kiezen en volgen 16 27 september 2011 21:53
Wat zijn de gevolgen van stoppen met opleiding tot metselaar? Mark123 Opleiding kiezen en volgen 2 14 juli 2011 16:05
Ervaring met Master of business administration van NCOI bonny5000 Opleiding kiezen en volgen 0 28 juni 2011 01:00
Graag hulp met m'n motivatie kevertje Sollicitatiebrief en cv 2 5 februari 2010 15:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon